Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

overanalizing

Re:Vega schoenen
« Reactie #380 Gepost op: 11 november 2005, 23:05:18 »
Ik heb m'n laatste schoenen bij de vegetarische zusjes gehaald. Ik was redelijk verrukt door de inrichting, beschaamd om de staat van m'n oude schoenen, en bekoord door de sympatieke verschijning van één van de zusjes. Ze verdienen alle steun - dit is een belangrijke stap die ze nemen in het meer mainstream voorkomen van een vegetarische levensstijl. (*) Hun collectie gaat idd uitbreiden, ze willen op lange termijn zelfs gaan samenwerken met Italiaanse ontwerpers!  :cheer:





(*) Mijn welgemeende excuses voor de wolligheid in deze zin.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vega schoenen
« Reactie #381 Gepost op: 11 november 2005, 23:07:13 »
is dat die Georgette? Waarom hebben ze geen functionerende site?
,,,,فلافل

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega schoenen
« Reactie #382 Gepost op: 12 november 2005, 19:10:55 »
Ik heb m'n laatste schoenen bij de vegetarische zusjes gehaald. Ik was redelijk verrukt door de inrichting, beschaamd om de staat van m'n oude schoenen, en bekoord door de sympatieke verschijning van één van de zusjes.

Vertel eens meer over het assortiment en de prijsklasse! Of misschien kan Anya dat beter doen!
Ik ga binnenkort namelijk een dagje naar Antwerpen en dan kan ik misschien daar langs.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #383 Gepost op: 13 november 2005, 13:39:38 »
Hier meer info (van het EVA-forum).

Als je toch in Antwerpen bent, is het zeker de moeite om er eens langs te gaan.

Wat het assortiment betreft: het is zoals gezegd nog vrij beperkt, maar breidt zich voortdurend uit, en ze hebben minstens één model van elk type schoen (hoge/lage laars, platte/hooggehakte schoenen, pumps, bottines, sportschoenen enz.) De prijsklasse is ook heel divers, van basic schoenen van rond de 50 euro tot chique laarzen van tegen de 200 euro. Verder kan ik moeilijk zeggen of jij er je smaak gaat vinden, want zoals je misschien wel weet, kijk ik alleen naar de modellen waar een hak onder zit ;) Ik zal de volgende keer dat ik er kom wat beter opletten.

chutney

Re:Vega schoenen
« Reactie #384 Gepost op: 23 november 2005, 15:11:52 »
Ik heb er een hekel aan om zo vreselijk lang te moeten zoeken naar schoenen die aan mijn eisen voldoen, vandaar dat ik maar eens een poging waag en t hier vraag...

Ik zoek nette heren-schoenen, niet van leer of suede, en niet gemaakt in een land waar mensenrechten regelmatig worden geschonden, of waar mensen onder onredelijke werkomstandigheden moeten werken. Oftewel, geen China, Taiwan, Korea enz...

Ik heb al wel schoenen die aan de tweede eis voldoen, maar dat zijn sportschoenen. Wel gemaakt in Engeland, en vrij van dierlijke producten... :)

Nu die andere nog... Iemand suggesties waar ik zulke kan vinden?

Ik ben net over de grens in Belgie (Eeklo) geweest daarnet. Had mooie laarzen nodig en wilde ook geen leer. Daar zit een grote schoenenwinkel en heb daar voor € 70,- een paar geweldige laarzen gevonden!! En ze zitten heerlijk!!  :)

freesoul

Re:Vega schoenen
« Reactie #385 Gepost op: 27 november 2005, 18:49:02 »
Beyond Skin Ik denk niet dat het al ergens vermeld staat. Iemand die zelf beginnen ontwerpen is, omdat ze nergens mooie vega schoenen vond...

edit: ze zijn wel duur, zie ik juist zelf  :-\
« Laatst bewerkt op: 27 november 2005, 18:50:11 door freesoul »

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #386 Gepost op: 27 november 2005, 19:47:51 »
http://www.earth.us/

Hebben vegan schoenen. Zag bij de storelocator ook dat ze in belgie te koop zijn:
BERGHEN   00 32 2 772 9159   RUE DE I EGLISE 96A   STOCKEL   BRUSSEL
BERGHEN   0032 02 343 26 46   RUE XAVIER DE BUE 32 A   UCCLE   BRUSSEL
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega schoenen
« Reactie #387 Gepost op: 28 november 2005, 07:56:35 »
Beyond Skin Ik denk niet dat het al ergens vermeld staat. Iemand die zelf beginnen ontwerpen is, omdat ze nergens mooie vega schoenen vond...

edit: ze zijn wel duur, zie ik juist zelf  :-\
er mist een .iets in je link
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Jasper

  • ***
  • 338
    • Jasper M - virtuele expositie
Re:Vega schoenen
« Reactie #388 Gepost op: 28 november 2005, 09:50:57 »
Even googelen levert ...

http://www.beyondskin.co.uk/html/

als adres.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 09:51:20 door Jasper »

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #389 Gepost op: 28 november 2005, 16:12:00 »
Even googelen levert ...
http://www.beyondskin.co.uk/html/
als adres.
Daar moet ik volgende keer dat ik in Londen ben dus langs :)

Ik heb 3 weken geleden korte nepsuede laarsjes gekocht bij Van Haren. Het is echt ongelofelijk wat voor schimmelende, stinkende zweetvoeten ik hier in krijg. Halverwege de dag ga ik mijn eigen voeten echt ruiken, als ik 's avonds thuis kom kan ik niet met mijn ongewassen voeten in 1 kamer verblijven zonder misselijk te worden. Het is echt ongelofelijk zo slecht als dit spul reageert op zweet  :pukey: Ik durf ze alleen nog aan naar de kroeg  :-[
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vega schoenen
« Reactie #390 Gepost op: 28 november 2005, 17:28:45 »
Hmm daar ga ik tijdens mijn Londen trip ook even langs. Vraag me alleen af of ie t gaat winnen van de Audleywinkel  :-[ Nou.. wie weet.
Edit: Huh? Ze hebben helemaal geen winkel!  >:(
« Laatst bewerkt op: 28 november 2005, 17:32:29 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #391 Gepost op: 28 november 2005, 22:18:02 »
Op http://www.beyondskin.co.uk/html/suigeneris/suigenerisstockist.php staat wel een winkel in Camden die de Suigeneris collectie verkoopt, dus daar ben ik van plan langs te gaan. Camden is sowieso the place to be om schoenen te kopen dus nooit verloren tijd om daar langs te gaan!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vega schoenen
« Reactie #392 Gepost op: 28 november 2005, 23:07:30 »
Op http://www.beyondskin.co.uk/html/suigeneris/suigenerisstockist.php staat wel een winkel in Camden die de Suigeneris collectie verkoopt, dus daar ben ik van plan langs te gaan. Camden is sowieso the place to be om schoenen te kopen dus nooit verloren tijd om daar langs te gaan!

Jippie  :D Daar ga ik dan ook langs.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega schoenen
« Reactie #393 Gepost op: 29 november 2005, 09:59:19 »
ooh, wat een fantastisch mooie schoenen.
Wel duur....
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #394 Gepost op: 29 november 2005, 11:31:05 »
Oooooo! Schoenen met glitter...
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vega schoenen
« Reactie #395 Gepost op: 29 november 2005, 14:26:16 »
ooh, wat een fantastisch mooie schoenen.
Wel duur....


Handgemaakt, dus ze zitten waarschijnlijk ook erg lekker.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Vega schoenen
« Reactie #396 Gepost op: 29 november 2005, 18:53:15 »
Ze zijn wel erg duur maar iedere 3 maanden 2 paar nieuwe wegwerpschoenen tikt ook lekker aan qua kosten. Van Haren maakt echt baggerkwaliteit schoenen, maar ze hebben wel veel nepleer dus voorlopig blijf ik er toch kopen... Als je deze prachtige schoenen koopt doe je er echt wel een paar jaar mee!
* Sam zoekt nog meer redenen om ze te kopen :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Vega schoenen
« Reactie #397 Gepost op: 30 november 2005, 07:46:05 »
Het zijn ontzettend mooie schoenen en ik denk dat ze dat geld echt wel waard zijn, dus als je het hebt, moet je ze gewoon kopen.

Maar ik heb het helaas niet.
Supercalifragilisticexpialidocious!

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #398 Gepost op: 30 november 2005, 15:45:57 »
ze lijken me zeker de moeite waard, maar auw die prijs.... zelfs de sint zal hoofdschuddend in zijn portemonnee kijken...  :-[

en van de collectie bij earth.us wordt ik ook niet echt gelukkig..

overigens als jullie het niet erg vinden om schoenen overzees te bestellen, dan kun je ook altijd nog de websites van www.veganstore.com en www.snaz75.com (niet schrikken van de nadruk op sexy) bekijken..

zelf houd ik het op www.vegalife.nl of de shoe outlet etc in Nederland want die verzendkosten vanuit het buitenland maken de schoenen ook niet echt goedkoper.. en om nu iedere keer op vakantie te gaan in de us of uk, tja....

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #399 Gepost op: 30 november 2005, 19:02:11 »
en www.snaz75.com (niet schrikken van de nadruk op sexy) bekijken..

Dat zijn wel echt hele ordinaire schoenen... Maar ze geven dan ook zelf aan dat ze goed geschikt zijn voor strippers en travestieten.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid