Die diepvries-snacks zijn inderdaad van vetara, alhoewel er ook verscheidene andere vegetarische producten van producenten verkrijgbaar zijn bij de betere biologische winkels ( zoals seitan-sate van Ting of tofu/seitan driehoeken van hans&gretel, werk zelf in een bio-winkel dus ik weet wat het gemiddelde aanbod van de biologische groothandels in Nederland is)
Ik doe niet aan politiek correct eten
Je kiest er toch bewust voor om vegetarisch te eten?
Je helpt uiteindelijk geen enkel dier door vegetarisch eten, en het kan hooguit voor persoonlijke gemoedsrust zorgen door het idee dat iig jij geen vlees eet.
Je veranderd niets, het is echter wel een signaal naar de producenten en schuldigen aan de hele bio-industrie. Door niet mee te werken aan de uitbuiting en massamoord die zij creëren en in stand houden, is dat wel degelijk een politiek-geluid.
Van Ulmafit en Veggiemaster heb ik nog nooit gehoord
Ulmafit is een van de betere vegan-producenten in Duitsland en de verzendkosten zijn vrij minimaal, echt een aanrader!
www.ulmafit.deVeggiemaster is een non-gmo bedrijf uit Taiwan dat allerlei vleesvervangers maakt, tot voor kort alleen verkrijgbaar bij de betere toko's en vegi-bite (
www.vegibite.com), maar de c1000 heeft nu ook een lijn van veggiemaster producten. (vers en als eerste geen diepvries)
Voor zover ik weet in ieder geval te koop bij c1000 vestigingen in grotere steden in het westen maar ook bij c1000 supermarkten in kleinere steden waaronder Arnhem en Enschede (c1000 boswinkel).
Overigens is elke c1000 een franchise-onderneming met een eigen inkoopbeleid, echter is de keuze aan producten voor elke c1000 zo ongeveer hetzelfde. Dat impliceert dat elke c1000 veggiemaster zou moeten kunnen bestellen, dit doen ze echter alleen maar als er genoeg vraag naar is én het verkoopt.
In mijn eerste post alhier zij ik al 'desnoods veggiemaster', het ziet er nl allemaal enorm vlezig uit en de smaakt klopt redelijk, het blijft echter zeer aziatisch en smaakt erg naar soja.
Echter altijd nog liever dit dan de eeuwige droge troep van vivera of tivall en het is erg tof dat te krijgen zou moeten zijn via 'normale' supermarkten.