Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Purplehippie

  • **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #460 Gepost op: 17 juli 2009, 17:45:57 »
simpleshoes.com  :D Niet allemaal vega, maar ze geven wel expliciet aan welke vegan-friendly zijn. Ik vind de modellen ook superleuk, maarja smaken versch... juist. Verder zijn ze goed voor het milieu, wat wil je nog meer? Overigens is het met de huidige dollar-koers waarschijnlijk goedkoper om ze over te laten komen uit de VS dan ze in NL te komen. Dat is dan weer wat minder milieuvriendelijk...
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Schanulleke

Re:Vega schoenen
« Reactie #461 Gepost op: 18 juli 2009, 18:50:59 »
Wel heel weinig keus (als je de Nederlandse collectie bekijkt tenminste).

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #462 Gepost op: 18 juli 2009, 22:14:06 »
simpleshoes.com  :D Niet allemaal vega, maar ze geven wel expliciet aan welke vegan-friendly zijn. Ik vind de modellen ook superleuk, maarja smaken versch... juist. Verder zijn ze goed voor het milieu, wat wil je nog meer? Overigens is het met de huidige dollar-koers waarschijnlijk goedkoper om ze over te laten komen uit de VS dan ze in NL te komen. Dat is dan weer wat minder milieuvriendelijk...

ik heb voor mn vakantie nog sterk afgeprijsde slippers daarvan bij Bever gekocht, die na 2008 geen Simple Shoes meer ging/gaat inkopen. too bad..
Za Zemiata!

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #463 Gepost op: 15 januari 2010, 00:24:11 »
Heeft iemand ervaring met dergelijke schoenen? Hebben ze een voetbed? Blijft het materiaal net zo lang goed als leer?
Hoe verzorg je deze schoenen? En wat is de koers van de pond?
Poeh, veel vragen.. Maar ik heb op het moment mooie laarzen, kunststof, zitten goed, maar het materiaal gaat scheuren. Ze waren niet echt goedkoop: zo'n 80 euro, maar heb ze nog geen seizoen aan gehad. Leer gaat veel langer mee (jaren).

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #464 Gepost op: 15 januari 2010, 01:00:47 »
Ik heb 2 paar vegetarian-shoes. Ik heb ze al zo een 6 jaar al. Zitten goed. En zijn stevig.
En ik heb ook nog mijn garmont vegan hikers. Ook 6 jaar. Stevige schoenen. Zit nu wel een gat in, maar is acceptabel (in de zin van dat het geen lek veroorzaakt of uitscheurd).
En hardloopschoenen van New Balance. Die heb ik diverse jaren. 3 jaar ofzo. Maar ook goede schoenen.

Je hoort wisselende verhalen altijd. De ene doet heel lang op bepaalde schoenen en andere niet. Ligt ook aan hoe je ze gebruikt (hoe intensief), in welke omstandigheden etc.
Maar dat heb je met leer ook.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vega schoenen
« Reactie #465 Gepost op: 16 januari 2010, 19:02:53 »
Ik heb net een paar blauwe, nep-deinen hoge botten met een redelijk hoge hak gekocht, die echter ongelooflijk comfortabel zitten. 20 euro.
Jeej voor mijn favoriete schoenwinkeltje!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #466 Gepost op: 19 mei 2010, 14:16:46 »
Heeft iemand hier ervaring met de plastic schoenen van Melissa? Zitten ze comfortabel of voelt het hard aan, krijg je er natte (zweet)voeten in?


Ik wil graag een paar van de Vivienne Westwood line, maar heb de juiste nog niet online gevonden. Helaas hebben een aantal modellen van die vreemde neuzen met bobbels en ik vrees dat mijn brede voeten dan abnormaal gaan lijken.

http://www.melissaplasticdreams.com/

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #467 Gepost op: 19 mei 2010, 14:22:59 »
Oeh, daar zitten mooie schoenen bij! Ik vind deze wel erg mooi. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze zitten, en hoe de maten vallen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #468 Gepost op: 19 mei 2010, 14:25:34 »
Wat ik op inet lees is dat ze wel smal vallen. Mensen verkopen ze omdat ze bij de bal van de voet te strak zitten. Hier ben ik ze nog niet in de winkel tegengekomen, maar in Leiden zijn ze vast wel ergens te koop (te passen)?

Er komt binnenkort een nieuwe Melissa uit, ontworpen door Alexander McQueen. Ook erg mooi, helaas met een heeeeel dunne hak.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #469 Gepost op: 21 mei 2010, 11:53:15 »
Heeft iemand hier ervaring met de plastic schoenen van Melissa? Zitten ze comfortabel of voelt het hard aan, krijg je er natte (zweet)voeten in?


Ik wil graag een paar van de Vivienne Westwood line, maar heb de juiste nog niet online gevonden. Helaas hebben een aantal modellen van die vreemde neuzen met bobbels en ik vrees dat mijn brede voeten dan abnormaal gaan lijken.

http://www.melissaplasticdreams.com/

Waarom staat NL niet in het lijstje?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #470 Gepost op: 21 mei 2010, 12:59:50 »
Geen idee, ik weet dat ze wel in Amsterdam te koop zijn in een winkel aan de PC.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #471 Gepost op: 15 juni 2010, 22:54:05 »
Ik heb een paar Melissa's gekocht op Ebay, dus binnenkort kan ik hier rapporteren hoe ze lopen!

Mohan

Re:Vega schoenen
« Reactie #472 Gepost op: 16 juni 2010, 15:28:51 »
Linnen espadrilles zitten altijd goed.

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #473 Gepost op: 25 december 2010, 22:54:30 »
Kent iemand toevallig de Ara Passau 49349-61 laarzen  (goretex) ?
Zit te twijfelen omdat ik ze alleen maar via internet kan bestellen en dus niet in het echt kan bekijken of de kwaliteit goed is...


Schanulleke

Re:Vega schoenen
« Reactie #474 Gepost op: 20 januari 2011, 19:45:48 »
Een tip voor mensen die op zoek zijn naar vegan bergschoenen: de Outbound Mid Goretex van Merrell is veganistisch. Ik heb een paar besteld via deze website (rechts op dames- of herencollectie klikken en dan gewoon zoeken totdat je bij Outbound Mid Goretex terecht komt). Voor mannen is 'ie d'r in 3 kleuren, voor vrouwen in 2 kleuren. Op de website staat er niet bij vermeld dat ze vegan zijn, maar op de Amerikaanse website van Merrell heeft de Outbound Mid Goretex het vegan friendly-symbool. Er staat op die Amerikaanse website trouwens nog een vegan Merrell-schoen (de Siren Song Mid Sport Goretex), maar voor zover ik heb kunnen achterhalen wordt die niet in Europa verkocht.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #475 Gepost op: 21 januari 2011, 07:07:29 »
Was trouwens laatst bij de scapino en zag dat ze daar een nieuw merk sneakers hadden :) allemaal leer vrij!!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #476 Gepost op: 28 januari 2011, 16:30:23 »
Een tip voor mensen die op zoek zijn naar vegan bergschoenen: de Outbound Mid Goretex van Merrell is veganistisch. Ik heb een paar besteld via deze website (rechts op dames- of herencollectie klikken en dan gewoon zoeken totdat je bij Outbound Mid Goretex terecht komt). Voor mannen is 'ie d'r in 3 kleuren, voor vrouwen in 2 kleuren. Op de website staat er niet bij vermeld dat ze vegan zijn, maar op de Amerikaanse website van Merrell heeft de Outbound Mid Goretex het vegan friendly-symbool. Er staat op die Amerikaanse website trouwens nog een vegan Merrell-schoen (de Siren Song Mid Sport Goretex), maar voor zover ik heb kunnen achterhalen wordt die niet in Europa verkocht.
Ziet er goed uit! Wat voor veters heeft deze schoen? Een bijna er op lijkend model heeft bungee cord als veters volgens mij, en dat zijn van die elastieken die je niet goed vast kunt snoeren. Ik heb daar nu een paar van, van een ander merk (Salomon, ook leervrij), maar dat is alleen prettig als je op straat loopt, voor lopen in de bergen wil ik liever een gewoon vetersysteem, omdat ik ze dan echt strak wil zetten voor afdalingen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #477 Gepost op: 20 februari 2011, 09:13:19 »
Weet er iemand waar je goedkope vega-sloffen in maat 46/47 kunt halen? Bij voorkeur ook een leuk prijsje, 20 euro voor sloffen vind ik al best prijzig.
Ik heb gisteren voor meneer koekje een setje Spaanse sloffen gehaald bij de lokale Schoenenreus. Ik heb een koud huis met veel tocht. Thuis draagt hij plastieken slippers (van die sauna-dingen), maar ik heb geen vloerverwarming, dus is dat te koud. Ik kwam thuis met de sloffen en hij riep beteuterd dat ze van leer waren. Niet dat hij nu zo'n vegetarier is, maar wel redelijk alternatief en houdt van diertjes (hij heeft ook een vega riem) en gebruikt voor de uitwendige mens zo min mogelijk dierlijke producten. Bij voorkeur ook zachte sloffen, harde zool is niet fijn voor de voeten na een dag staan.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Schanulleke

Re:Vega schoenen
« Reactie #478 Gepost op: 21 februari 2011, 20:30:46 »
Een tip voor mensen die op zoek zijn naar vegan bergschoenen: de Outbound Mid Goretex van Merrell is veganistisch. Ik heb een paar besteld via deze website (rechts op dames- of herencollectie klikken en dan gewoon zoeken totdat je bij Outbound Mid Goretex terecht komt). Voor mannen is 'ie d'r in 3 kleuren, voor vrouwen in 2 kleuren. Op de website staat er niet bij vermeld dat ze vegan zijn, maar op de Amerikaanse website van Merrell heeft de Outbound Mid Goretex het vegan friendly-symbool. Er staat op die Amerikaanse website trouwens nog een vegan Merrell-schoen (de Siren Song Mid Sport Goretex), maar voor zover ik heb kunnen achterhalen wordt die niet in Europa verkocht.
Ziet er goed uit! Wat voor veters heeft deze schoen? Een bijna er op lijkend model heeft bungee cord als veters volgens mij, en dat zijn van die elastieken die je niet goed vast kunt snoeren. Ik heb daar nu een paar van, van een ander merk (Salomon, ook leervrij), maar dat is alleen prettig als je op straat loopt, voor lopen in de bergen wil ik liever een gewoon vetersysteem, omdat ik ze dan echt strak wil zetten voor afdalingen.

Sorry voor mijn late reactie, Sam (ik had jouw reactie niet gelezen). Ik heb een paar besteld en ik kan je verzekeren dat er normale veters in zitten, dus geen elastische. De schoenen zijn dus heel goed vast te snoeren. Ik heb het idee dat bungee cord bij deze schoenen slaat op de kleur en niet op het type veter. Bij de kleur rood staat er namelijk niks bij over bungee cord. Ik kan trouwens nog niet veel zeggen over het draagcomfort, want ik ben er nog niet mee de bergen in geweest.

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #479 Gepost op: 25 februari 2011, 15:44:17 »
Bedankt voor de update, ben benieuwd hoe ze lopen. Hoe is de zool? Is hij hard of flexibel?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light