Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #480 Gepost op: 26 februari 2011, 11:11:24 »
Kent iemand toevallig de Ara Passau 49349-61 laarzen  (goretex) ?
Zit te twijfelen omdat ik ze alleen maar via internet kan bestellen en dus niet in het echt kan bekijken of de kwaliteit goed is...

Ik heb ze inmiddels gekocht en ben er heel erg blij mee !
Ik verwacht dat ze meerdere winters meegaan dus dan is de prijs (110 euro) in verhouding prima. Ze zitten lekker warm, zijn waterdicht en lopen heerlijk, ik heb er al meerdere wandelingen van meer dan 2 uur op gelopen zonder probleem. 

Schanulleke

Re:Vega schoenen
« Reactie #481 Gepost op: 26 februari 2011, 23:26:04 »
Bedankt voor de update, ben benieuwd hoe ze lopen. Hoe is de zool? Is hij hard of flexibel?

Hoe ze lopen, kan ik nu nog niet goed beoordelen. Ik heb ze tot nu toe alleen nog maar binnenshuis gedragen. Wat de zool betreft: ben je bekend met de ABCD-indeling (A is wandelschoen, D is expeditieschoen, enz.)? Ik heb zowel een (leren) paar AB-schoenen staan als een (eveneens leren) paar B-schoenen. De zool van mijn vegan Merrells is duidelijk een stuk steviger dan die van het AB-paar, maar ietsje flexibeler dan die van het B-paar, dus als ik de Merrells zou moeten indelen, dan zou ik zeggen dat het een lichtere B-schoen is. Overweeg je om een paar aan te schaffen, Sam?

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #482 Gepost op: 27 februari 2011, 14:43:29 »
kan ik aanhaken bij dit topic voor een paar echt goede wandelschoenen? Ik wil ze voor het buitenland gebruiken als ik steile wandelingen ga maken, dus ze moet echt wel goede grip hebben, punt is dat ik hele tere voetjes heb en overal blaren bij krijg :) Dus een hele stugge schoen daar zal ik snel last van krijgen. Moet een zachte en flexibele schoen zijn dus. Ik heb altijd goede ervaringen met Ecco maar wil nu eigenlijk een vega aanschaf doen (draag ook oude leren schoenen).

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega schoenen
« Reactie #483 Gepost op: 10 mei 2012, 21:09:32 »
Ik kocht laatst schoenen van Iron Fist, in buitenlandse webwinkels staan bij alle schoenen een tekentje dat ze vegan zouden zijn, en de Peta noemt Iron Fist hun vriendjes, maar hun site vond ik onduidelijk.

Maar waarschijnlijk zijn ze vegan, ze zijn redelijk betaalbaar (vergelijkbaar met beyond skin dan, niet vergelijkbaar met van Haren) het zijn geen enorme standaard schoenen en mijn paar zit lekker (maar ik loop er niet op, en ik heb spitz-voeten, dus dat zegt niet alles). Nadeel is dat in veel prints doodskopjes of zombies zitten, dat maakt ze niet heel erg geschikt voor werk, het is mooi gedaan, dus valt niet op, maar toch. Gelukkig zijn er schoenen zonder die printjes.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vega schoenen
« Reactie #484 Gepost op: 10 mei 2012, 22:55:44 »
Ik kocht laatst schoenen van Iron Fist, in buitenlandse webwinkels staan bij alle schoenen een tekentje dat ze vegan zouden zijn, en de Peta noemt Iron Fist hun vriendjes, maar hun site vond ik onduidelijk.

Net naar hun winkel gaan kijken, echt super leuke schoenen, maar waarom hebben ze maar 1 paar platte schoenen? En dan nog botten...
Ik hoop dat volgend seizoen plat platter platst terug hip wordt, want ik heb geen spitsvoeten, en een lage pijngrens.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega schoenen
« Reactie #485 Gepost op: 10 mei 2012, 23:03:34 »
Net naar hun winkel gaan kijken, echt super leuke schoenen, maar waarom hebben ze maar 1 paar platte schoenen? En dan nog botten...

Dat zijn laarzen toch? Het klinkt niet erg vega.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #486 Gepost op: 06 juni 2012, 18:34:20 »
Niet alleen staat er iets hierover in de survivalgids van vegatopia, maar er staat nu ook een stukje over leer en leren schoenen op mijn eigen website. <A HREF="http://home.hetnet.nl/~jonnyo/producten/Nederlands/leer.html" TARGET="_blank">HIER</A>

Ik heb trouwens ook schoenen van vega-life en ze zitten gewoon goed. De betaling ging ook goed.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Silent seadragon op 2001-12-23 19:00 ]</font>

De link werkt niet meer. Heb je een nieuwe website?
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Re:Vega schoenen
« Reactie #487 Gepost op: 06 juni 2012, 18:42:13 »
Sil heeft al meer dan drie jaar hier niet meer op het forum ingelogd (je reageert op een bericht ouder dan 10 jaar), de kans dat hij hierop reageert is praktisch nul.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #488 Gepost op: 06 juni 2012, 19:11:31 »
Oeps  :bloos: Ik was op zoek naar schoenen dus ik dacht laat ik eerst zoeken op het forum in plaats een nieuw bericht te beginnen. Was misschien toch handig geweest om een nieuw bericht te beginnen.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vega schoenen
« Reactie #489 Gepost op: 24 juni 2013, 17:40:16 »
Principes komen met een prijs: in plaats van nieuwe schoenen te kopen bij de kattenbeulen van Vega-life, waar ik ze eerst kan passen en zo, en ze na betaling meteen kan meenemen, heb ik ze online besteld bij vegetarian shoes, zodat ik moet wachten tot ergens dit jaar de postbode mij niet thuis treft, en als ik de schoenen eindelijk heb zijn ze vast nog te klein of te groot ook, maar retourneren naar de UK is weer zo'n gedoe. En dan zul je ook nog zien dat de kattenbeulen van Vega-life niet op de marge van 1 paar schoenen failliet gaan.

Bestellen bij de fabrikant is overigens zelfs met 13 pond verzendkosten iets goedkoper dan het in de kattenbeulenwinkel kopen, wat dat betreft kloppen de eerste vijf woorden van deze posting niet.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega schoenen
« Reactie #490 Gepost op: 24 juni 2013, 18:05:02 »
Wacht, ik heb iets gemist, hoeze is vega-life een kattenbeulenwinkel?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vega schoenen
« Reactie #491 Gepost op: 24 juni 2013, 18:27:53 »
Vanwege het verkopen en promoten van vegetarisch kattenvoer, terwijl ze (kunnen) weten dat katten vlees nodig hebben.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega schoenen
« Reactie #492 Gepost op: 24 juni 2013, 18:34:24 »
Hmm, ik vind de AH ook geen dierenbeulenwinkel, en volgens mij doe jij daar ook boodschappen.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vega schoenen
« Reactie #493 Gepost op: 24 juni 2013, 18:41:34 »
Met tegenzin hoor!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vega schoenen
« Reactie #494 Gepost op: 24 juni 2013, 19:09:13 »
Plaatje van de schoenen?
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vega schoenen
« Reactie #495 Gepost op: 26 juni 2013, 12:18:23 »

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #496 Gepost op: 26 juni 2013, 12:21:30 »
Stoer!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vega schoenen
« Reactie #497 Gepost op: 26 juni 2013, 12:26:16 »
Ja leuk model, zien er ook comfortabel uit!
,,,,فلافل

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #498 Gepost op: 24 oktober 2013, 14:58:50 »
Voor wie nog leuke vegan pumps zoekt:

http://www.esprit.nl/pumps-met-mat-glans-effect-073EK1W043_424?camp=NL_ES_MC_NL_60_04465&wt_cc1=banner_4&linkid=1072

"Winning style van de Peta Germany Vegan Fashion Award"


Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Vega schoenen
« Reactie #499 Gepost op: 24 oktober 2013, 18:14:55 »
Jammer dat er een punt bij de tenen zit. :-\
Groetjes, Antje