Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #40 Gepost op: 14 oktober 2002, 23:32:00 »
Quote:

Op 2002-10-14 10:40, schreef VEMP:
Als dat zou kunnen.....ze gaat echt niet mee, ze is een vleeseter................


Hoezo, je hoeft toch ook geen huisvrouw te zijn om naar de huishoudbeurs te gaan?

En dan nu de geemancipeerde versie:
Hoezo, je hoeft toch ook geen huismens te zijn om naar de huishoudbeurs te gaan?
“it's strange how life makes sense in time...”

Kocho

Re:Vega schoenen
« Reactie #41 Gepost op: 14 oktober 2002, 23:37:00 »
Dat niet, maar een beetje interesse in waar de beurs over gaat helpt wel. Ik vind de vergelijking een beetje mank gaan.

Kocho

Re:Vega schoenen
« Reactie #42 Gepost op: 14 oktober 2002, 23:46:00 »
Je kunt ook lijm van rijstwater (rijst flink laten inkoken) maken om papier te lijmen. Het is niet geschikt voor kunststoffen, metaal, etc. Ook helaas niet voor schoenen. Alleen papier en karton.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Kocho op 2002-10-14 23:48 ]

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #43 Gepost op: 15 oktober 2002, 01:00:00 »
Quote:

Op 2002-10-14 23:37, schreef Kocho:
Dat niet, maar een beetje interesse in waar de beurs over gaat helpt wel. Ik vind de vergelijking een beetje mank gaan.


Ik ook, maar had geen zin om een betere te verzinnen en ik hoopte dat het idee erachter wel over zou komen.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega schoenen
« Reactie #44 Gepost op: 15 oktober 2002, 08:41:00 »
Quote:

Op 2002-10-14 10:40, schreef VEMP:
Als dat zou kunnen.....ze gaat echt niet mee, ze is een vleeseter................



Why not? Jij bent er toch geïnteresseerd in... kan ze toch best mee gaan? Tis geen marteling ofzo.... je kan er lekker eten proeven, mensen ontmoeten en lekker warm eten 's avonds. En als het echt tegenvalt kan je Utrecht zelf nog in.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Vega schoenen
« Reactie #45 Gepost op: 27 oktober 2002, 22:10:00 »
Quote:

Op 2002-02-27 18:58, schreef Ascona:
Weet je wat ik me nou afvraag? Als je later (of wellicht binnenkort) voor je werk bijvoorbeeld nette schoenen moet dragen, ga je dan ook op die plastic schoenen lopen?
Hoe los je dat op?


Ik heb een half jaar geleden ongeveer nette vega schoenen gekocht bij Vega-Life. De office shoes  67,50 euro. Niemand bijna die ziet dat het geen leren schoenen zijn.
Alleen op de manifestatie op 28 september in Den Haag werd het wel opgemerkt, maar dat waren dan ook veganisten.
Nu heb ik voor de winter de Wealds schoenen bij Vega-Life besteld, iets duurder, 129,= euro, maar ik heb begrepen dat ze jaren meegaan.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Mjannie

Re:Vega schoenen
« Reactie #46 Gepost op: 04 november 2002, 18:54:00 »
Niet om het een of ander ... maar hoe komt het dat die schoenen altijd zo ontzettend veel geld moeten kosten? (Tenzij je het vergelijkt met types die met het nieuwste model Nike air willen pronken, maar dat even daargelaten.) Ik schrik me elke keer (vanuit mijn bankrekening bezien) weer een ongeluk van die prijzen. Bij de Bristol, Van Haaren, Schoenenreus en Scapino liggen synthetische schoentjes voor een paar centen. Ligt dat prijsverschil nu alleen aan de lijm?? (Lijkt mij wat onlogisch.) Natuurlijk zal kwaliteit hierbij ook een rol spelen. Maar, zo'n paar schoenen is elke keer weer een rib uit mijn lijf. (Ja, dat heb ik er wel voor over. Maar ik heb het even over het onhandigheidsaspect ervan.)Bovendien, nu ik mij op de arbeidsmarkt begeef, is het eigenlijk vrijwel onmoglijk een jaar lang dag en dag uit op hetzelfde paar schoenies te lopen. Daarom vraag ik me af: bestaat er een vega-shop die zich richt op de wat minder goed in de slappe was zittende vega-consument?

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #47 Gepost op: 04 november 2002, 19:15:00 »
Mijn schoenen waren in guldens meer dan 200 gulden. Wel heb ik ze bijna twee jaar en er is aan de buitenkant nog niets stuk. Ik heb ze elke dag aangehad. Echt wel kwaliteit dus. Het zijn skate-schoenen en die worden denk ik wel extra stevig gemaakt, met meerdere lagen enzo. En ze zweten niet! Als je van die plastic zweet meuk bij de Bristol koopt dan doe je er denk ik hooguit 3/4 jaar mee.
Bovendien werkt het in de economie meestal zo dat als er weinig vraag is, de prijs hoger wordt.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Vega schoenen
« Reactie #48 Gepost op: 04 november 2002, 19:16:00 »
In de laatste uitgaven van het kwartaalblad van de NVV (een Gezond Idee) staan ervaringen van diversen gebruikers. Er zijn goedkopere schoenen te verkrijgen, maar gaan veel eerder stuk.
Ik vind het zelf ook duur. Het wordt in ieder geval op een eerlijke manier gemaakt (geen kinderarbeid).
Maar of je koopt ieder jaar nieuwe schoenen of 1 keer in de drie jaar. Het is wel even in het begin een investering.
Het voelt goed in ieder geval.
Ik wil je wel wat kopieen opsturen of wat scannen en verzenden van de betreffende stukjes.
Milieuvriendelijker is het in ieder geval.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Vega schoenen
« Reactie #49 Gepost op: 05 november 2002, 12:46:00 »
Ik ben zo blij, ik ben zo blij, met mijn nieuwe schoenen!

Gekocht op de vegabeurs bij de stand van vegalife, paarse dr. Martens.

Een leuke (in mijn ogen zeer rake) quote uit Gezond Idee, het blad van de NVV, (ondertitel; lekker plantaardig eten - dier en milieuvriendelijk)
nr 55, Dick komt in deze GI ook voor.

Voordat ik deze schoenen had, heb ik uit nood twee keer schoenen van de Schoenenreus of Scapino gekocht. Dat ging wel tegen mijn principes in, omdat ik vind dat Aziatische mensen, net als dieren, recht hebben op fatsoenlijke leefomstandigheden en als je schoenen koopt voor €25,-. weet je zeker dat de arbeiders niet fatsoenlijk betaald zijn.
Ronald
:witch2:

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Vega schoenen
« Reactie #50 Gepost op: 06 november 2002, 08:48:00 »
Ik heb gehoord dat vegaschoenen in België via GAIA besteld kunnen worden. Ik heb nog niet gecontroleerd of dit waar is.

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Re:Vega schoenen
« Reactie #51 Gepost op: 06 november 2002, 09:15:00 »
Quote:

Op 2002-11-05 12:46, schreef plien over uit Gezond Idee!:
Dat ging wel tegen mijn principes in, omdat ik vind dat Aziatische mensen, net als dieren, recht hebben op fatsoenlijke leefomstandigheden



Jemig de pemig, het zal mijn verderfelijke antropocentrische geest wel zijn, maar zo buiten de context van een veganisten- clubblad, komt zo'n vergelijking toch niet erg prettig over. Het is zoiets als: overigens vind ik dat veganisten, net als kakkerlakken, het recht hebben om met elkaar te communiceren.
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Vega schoenen
« Reactie #52 Gepost op: 06 november 2002, 09:28:00 »
Quote:

Op 2002-11-06 09:15, schreef Jan:
Quote:

Op 2002-11-05 12:46, schreef plien over uit Gezond Idee!:
Dat ging wel tegen mijn principes in, omdat ik vind dat Aziatische mensen, net als dieren, recht hebben op fatsoenlijke leefomstandigheden



Jemig de pemig, het zal mijn verderfelijke antropocentrische geest wel zijn, maar zo buiten de context van een veganisten- clubblad, komt zo'n vergelijking toch niet erg prettig over. Het is zoiets als: overigens vind ik dat veganisten, net als kakkerlakken, het recht hebben om met elkaar te communiceren.




Het zal mijn verderfelijke sociale geest dan wel zijn dat ik het wel een grappige opmerking vond. Of mischien omdat ik hem wel in die context van dat veganistenclubblaadje las?

Het was een pagina met opmerkingen over schoenen naar aanleiding van een eerder artikel over schoenen dat ook ergens op internet is terug te vinden (zal later opzoeken). De opmerkingen op die pagina waren weer geplukt van het forum. En deze meneer reageerde op een aantal opmerkingen dat vega schoenen zo duur zijn. Mischien had ik beter kunnen wachten tot Dick de hele pagina ingescant had of alles over moeten typen (pfff!)

Want ik ben het met de strekking wel eens; als je je zo druk maakt om hoe dieren worden behandeld, waarom zou je dan de mensenrechten vergeten?
:witch2:

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Re:Vega schoenen
« Reactie #53 Gepost op: 06 november 2002, 10:06:00 »
Quote:

Op 2002-11-06 09:28, schreef plien:
Want ik ben het met de strekking wel eens; als je je zo druk maakt om hoe dieren worden behandeld, waarom zou je dan de mensenrechten vergeten?



O ja, ik ook wel, hoor. De strekking en de bedoeling zijn nobel. Maar hóe je dingen zegt, is vaak nog belangrijker dan wat je zegt.

Veganisten onderling zullen de intentie begrijpen. Niet-ingewijden slaan op tilt van dit soort uitspraken omdat ze impliceren dat dierenrechten de maatstaf zijn waaraan mensenrechten afgemeten (moeten) worden.

Bovendien wordt gesproken over 'Aziatische mensen' waarmee de schrijver (ongewild neem ik aan) aangeeft dat hij onderscheid maakt tussen de rechten van Aziaten en anderen. En Aziaten hebben dus volgens hem evenveel rechten als honden, varkens, kakkerlakken etc. Dat wordt vrij snel verkeerd begrepen. En wie dat niet gelooft, moet maar eens bij een willekeurige moskee mensen aanspreken en ze de bovenstaande boodschap meegeven.

Kortom: buiten de context van GI! is het een rare vergelijking. In GI! trouwens ook wel, vind ik. Als ik daar eindredacteur was, had ik het niet zo in druk laten verschijnen.
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Vega schoenen
« Reactie #54 Gepost op: 06 november 2002, 10:10:00 »
Quote:

Op 2002-11-06 10:06, schreef Jan:
Bovendien wordt gesproken over 'Aziatische mensen' waarmee de schrijver (ongewild neem ik aan) aangeeft dat hij onderscheid maakt tussen de rechten van Aziaten en anderen. En Aziaten hebben dus volgens hem evenveel rechten als honden, varkens, kakkerlakken etc.



Dat is alleen maar omdat veel van die fabrieken in Azië staan.

Quote:

Kortom: buiten de context van GI! is het een rare vergelijking. In GI! trouwens ook wel, vind ik. Als ik daar eindredacteur was, had ik het niet zo in druk laten verschijnen.



Meld je aan, ze zijn desperate op zoek naar mensen
:witch2:

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Vega schoenen
« Reactie #55 Gepost op: 06 november 2002, 18:54:00 »
Quote:

Op 2002-11-06 10:10, schreef plien:
Meld je aan, ze zijn desperate op zoek naar mensen



Ben daar al eens eindredacteur geweest, dat is een afgesloten hoofdstuk. Maar terug naar de schoenen: ik heb in de afgelopen 7 jaar 3 paar versleten. Valt toch reuze mee, denk ik dan. Als ik op Bristol-schoenen was blijven lopen, waren d'r ongetwijfeld al wel 30 doorheen gegaan.

Re:Vega schoenen
« Reactie #56 Gepost op: 06 november 2002, 21:59:00 »
Quote:

Dat ging wel tegen mijn principes in, omdat ik vind dat Aziatische mensen, net als dieren, recht hebben op fatsoenlijke leefomstandigheden en als je schoenen koopt voor €25,-. weet je zeker dat de arbeiders niet fatsoenlijk betaald zijn.


Jawel,ik gun die mensen ook een fatsoenlijk loon natuurlijk, maar als je die schoenen voor €25,- laat staan dan weet je zeker dat die mensen helemaal geen inkomsten uit je aanschaf krijgen.
Dat soort afwegingen vind ik nou altijd toch zo vervelend.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Artemis

  • Superplientje
  • ***
  • 395
Re:Vega schoenen
« Reactie #57 Gepost op: 13 november 2002, 18:57:00 »
Quote:

Op 2002-11-06 18:54, schreef J@n:
Quote:

Op 2002-11-06 10:10, schreef plien:
Meld je aan, ze zijn desperate op zoek naar mensen



Ben daar al eens eindredacteur geweest,
dat is een afgesloten hoofdstuk.



Weet ik, vandaar de smilies.
:witch2:

kiki

Re:Vega schoenen
« Reactie #58 Gepost op: 14 november 2002, 11:51:00 »
Ik heb op de site van vega-life zitten kijken maar ik vind geen een paar schoenen leuk. Zijn er ook nog andere sites???

Jane

Re:Vega schoenen
« Reactie #59 Gepost op: 14 november 2002, 12:22:00 »
Ik ben een aantal jaar vegetariër en een tijdje terug werd ik door een vriend met veganisme in aanraking gebracht. Ik heb hier al vaker wat rondgekeken voor vegetarische recepten en informatie, maar ik weet niet goed wat het verschil tussen vegetarisme en veganisme is. Ik zie in dit topic (en ook andere) dat hier een aantal mensen veganist is. Veel meer dan ik verwacht had op een site voor vegetarisme (of misschien zijn ze actiever?). Is veganisme een logisch vervolg op vegetarisme? Een duidelijk beeld voor mezelf heb ik nog niet. Ik gebruik nog wel dingen met zuivel en zo. Lijkt me ook moeilijk om daar vanaf te stappen. Schoenen vind ik wel een goed idee, maar heb twijfels over de milieu impact van de totale life cycle van veganistische schoenen t.o.v. gewone schoenen. Met gewone schoenen doe ik zeker vijf jaar (en nog langer). Geen idee hoe dat met veganistische schoenen zou zijn.