Vegatopia Forum

Het vegetarische aanbod van Albert Heijn

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het vegetarische aanbod van Albert Heijn
« Reactie #120 Gepost op: 06 januari 2009, 20:33:29 »
Ja die bodems zijn inderdaad van AH zelf. Ze liggen per twee verpakt in de koeling bij de 'verse' pizza's.

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #121 Gepost op: 13 januari 2009, 18:02:46 »
Correctie: die vega-bitterballen zijn van Vetara, niet van Vivera.
En verschrikkelijk ontzettend lekker! Ik moet ze ook snel weer eens kopen!

Het vegetarische gehakt was er deze week niet meer bij de AH XL  :'(
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Juffrouw Ooievaar

« Reactie #122 Gepost op: 14 januari 2009, 09:38:35 »
Ja, dat stond in de mailing laatst dat het uit het assortiment ging. Geen wonder geen gehakt gezien en hier geen XL in de buurt.Geen wonder dat het niet genoeg verkoopt. Jammer! ??? :-[

Esther

« Reactie #123 Gepost op: 27 januari 2009, 16:57:24 »
De Cambozola van de ah is met plantaardig stremsel :D

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #124 Gepost op: 29 januari 2009, 16:34:07 »
Online hebben ze het vegetarische assortiment verdeeld in twee soorten: vleesgelijkend (hamburgers) en onderscheidend (groenteballetjes). Ze hebben de falafel bij vleesgelijkend ingedeeld, beetje raar.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #125 Gepost op: 07 februari 2009, 01:02:01 »
Ik heb de kleine verpakking sushi al gehad.
Wilde er nog wat over schrijven op koken en zo maar dat moet nog.
Ik heb net 2,5 week Echte sushi in Japan kunnen eten, dus ik dacht dat ik die van AH heel vies zou vinden (met wortel is ie! met wortel. Nou jaa) maar hij was eigenlijk best heel lekker.

Ik heb ook de zeewiesalade gegeten (die ligt bij de visproducten, er zit ook een grote een sticker op over duurzame visserij) maar hij is wel lekker, met rode peper en paddestoelen er ook in. Je moet wel van zeewiersalade houden natuurlijk.
Ik kan hem maar niet vinden, die sushi dan, de zeewiersalade wel. Ligt hij niet bij de andere sushi's? Is ie er nog wel?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #126 Gepost op: 07 februari 2009, 11:48:11 »
Ik heb de kleine verpakking sushi al gehad.
Wilde er nog wat over schrijven op koken en zo maar dat moet nog.
Ik heb net 2,5 week Echte sushi in Japan kunnen eten, dus ik dacht dat ik die van AH heel vies zou vinden (met wortel is ie! met wortel. Nou jaa) maar hij was eigenlijk best heel lekker.

Ik heb ook de zeewiesalade gegeten (die ligt bij de visproducten, er zit ook een grote een sticker op over duurzame visserij) maar hij is wel lekker, met rode peper en paddestoelen er ook in. Je moet wel van zeewiersalade houden natuurlijk.
Ik kan hem maar niet vinden, die sushi dan, de zeewiersalade wel. Ligt hij niet bij de andere sushi's? Is ie er nog wel?

volgens mij zijn die sushi alleen te vinden bij AH To Go. Daar zijn ze nog wel.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #127 Gepost op: 07 februari 2009, 11:50:00 »
Maar er zit hier helemaal geen ah to go in de buurt! Wat een stomheid! Ik ga ze mailen!

Offline fem fatale

• 7.160
    • fatalefem
« Reactie #128 Gepost op: 07 februari 2009, 21:46:20 »
Volgens de klantenservice heeft Albert Heijn geen vega sushi. Al jaren niet meer.

Nu is to go wel een andere formule, maar ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat ze bij assortimentsvragen daar wel even naar zouden kijken.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #129 Gepost op: 08 februari 2009, 17:47:24 »
Volgens de klantenservice heeft Albert Heijn geen vega sushi. Al jaren niet meer.

:schater:
Hm maar inderdaad To Go is van Servex ofzo he?
,,,,فلافل

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #130 Gepost op: 17 maart 2009, 11:02:36 »
ik had gister de vega hamburger van de AH.
Ik had ze in de aanbieding meegenomen om eens te proberen.
Maar het was echt niet aan mij besteed! Ik geloof dat ik de andere door mijn vleesetende vriendje op laat eten
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Lalena

« Reactie #131 Gepost op: 17 maart 2009, 17:34:25 »
Ik vind het altijd een beetje jammer als ze vlees gaan 'namaken'. Zo heb je ook volgens mij van tivall van die stukjes met ham-smaak. Dan denk ik echt: ik ben toch niet voor niks vegetariër? en ook: waar komt die ham-smaak dan vandaan? Ik vind dat dikke onzin, waarom moeten vegetarische dingen op vlees lijken?

Offline Xiara

• 457
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
« Reactie #132 Gepost op: 17 maart 2009, 18:35:14 »
Ben ik helemaal met je eens,
maar ik kan pas zeggen dat het echt niet lekker is als ik het geprobeerd heb ;) En dat heb ik dus nu  :-X
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline greet

• 2.671
« Reactie #133 Gepost op: 17 maart 2009, 19:15:52 »
Ik vind het altijd een beetje jammer als ze vlees gaan 'namaken'. Zo heb je ook volgens mij van tivall van die stukjes met ham-smaak. Dan denk ik echt: ik ben toch niet voor niks vegetariër? en ook: waar komt die ham-smaak dan vandaan? Ik vind dat dikke onzin, waarom moeten vegetarische dingen op vlees lijken?

Omdat er toch wel een redelijk groot deel van de vegetariërs (mezelf inbegrepen) geen vlees meer eten om andere redenen dan dat ze geen vlees lusten. Diertjes enzo. Zelf lustte ik vroeger erg, erg, érg graag vlees. Soms mis ik het nu nog, ook al komt dat niet zo veel meer voor.
Ik vind het persoonlijk zelfs heel spijtig dat die dingen helemaal niet naar vlees smaken. En voor vegetariërs die het niet graag lusten, wel, die eten er toch gezellig niet van?  :)

Lalena

« Reactie #134 Gepost op: 17 maart 2009, 19:21:31 »
ja ik begrijp wel dat er mensen die zijn die vegetarisch eten maar vlees wel lekker vinden, maar het gaat er toch om dat als je vegetarisch eet dat je juist geen vlees eet. Waarom moet de smaak dan hetzelfde zijn en kan een vegetarische smaak niet lekker zijn? Het hoeft er toch niet op te lijken, zoals die vegetarische vleeswaren van de AH, die zien er net zo uit als gewoon vlees (zien er ook niet lekker uit trouwens) en smaken voor geen meter. Maak dan een broodbeleg dat minder op vlees lijkt maar wel lekker smaakt. (hoewel ik een speciaal vegetarisch brrodbeleg trouwens zelf niet echt nodig vind)

Offline greet

• 2.671
« Reactie #135 Gepost op: 17 maart 2009, 20:36:27 »
Als er iets is dat mensen willen, en lekker vinden, dan is het toch goed dat zoiets bestaat?

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #136 Gepost op: 17 maart 2009, 21:41:46 »
ik ben het helemaal met je eens! maar moet er zelf weinig van hebben.. al ben ik dol op de vegarookworst van de appie, maar msshien is dat omdat hij net naar rookworst smaakt :P ik kreeg vandaag van vriendje de ah bio groente burger en moet toegeven dat ik hem heerlijk vind!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Eefje1976

• 225
« Reactie #137 Gepost op: 18 maart 2009, 09:31:21 »
Ik vind het wel makkelijk als het op vlees lijkt hoor!! Dan kook ik gewoon mijn rijst/macaroni etc. met nepvlees en eet de hele familie zonder te mekkeren mee. Ik zelf vind het wel lekker om iets te snijden bij het eten, iets burger/schnitselachtigs. Zeker carnivoren vinden de maaltijd niet af zonder iets vlezigs. Het is een groot compromis hier! :)

Schanulleke

« Reactie #138 Gepost op: 18 maart 2009, 14:55:42 »
maar het gaat er toch om dat als je vegetarisch eet dat je juist geen vlees eet. Waarom moet de smaak dan hetzelfde zijn en kan een vegetarische smaak niet lekker zijn?

Dat ik geen vlees eet, betekent niet dat ik een tegenstander van de vleessmaak ben. Waarom zou een vegaburger/vegaworst/... niet naar vlees mogen smaken? Aan de smaak op zich is niks onethisch. Het onethische zit bijv. meer in de manier waarop de dieren gehouden worden in de bio-industrie. Nu kan het zo zijn dat iemand de smaak van vlees associeert met de bio-industrie en daarom geen vega-dingen wil eten die naar vlees smaken, maar dan nog is de smaak op zich niet onethisch.
Verder is er niemand die beweert dat de smaak altijd hetzelfde moet zijn en dat een 'vegatarische smaak' niet lekker is.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #139 Gepost op: 18 maart 2009, 16:57:56 »
Nou... Bij het idee van een vegetarische smaak ril ik een beetje dat het een aard heeft. Ik stel me er muf geitewollensokkenvoer bij voor, waarschijnlijk vrolijk versierd met zemelen, gistvlokken en/of sojabrokken. Iemand nog wat alfalfa?
This is between me and the vegetable!