Beste mensen, kijk eens waar Marianne Thieme haar nieuwsbrief op Hyves aan wijdt:
(Dan ligt het dus TOCH niet aan mij, maar is dit gewoon een landelijk wanbeleid!)
Grootgrutter zet vegetariërs in de kou tijdens feestdagen
Beste Hyves vrienden,
Ik was vorige week bij Albert Heijn, waar ik iets zéér onbehoorlijks zag in het koelschap: de helft van de vegetarische producten was 'tijdelijk verdwenen'. Albert Heijn wenst ons kennelijk allemaal Prettige Vleesdagen.
In de aanloop naar de feestdagen heeft de grootgrutter een bijzondere kerstboodschap voor haar diervriendelijke klanten: het schap met vegetarische producten waar Albert Heijn normaal gesproken groot in is, is teruggedrongen tot een noodrantsoen. Daarvoor in de plaats zijn vleesproducten uit de bio-industrie gekomen, afkomstig uit omstandigheden die het daglicht letterlijk niet kunnen verdragen. Het zijn weer de donkere dagen bij Albert Heijn. Ovenklare onverdoofd gecastreerde varkenshaas met katenspek en peperroomsaus, ovenklare eendenborst a l’órange als vorstelijke hommage,vers uit de fokkerij als voorproefje op de naderende vogelpest,ovenklare hertengebraad, vers uit de hertenfokkerij en gevuld met champignontapenade, ovenklare hazenbiefstuk met speculaaskruiden en peertjes, iets hoger prijssegment omdat het om een bedreigde diersoort gaat, kalkoengebraad met peperroomsaus en kruidenboter (de kalkoenen heb het nog nooit zo goed gehad als kort voor kerstmis het geval is), nou ja teveel om op te noemen eigenlijk. Vrede op aarde, de vegetariërs mogen ook best wel een keertje een beetje inschikken voor de vleesch etende medemensch, het is tenslotte maar één keer kerst! Excellent, noemt Albert Heijn deze speciale
lijn van ‘mondvermaakjes’. De jongeren binnen de Partij voor de Dieren - PINK!- zijn een mailaktie gestart om AH nog deze week op andere gedachten te brengen. Doe je mee? Het kan de kerstdagen een stuk diervriendelijker maken als mensen door de door AH veroorzaakte commotie nog eens goed nadenken over wat ze eigenlijk met kerst op tafel willen hebben. Dierenleed, of iets duurzaams dat gebaseerd is op mededogen.
Je vindt alle informatie op
www.ahwatmaakjemenu.nl Groeten, fijne feestdagen en alvast een goeie jaarwisseling,