Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vega schoenen
« Reactie #440 Gepost op: 05 januari 2008, 13:17:44 »
Het vervelende met al die vegetarische winkeltjes: het aanbod voor mannen is echt volslagen ruk. Met een beetje geluk heb je keus uit wel drie verschillende schoenen: een waarmee je de blits maakt achter een rollator in Huize Avendrood te Noord-Scharwoude, een modelletje waarvan de kleurstelling vast ooit hip was in het jaar onzes heren 1986 en het eeuwige katoenen ding waarin je voeten eraf vriezen zodra de temperatuur onder de twintig graden Celsius zakt.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #441 Gepost op: 05 januari 2008, 20:29:35 »
katoenen ding waarin je voeten eraf vriezen zodra de temperatuur onder de twintig graden Celsius zakt.

Zowel hummer gaan rijden als vlees gaan eten.   ;)
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #442 Gepost op: 05 januari 2008, 20:30:58 »
Met mijn katoenen schoenen heb ik nog geen last van koude voeten gehad. En ik draag ze alweer een jaartje.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #443 Gepost op: 18 januari 2008, 11:08:45 »
Portman To Launch Vegan Footwear Range


 Natalie Portman has collaborated with a U.S. fashion firm to launch a range of vegan footwear. The Natalie Portman Collection - made in partnership with specialty shoe retailer Te Casan and the actress' stylist Kate Young - will feature 20 pairs of limited edition, hand-crafted designs that are completely animal-friendly, with a price tag of $200 each. The Closer star says, "As a vegan, I don't wear leather, fur, or feathers. Shopping for clothes hasn't proved too difficult, but finding chic footwear has definitely been a challenge." Yaniv Shirazi, Te Casan president, adds, "We met with Kate and Natalie to discuss what Natalie was looking to do and it was immediately clear that this would be a fantastic collaboration. There are so few animal-free collections out there, and Natalie's ideas were really great, in terms of style." The line will debut in stores February 1 with 100 percent of proceeds benefitting The Nature Conservancy, an organization dedicated to protecting the environment.

http://www.imdb.com/news/wenn/2008-01-18/#celeb5

Robyn

Re:Vega schoenen
« Reactie #444 Gepost op: 18 januari 2008, 14:56:44 »
van Natalie Portman heb ik ook gelezen en gaan bekijken!  Echt hele mooie schoenen vind ik.  Heel eenvoudig maar toch een beetje glamour...wat je van vele vegetarische schoenen niet kan zeggen!!  
Heb zelf ook net een hele leuke site ontdekt: www.georgette.be, van een vegetarische schoenwinkel in Antwerpen! mooooie schoenen zeg! Wel enkel damesmodellen op de site...

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Vega schoenen
« Reactie #445 Gepost op: 18 januari 2008, 19:22:45 »
Dank je wel voor de link, Robyn. Mijn vriend zijn ouders wonen heel dichtbij Antwerpen, dus dat wordt zeker daar eens kijken. Ik vind model Coco echt heel tof.
Groetjes, Antje

mjets

Re:Vega schoenen
« Reactie #446 Gepost op: 08 maart 2008, 16:14:46 »
Heb zelf ook net een hele leuke site ontdekt: www.georgette.be, van een vegetarische schoenwinkel in Antwerpen! mooooie schoenen zeg! Wel enkel damesmodellen op de site...

Wel mooi maar zo netjes allemaal. Helemaal niet van die lekkere ruige stoere stappers. Maar ik ben nog niet in hun shop geweest. Misschien hebben ze zulke wel? Eh allee zeg... die prijskes ai ai ai.
« Laatst bewerkt op: 08 maart 2008, 16:15:59 door mjets »

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #447 Gepost op: 07 mei 2008, 11:57:34 »
Vans had een schoenenlijn die helemaal vegan was (Rowley) maar daar hebben ze nu opeens weer leer en suede in verwerkt. Als je die koopt dus voortaan even goed opletten of er een leersymbooltje in de schoen staat!

sammie

Re:Vega schoenen
« Reactie #448 Gepost op: 08 mei 2008, 16:59:44 »
Misschien is dit niet de juiste plek om mijn vraag te plaatsen, maar ik doe het toch maar;
Is leer een restproduct van de slacht, of worden er dieren enkel en alleen gehouden voor de huid? Niet dat ik het een minder erg vind dan het ander, maar ik ben wel nieuwsgierig....

Hier ->
http://www.wereldveganismedag.nl/wvd_n/wvd_n_broc_2000.htm kun je nog wat meer info vinden. Onderaan staat ook nog een stukje over alternatieven voor leren producten.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #449 Gepost op: 08 mei 2008, 21:49:15 »
Ik heb bij Scapino weer heel goedkope katoenen bruine sportieve schoenen gekocht zonder leer.  :-[
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Vega schoenen
« Reactie #450 Gepost op: 09 mei 2008, 04:14:59 »
Het vervelende met al die vegetarische winkeltjes: het aanbod voor mannen is echt volslagen ruk. Met een beetje geluk heb je keus uit wel drie verschillende schoenen: een waarmee je de blits maakt achter een rollator in Huize Avendrood te Noord-Scharwoude, een modelletje waarvan de kleurstelling vast ooit hip was in het jaar onzes heren 1986 en het eeuwige katoenen ding waarin je voeten eraf vriezen zodra de temperatuur onder de twintig graden Celsius zakt.

Herkenbaar, bij vegan uitjes zie ik al jaren bij bijv de algemene leden vergadering van de NVV  altijd wel een x aantal dezelfde schoenen, nl. de officeshoes van Vegalife en ook bij andere bijeenkomsten.
Ook v.w.b. eko kleding is er voor vrouwen tien keer meer keus dan voor mannen.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vega schoenen
« Reactie #451 Gepost op: 02 februari 2009, 23:45:07 »
Anderhalve week geleden heb ik deze schoenen gekocht. In de winkel van Vega-life.
Meteen de hele week in rondgelopen en ze zitten prima!
Ik werd best enthousiast in de winkel, want er zijn ook (blauwe!) schoenen met harde neuzen en gympen en nog lage andere schoenen..., dus ik moet maar even een langetermijnplanning maken van welke ik wanneer ga kopen. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #452 Gepost op: 03 februari 2009, 08:44:38 »
Anderhalve week geleden heb ik deze schoenen gekocht. In de winkel van Vega-life.
Meteen de hele week in rondgelopen en ze zitten prima!
Ik werd best enthousiast in de winkel, want er zijn ook (blauwe!) schoenen met harde neuzen en gympen en nog lage andere schoenen..., dus ik moet maar even een langetermijnplanning maken van welke ik wanneer ga kopen. :)

Oh leuk! Ze lijken op Dr Martens.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Vega schoenen
« Reactie #453 Gepost op: 03 februari 2009, 08:57:05 »
Ook leuke damesschoenen daar!
(weet alleen niet of daar ook steunzolen in kunnen)
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #454 Gepost op: 03 februari 2009, 20:40:04 »
Mijn ervaring met vegetarische schoenen is met het merk Vega-life. Heb een paar kantoorschoenen gehad; deze voldeden goed.
De link: http://www.vega-life.nl/webshop/index.php?cPath=106_121&osCsid=269260a3f4256f68cd8ae276888c76dc

Succes!

Schanulleke

Re:Vega schoenen
« Reactie #455 Gepost op: 04 februari 2009, 17:08:03 »
Mijn ervaring met vegetarische schoenen is met het merk Vega-life. Heb een paar kantoorschoenen gehad; deze voldeden goed.
De link: http://www.vega-life.nl/webshop/index.php?cPath=106_121&osCsid=269260a3f4256f68cd8ae276888c76dc

Succes!

Ik heb vorig jaar een paar vega-schoenen besteld via de site van Vega-life. Het merk is Ethical Wares en ik ben helaas erg teleurgesteld in de kwaliteit van deze schoenen. Ze zitten goed en lopen lekker, maar ze zijn heel snel lelijk geworden. Sowieso zaten er al rafelrandjes aan toen ik ze uit de doos haalde. Een paar regenbuitjes erover heen en de zwarte nep-suede was gladdig en grijzig geworden. Natuurlijk kunnen mijn schoenen de uitzondering zijn geweest die de regel bevestigen, maar ik ben niet overtuigd. Ik ben op zoek naar een paar laarzen, maar overweeg serieus om toch - met lichte tegenzin - een paar van leer te kopen.

Offline Vega-Robbie

  • ***
  • 144
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #456 Gepost op: 04 februari 2009, 21:52:53 »
De lederen schoenen die ik verder gebruik zijn van het Nederlandse fabrikaat Van Bommel. Kosten wel zo'n 200 Euro's, maar doordat ze lang meegaan belast je de lederproducenten minder.

Schanulleke

Re:Vega schoenen
« Reactie #457 Gepost op: 11 mei 2009, 15:40:17 »
Al surfende op het internet kwam ik de volgende (berg)wandelschoenen tegen. Voor wie geinteresseerd is: ze kunnen online worden besteld.

Voor dames:
http://www.sportscheck.nl/on/demandware.store/Sites-NL-Site/nl_NL/Product-Show?q=salomon&pid=235662-37

Voor heren:
http://www.sportscheck.nl/on/demandware.store/Sites-NL-Site/nl_NL/Product-Show?q=salomon&pid=235935-41

Zo op het eerste gezicht lijkt het alsof er in deze schoenen geen leer verwerkt is en ook in de beschrijving worden alleen synthetische materialen genoemd. Er staat niet bij dat ze vega(n) zijn, maar ik wilde ze toch even noemen.

Re:Vega schoenen
« Reactie #458 Gepost op: 28 mei 2009, 13:21:42 »

Qua sneakers heeft het merk MacBeth wel het een en ander (voor mannen en vrouwen).

Hier is de link: http://macbeth.com/vegan

In A'dam te koop bij de Independent Outlet op de Vijzelstraat en ook nog bij een winkel in Eindhoven en zelfs in Dordrecht.

Groeten,

Sam



Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #459 Gepost op: 02 juli 2009, 15:35:42 »
Aangeraden door niemand minder dan Cameron Diaz: vegan schoenen van Olsen Haus
http://yhst-72410587994329.stores.yahoo.net/olsen-haus-balance.html