Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #180 Gepost op: 06 juli 2009, 21:53:52 »
Met chilisaus en een biertje erbij was het wel een succes.  :)

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #181 Gepost op: 07 juli 2009, 13:14:11 »
Albert had van de week bij de boodschappen gratis een bakje Quornreepjes gedaan. Ik ben toch benieuwd of vleeseters dan ook quorn krijgen om het uit te proberen, of dat alleen mensen die regelmatig vegetarische dingen bestellen dit krijgen.
Het antwoord werd deze week gratis geleverd: Gehaktballen  :bigeyes: Ze koppelen dit dus waarschijnlijk niet aan andere producten die je wel eens bestelt. Of ze leggen de koppeling heel anders en sturen je biologische gehaktballen omdat je ook biologische cous-cours koopt? In ieder geval bliefden de katten de ballen ook niet, dus het hele zwikkie is retour vuilnisbak gegaan (daar was het eerst al in beland, toen ik me bedacht dat het toch wel zonde was en ik wel kon proberen of de vleeseters des huize er misschien iets van wilden proeven).
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #182 Gepost op: 07 juli 2009, 14:47:09 »
ze geven ook juist producten die je niet bij ze koopt lijkt mij. Is immers om je aan te moedigen om nieuwe dingen te proberen. Dus misschien hebben ze wel "gedacht" die koopt nooit vlees bij ons, misschien helpt het als we haar de bio ballen latyen proberen. Er niet bij stilstaand dat er ook vega's lopen op de wereld..
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #183 Gepost op: 07 juli 2009, 16:07:04 »
ze geven ook juist producten die je niet bij ze koopt lijkt mij. Is immers om je aan te moedigen om nieuwe dingen te proberen. Dus misschien hebben ze wel "gedacht" die koopt nooit vlees bij ons, misschien helpt het als we haar de bio ballen latyen proberen. Er niet bij stilstaand dat er ook vega's lopen op de wereld..
Ik denk dat ze dat best wel weten, maar het systeem niet. Dat hele bonussysteem en het online bestellen is een informatiegoudmijn, maar misschien hebben ze nog geen dieetbeperkingsvlaggetjes er in staan (koopt nooit vlees, koopt nooit varkensvlees, koopt nooit groente en fruit). En dan wordt gewoon zo'n orderpickert in een magazijn opdracht gegeven om bij de bestelling ook nog een pak biogehaktballen in te doen. Daar kijkt geen hond naar, d'r is ergens op kantoor zo'n managementtype dat bedacht heeft dat die week dat wel eens als extraatje er bij kan worden gedaan.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #184 Gepost op: 07 juli 2009, 17:46:15 »
We bedoelen hetzelfde, alleen leg ik het andersom uit. Ze kijken wel degelijk naar wat je koopt, maar idd die koppeling van iets niet kopen zit er blijkbaar niet in. (maar anderzijds doen ze het wellicht express, zo van proef eens hoe goed onze bioballen zijn  :-\, je kunst dus ook prima biovlees bij ons bestellen) Denk niet dat ze er zomaar iets anders indoen elke week.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #185 Gepost op: 07 juli 2009, 18:14:42 »
We bedoelen hetzelfde, alleen leg ik het andersom uit. Ze kijken wel degelijk naar wat je koopt, maar idd die koppeling van iets niet kopen zit er blijkbaar niet in.
Nou ja, uit iets niet kopen is het misschien wel erg lastig af te leiden wat iemand wél koopt. Dat is logischer dan het klinkt. Want koopt iemand het niet omdat ie het nooit koopt en is dat dan omdat ie het niet wil kopen (vlees, omdat ie vega is) of omdat ie het product nog niet kent (nu hebben we ook bio-ballen bij de appie!), of koopt iemand het niet omdat ie het elders koopt (hij koopt z'n vlees altijd bij de slager), of heeft ie het nog niet gekocht omdat het pas kort in het assortiment zit (we hebben bioballen bij de appie maar het is zomer dus we eten geen stamppot)?

Albert Heijn zal een soort van lerend computersysteem inzetten. Dat zal heel goed werken om individuele producten aan elkaar te associeren (zoals zeg sushi en rose, en dan iets nieuws waarvan men verwacht dat het mode-eten wordt), maar dat er op basis van een heel bestedingspatroon een hele klasse aan producten uit de kadootjes geknikkerd moet worden, dat is denk ik wel een regel die het computersysteem gegeven moet krijgen, want dat is niet of veel lastiger te leren door simpele associatie (hee, rose en sushi worden relatief vaak door dezelfde klanten gekocht, en rose, daar waren die klanten vroeg mee, en sushi ook, en nu komt er een nieuwe trend aan...).
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #186 Gepost op: 18 juli 2009, 12:36:32 »
Heb de AH net een mailtje gestuurd dat ik de salade met blauwaderkaar en peer niet meer kan vinden, en bij welke AH ik m dan wel kan verkrijgen.
Krijg een standaardmail terug waaruit ik uit de zin: Wij zijn
ons ervan bewust dat we, door het uit het assortiment nemen van producten,
helaas een aantal klanten teleurstellen.
moet opmaken dat hij uit het assortiment is genomen.

snik...

Eigenlijk hoort dit in de baaldraad.

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #187 Gepost op: 18 juli 2009, 13:58:18 »
Heb de AH net een mailtje gestuurd dat ik de salade met blauwaderkaar en peer niet meer kan vinden, en bij welke AH ik m dan wel kan verkrijgen.
Krijg een standaardmail terug waaruit ik uit de zin: Wij zijn
ons ervan bewust dat we, door het uit het assortiment nemen van producten,
helaas een aantal klanten teleurstellen.
moet opmaken dat hij uit het assortiment is genomen.

snik...

Eigenlijk hoort dit in de baaldraad.
Zoiets probeer je toch één keer kantenklaar en dan ga je het zelf proberen te maken?

Hup, meisje, aan de slag!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #188 Gepost op: 18 juli 2009, 16:42:03 »
Jamaar jamaar....
Zehebben hadden er zo'n zakje heerlijke amandeltjes bij die ik nooit ergens anders gezien heb.
Dat en ben dramatische kokkin, kan zelfs salade laten aanbranden.

Lize

« Reactie #189 Gepost op: 21 juli 2009, 19:16:53 »
vandaag de vegetarische burgers met kaas van tivall gekocht, die ik nog kende van vroeger (toen waren ze rond) de nu vierkante burgers smaken naar ham :( De geur is ook nogal sterk... ik ben geen fan van eten weggooien maar deze kreeg ik echt niet weg :-\ uit de ingrediëntendeclaratie kon ik trouwens niets vinden wat de hamsmaak en -geur zou kunnen verklaren ??? toch maar eens een mailtje sturen.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #190 Gepost op: 21 juli 2009, 22:49:55 »
Hadden ze het verkeerd begrepen daar, dat HAMburger?
Wel knap eigenlijk, want de vega ham die ze verkopen lijkt volgens mij in de verste verte niet op ham, en nu lukt het ze onbedoeld.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #191 Gepost op: 22 juli 2009, 14:50:54 »
In de vega cordon bleu's van Tivall zit ook een erg naar ham smakende ham-imitatie. Ik vind het wel lekker  :-[
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #192 Gepost op: 22 juli 2009, 15:14:54 »
vandaag de vegetarische burgers met kaas van tivall gekocht, die ik nog kende van vroeger (toen waren ze rond) de nu vierkante burgers smaken naar ham :( De geur is ook nogal sterk... ik ben geen fan van eten weggooien maar deze kreeg ik echt niet weg :-\ uit de ingrediëntendeclaratie kon ik trouwens niets vinden wat de hamsmaak en -geur zou kunnen verklaren ??? toch maar eens een mailtje sturen.

Dat had ik dus ook!!
Ik ben eerst terug gegaan en kreeg nieuwe mee (want er staat immers nergens op de verpakking dat er iets vlezigs in moet zitten)
Weer smaakte het naar vlees, weer terug gegaan en geld terug gekregen. Dus als je de bon nog hebt zou ik dat zeker even doen!
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Nevyn

• 1.426
« Reactie #193 Gepost op: 22 juli 2009, 15:26:06 »
In de vega cordon bleu's van Tivall zit ook een erg naar ham smakende ham-imitatie. Ik vind het wel lekker  :-[

Ik ook!  :bloos:

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #194 Gepost op: 22 juli 2009, 17:29:24 »
O jakkes, die cordon-bleu dingen heb ik ergens eind vorige eeuw een keer geproefd. Die vieze kaas en dat nog smerigere plakje ham...
Heb nu nog rillingen. Nee hoor, niet aan mij besteed.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #195 Gepost op: 23 juli 2009, 23:41:59 »
Jamaar jamaar....
Zehebben hadden er zo'n zakje heerlijke amandeltjes bij die ik nooit ergens anders gezien heb.

Jawel, dat kan kun je best wel ergens vinden.
Ik geloof dat de AH ze zelfs ook verkoopt. Bij de zakjes nootjes, of misschien de bakjes, van eigen merk. Gerookte gezouten amandelen. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #196 Gepost op: 23 juli 2009, 23:44:05 »
Ik geloof dat de AH ze zelfs ook verkoopt. Bij de zakjes nootjes, of misschien de bakjes, van eigen merk. Gerookte gezouten amandelen. :)
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Lize

« Reactie #197 Gepost op: 27 juli 2009, 23:59:36 »

Ik ook!  :bloos:

dan zijn die kaasburgers voor jullie wel een aanrader misschien ;)

Tru

« Reactie #198 Gepost op: 08 augustus 2009, 15:07:25 »
Jamaar jamaar....

Een gemiddelde toko of turkse winkel heeft verse (hele) amandelen. Als je gedroogde hele of schilfers wilt hebben moet je in de bakafdeling kijken van Appie, eigen merk en Baukje!
Dus je kunt lekker aan de slag!

Offline Traantje

• **
  • 61
« Reactie #199 Gepost op: 09 augustus 2009, 15:02:36 »
Weet iemand ook of je bij de AH hummus kan kopen? Ik zocht het laatst maar kon het niet vinden.