Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline Monique

• 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #240 Gepost op: 03 oktober 2009, 11:18:22 »
;D
En je hebt ook nooit iets opgesnoept???
Iets hartigs, om precies te zijn?

En koud om nog preciezer te zijn...

Schanulleke

« Reactie #241 Gepost op: 03 oktober 2009, 22:14:02 »
Ik heb vandaag de Tivall Falafelballetjes gekocht, is volgens mij een van de weinige veganistische vleesalternatieven bij AH. Heb ze nog niet geproefd. Iemand wel?

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #242 Gepost op: 03 oktober 2009, 23:34:24 »
Een tijdje geleden heb ik ze wel gegeten. Ze smaakten best wel. Ik ben echter niet zo'n vleesvervanger.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Eelco

• Admin
  • 20.667
    • Mijn Homepage
« Reactie #243 Gepost op: 04 oktober 2009, 01:23:51 »
Ik ben echter niet zo'n vleesvervanger.
Bang dat we je op zullen eten?  ;D
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #244 Gepost op: 04 oktober 2009, 14:29:15 »
Ik heb vandaag de Tivall Falafelballetjes gekocht, is volgens mij een van de weinige veganistische vleesalternatieven bij AH. Heb ze nog niet geproefd. Iemand wel?

Wel aardig heb je de gewone of de pittige? Verse van Maoz zijn uiteraard lekker, maar ze zijn niet verkeerd. Ik geloof dat Sander ze vies vond, misschien dat het in de tivalldraad staat maar misschien ook niet.
,,,,فلافل

Schanulleke

« Reactie #245 Gepost op: 04 oktober 2009, 19:33:36 »
Ik denk de gewone. Er staat tenminste niks over 'pittig' op de verpakking. Ik heb ze inmiddels geproefd en ik vind ze prima te doen. Die pittige wil ik ook wel proberen, maar eerst moet ik ze maar eens proberen te vinden.

« Reactie #246 Gepost op: 04 oktober 2009, 20:35:10 »
de piitige zijn wel erg scherp en hebben in mijn ogen weinig meer met falafel te maken. En ja, niets haalt het bij Maoz.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #247 Gepost op: 05 oktober 2009, 16:56:37 »
Ik vind die pittige vreselijk, dat is een soort gestampte gekookte kikkererwtenprut. De gewone zijn ook heel erg matig, ik neem vleeseters graag mee naar Maoz maar dit zou ik ze niet voor durven zetten. Zelfgemaakt is echt veel en veel lekkerder, zelfs "zelfgemaakt" uit een zakje is lekkerder vind ik.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #248 Gepost op: 05 oktober 2009, 17:00:23 »
Ik heb de spekreepjes ook gebruikt. Vind het eigenlijk niet zo veel anders dan de vroegere 'ham'blokjes. Misschien even wat doorbakken in heet vet.
Ik heb ze gisteren eerst gebakken in een klont margarine, daarbij kwam een echt spekluchtje tevoorschijn dat ik niet eerder had geroken (had ze gewoon koud opgesnoept).

:o
Aiko is blijkbaar aan het infiltreren in Sam, o.i.d.

Dat begrijp ik niet. Ik bak nooit. En zeker niet met margarine.
Maar je snoept wel :) Pompoenpitten, zwartebonensaus, vegaballetjes en een vaag dipsausje als ik het zo snel eens nakijk ;D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sander

• 5.528
« Reactie #249 Gepost op: 06 oktober 2009, 23:11:29 »
Ik geloof dat Sander ze vies vond

Een andere Sander, misschien. :)  Ik vind ze wel te doen, maar niet zo heel veel met falafel te maken hebben.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #250 Gepost op: 07 oktober 2009, 07:14:01 »
de piitige zijn wel erg scherp en hebben in mijn ogen weinig meer met falafel te maken. En ja, niets haalt het bij Maoz.

Ze zijn idd vreselijk scherp. Ik hou best van pittig, maar dit krijg ik (zonder appelmoes) echt niet weg.
Zelfs mijn indische tante vond ze scherp, was duidelijk genoeg  voor mij ;)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #251 Gepost op: 07 oktober 2009, 18:31:04 »
Ik heb die pittige nog nooit gezien, maar de AH bij mij in de buurt heeft dan ook het formaat van een handtasje. Zal eens kijken als ik een wat grotere ben. Vind de gewone best ok voor een snelle maaltijd.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

berkman

« Reactie #252 Gepost op: 08 oktober 2009, 01:04:24 »
Nu moet ik zeggen dat tival nooit hoog op mijn lijstje van vleesvervangers heeft gestaan (vaak droog, met dierlijke producten en overheersende soja-smaak) maar ik eet het überhaupt niet meer aangezien tival een Israëlisch merk is en ik niet wens mee te werken aan de onderdrukking en alle andere ellende dat dagelijks geschied in het thuisland van dit bedrijf. 
Ik weet maar al te goed dat je dit nooit consequent zou kunnen volhouden maar het geeft mij toch enige gemoedsrust theoretisch geen onderdrukking te steunen door geen producten, waaronder tival, te kopen uit een dergelijk land.

Overigens zou ik qua smaak en textuur een ieder producten van goodbite, taifun, viana, ulmafit of desnoods veggiemaster aanraden en zeker geen tival of vivera...

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #253 Gepost op: 08 oktober 2009, 16:32:28 »
Brrrr goodbite. :bigeyes:

Ik doe niet aan politiek correct eten en geen idee wat dat in dit geval zou zijn. Vind Tivall in ieder geval een van de lekkerdere vleesvervangers.

Schanulleke

« Reactie #254 Gepost op: 08 oktober 2009, 17:56:00 »
Overigens zou ik qua smaak en textuur een ieder producten van goodbite, taifun, viana, ulmafit of desnoods veggiemaster aanraden en zeker geen tival of vivera...

Het probleem met de merken die je noemt, is dat die niet voor iedereen makkelijk verkrijgbaar zijn. Van Ulmafit en Veggiemaster heb ik nog nooit gehoord, dus die zullen wel niet in een reguliere supermarkt te krijgen zijn. Daarvoor moet je waarschijnlijk naar een biologische winkel en zelfs daar heb ik ze nog niet ontdekt (Viana en Taifun wel). En stel nou dat je geen biowinkel op redelijke afstand hebt... Dan is het toch wel heel makkelijk dat je in de dichtstbijzijnde supermarkt Tivall, Vivera of Goodbite kunt kopen. Bovendien is de stap om eens naar een biowinkel te gaan niet voor iedereen even makkelijk. Als ik naar mezelf kijk: ik vond het in eerste instantie een geitenwollensokkerige, alternatieve winkel met bizar publiek, de meest gekke produkten en een heel vreemd geurtje (waar komt die geur toch vandaan?). Ik voelde me er gewoon niet thuis. Al heb ik het idee dat het publiek de laatste jaren gelukkig wel een stuk hipper en minder alternatief is geworden. Ik voel me er tenminste niet meer de vreemde eend in de bijt.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #255 Gepost op: 08 oktober 2009, 20:36:48 »
Al heb ik het idee dat het publiek de laatste jaren gelukkig wel een stuk hipper en minder alternatief is geworden. Ik voel me er tenminste niet meer de vreemde eend in de bijt.

Ah oh. Je bent geïntegreerd in 'het publiek'!
Hoe heet overigens dat diepvries merk vegaproducten (kroketten, bitterballen, loempia's) dat ze ook wel bij natuurlwinkels verkopen?

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #256 Gepost op: 08 oktober 2009, 20:46:57 »
Vetera?
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

berkman

« Reactie #257 Gepost op: 09 oktober 2009, 00:51:23 »
Die diepvries-snacks zijn inderdaad van vetara, alhoewel er ook verscheidene andere vegetarische producten van  producenten verkrijgbaar zijn bij de betere biologische winkels ( zoals seitan-sate van Ting of tofu/seitan driehoeken van hans&gretel, werk zelf in een bio-winkel dus ik weet wat het gemiddelde aanbod van de biologische groothandels in Nederland is)

Citaat
Ik doe niet aan politiek correct eten

Je kiest er toch bewust voor om vegetarisch te eten?
Je helpt uiteindelijk geen enkel dier door vegetarisch eten, en het kan hooguit voor persoonlijke gemoedsrust zorgen door het idee dat iig jij geen vlees eet.
Je veranderd niets, het is echter wel een signaal naar de producenten en schuldigen aan de hele bio-industrie. Door niet mee te werken aan de uitbuiting en massamoord die zij creëren en in stand houden,  is dat wel degelijk een politiek-geluid.

Citaat
Van Ulmafit en Veggiemaster heb ik nog nooit gehoord

Ulmafit is een van de betere vegan-producenten in Duitsland en de verzendkosten zijn vrij minimaal, echt een aanrader! www.ulmafit.de

Veggiemaster is een non-gmo bedrijf uit Taiwan dat allerlei vleesvervangers maakt, tot voor kort alleen verkrijgbaar bij de betere toko's en vegi-bite (www.vegibite.com), maar de c1000 heeft nu ook een lijn van veggiemaster producten. (vers en als eerste geen diepvries)
Voor zover ik weet in ieder geval te koop bij c1000 vestigingen in grotere steden in het westen maar ook bij c1000 supermarkten in kleinere steden waaronder Arnhem en Enschede (c1000 boswinkel).

Overigens is elke c1000 een franchise-onderneming met een eigen inkoopbeleid, echter is de keuze aan producten voor elke c1000 zo ongeveer hetzelfde. Dat impliceert dat elke c1000 veggiemaster zou moeten kunnen bestellen, dit doen ze echter alleen maar als er genoeg vraag naar is én het verkoopt.

In mijn eerste post alhier zij ik al 'desnoods veggiemaster', het ziet er nl allemaal enorm vlezig uit en de smaakt klopt redelijk, het blijft echter zeer aziatisch en smaakt erg naar soja.
Echter altijd nog liever dit dan de eeuwige droge troep van vivera of tivall en het is erg tof dat te krijgen zou moeten zijn via 'normale' supermarkten.

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #258 Gepost op: 09 oktober 2009, 07:15:18 »
Citaat

dat wel degelijk een politiek-geluid.

Je kan er een politiek iets in zien, maar ik denk dat veel vegetariërs dat niet zo bedoelen. Ik in elk geval niet!
Ik ben vegetariër, maar dat is een keuze die strikt persoonlijk is. Ik heb niet de intentie daar een boodschap mee af te geven, iets duidelijk te maken of anderen deze keuze ook te laten maken.
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline greet

• 2.671
« Reactie #259 Gepost op: 09 oktober 2009, 12:20:07 »
Citaat

dat wel degelijk een politiek-geluid.

Je kan er een politiek iets in zien, maar ik denk dat veel vegetariërs dat niet zo bedoelen. Ik in elk geval niet!
Ik ben vegetariër, maar dat is een keuze die strikt persoonlijk is. Ik heb niet de intentie daar een boodschap mee af te geven, iets duidelijk te maken of anderen deze keuze ook te laten maken.

+1
(hoewel er wel meer mensen veggie mogen eten van mij, natuurlijk, blijft het een persoonlijke keuze)