Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #220 Gepost op: 29 oktober 2004, 23:38:10 »
wie draagt hier eigenlijk leren schoenen??

ik want ik eet ze niet op.

 :O

ik draag ook leren schoenen

Kan daar niet echt om lachen  :cow: :(

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Vega schoenen
« Reactie #221 Gepost op: 29 oktober 2004, 23:47:04 »
Dat is een ander onderwerp...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline maud

  • ***
  • 373
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #222 Gepost op: 29 oktober 2004, 23:53:05 »
 ???

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #223 Gepost op: 31 oktober 2004, 09:45:37 »
blij visje, Adidas is ook ´fout´ qua dierenleed. Ze jagen op kangaroos!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #224 Gepost op: 31 oktober 2004, 10:34:44 »
blij visje, Adidas is ook ´fout´ qua dierenleed. Ze jagen op kangaroos!

De links die gegeven worden op de site die je hier aangeeft  zijn erg oud. De ene bestaat zelfs niet meer en op de andere kan ik niets vinden over Adidas en kangaroejacht.
Uiteraard zoek ik wel verder, maar ik ben dus wel benieuwd of dat nog steeds zo is.

En als je dan persé Adidas aan moet vallen, wees dan eerlijk en noem alle merken die de kangaroejacht ondersteunen:
- ADIDAS
- UMBRO
- KAPPA
- LOTTO
- DIADORA
- MIZUNO
- REEBOK
- NIKE
- KELME
- VALSPORT
- ANDREA’S
- CANTERBURY
- ADMIRAL
- PATRICK GOLDLINE
- CARNAC
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #225 Gepost op: 31 oktober 2004, 11:35:07 »
Nou, ik was ook eerlijk. Van die andere merken wist ik het niet.

Ik vraag me af waarom je zo ´fel´ doet. Zeker hele kast vol met Adidas ofzo?  :O
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #226 Gepost op: 31 oktober 2004, 12:03:28 »
Zeker hele kast vol met Adidas ofzo?  :O

Echt wel!  :O

Maar dat is niet de reden dan ik 'fel' doe.

Vat dit alsjeblieft niet persoonlijk op, maar ik vind dit soort dingen een beetje hypocriet.
Veel vega's kopen wel de vega variant van Dr. Martin's schoenen en vallen dan niet over het feit dat dat merk normaal schoenen maakt van koeienleer.

Bij Adidas idem dito.

Ik vind dat je dan ook een punt moet maken van koeienleer. En ik neem aan dat als die kangaroejacht je zo tegenstaat je ook nooit op vakantie zult gaan naar Australië.

Als je niet met koeienleer zit en ook naar Australië gaat, best, maar dan hoef je ook Adidas niet expliciet aan te vallen op het steunen van kangaroejacht.

Ikzelf koop inderdaad veel Adidas. Ik ga er namelijk vanuit dat zowat alle bedrijven 'fout' zijn. Ik kan dus eigenlijk niets goeds kiezen (of heb daar het budget niet voor).
Daarnaast zie ik uiteraard ook liever dat Adidas geen kangaroeleer gebruikt. Ik zal ook zeker geen schoenen kopen van dat leer (makkelijk, want dat zijn voetbalschoenen).

En dit zijn excuses, want die heb ik niet. Ik heb er voor gekozen wel leren gympen te kopen. Mijn 'gewone' schoenen zijn dat nooit, maar goede en mooie gympen van ander materiaal heb ik nog niet gevonden.
Ik ben dus gewoon wat milder in dat soort dingen.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2004, 12:04:09 door nicky_too »
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #227 Gepost op: 31 oktober 2004, 13:06:55 »
Het maakt me niet uit wie er milder is en wie niet.

Ik informeerde alleen Blij visje omdat zij/hij zich druk lijkt te maken over de ethische kant achter haar schoenen.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline nicky_too

  • ****
  • 947
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #228 Gepost op: 31 oktober 2004, 13:13:24 »
Daarom zei ik ook dat je het niet persoonlijk op moet vatten, want zo bedoelde ik het niet. Ik wilde in eerste instantie alleen jouw informatie aanvullen, zeker aangezien hij/zij ook Nike noemde.
« Laatst bewerkt op: 31 oktober 2004, 13:13:40 door nicky_too »
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #229 Gepost op: 31 oktober 2004, 13:43:01 »
Oke  :)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #230 Gepost op: 31 oktober 2004, 16:31:52 »
je hebt ook heel nette niet-leer schoenen hoor

Offline Twilightje

  • ***
  • 299
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #231 Gepost op: 04 november 2004, 12:11:37 »
En genoeg niet-leren schoenen in gewone winkels. Dat lijkt wel allemaal leer, maar je moet naar het eticket kijken he. Ruitjes of patroontjes zijn goed, uitgespannen dierenvel is fout.

Mijn schoenen vallen uiteen dus zal er maar eens gaan zoeken vandaag, liefst onder 40 euro.

Elsbeth

Re:Vega schoenen
« Reactie #232 Gepost op: 04 november 2004, 13:58:02 »
Maar als je geen leren schoenen wil dragen omdat je vegan bent, zijn heel veel goedkope schoenen ui gewone winkels die uit nep-leer bestaan ook niet geschik. Waarom niet? Omdat er vaak wel lijm voor de schoenen wordt gebruik, lijm met dierlijke bestanddelen.

Fabian

Re:Vega schoenen
« Reactie #233 Gepost op: 10 januari 2005, 18:33:16 »
Hoi, ik ben Fabian en bevind me nu in de schoenendraad. En ik ga mooi niet weg hier.  >:( Niet voordat ik mijn vraag gesteld heb  :D

Ik ben bezig aan mijn tweede paar goedkope kutschoenen (excusez le mot) van de Bristol, merk Maclean. Ze zijn van niet-leer.. maar koop ze nooit! Van beide paren zijn in no-time de zolen gebroken en de geur wordt er ook niet beter op.

Ik kan nergens anders schoenen vinden die van niet-leer gemaakt zijn. Nu zijn er al twee personen geweest die tegen me zeiden dat schoenen van niet-leer bij de HEMA kan kopen. Maar ik kan ze bij de HEMA in Groningen niet vinden.  ???

En ik ben dus hard toe aan nieuwe niet-leren schoenen....goddammit. Zijn er nog andere plekkies waar ik ze kopen kan? Ik ben er nog altijd huiverig voor om shoes van het internet te bestellen.  

Zo, nu ga ik hier weer weg.

[schwarzenegger]

But I'll be back!

[/schwarzenegger]

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #234 Gepost op: 10 januari 2005, 18:44:57 »
Ik kan nergens anders schoenen vinden die van niet-leer gemaakt zijn. Nu zijn er al twee personen geweest die tegen me zeiden dat schoenen van niet-leer bij de HEMA kan kopen. Maar ik kan ze bij de HEMA in Groningen niet vinden.  ???

Ik wil wel eens kijken of ze in Den Bosch niet leren schoenen verkopen bij de Hema, maar ik heb ze nog nooit gezien.

Citaat
En ik ben dus hard toe aan nieuwe niet-leren schoenen....goddammit. Zijn er nog andere plekkies waar ik ze kopen kan?

Van Haren heeft leuke herenschoenen die niet van leer zijn, maar toch mooi. Schoenenreus ook, maar dat lijkt me dezelfde toei als Bristol. En loop gewoon eens bij een schoenenzaak binnen. Wie weet staat er ergens iets leuks van niet-leer.


Of... huur een personal shopper in. Voor Vegatopianen hanteer ik een vriendenprijs van slechts 25 euro per uur!

Zo veel smilies en geen enkele op schoenen  ::)
Ik wil een Sarah Jessica Parker SATC Manolo Smiley!!
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2005, 18:45:20 door Yessica »

Fabian

Re:Vega schoenen
« Reactie #235 Gepost op: 10 januari 2005, 18:55:51 »
Ik ben wel eens bij herenzaken geweest maar daar staan ze je met een scheve smoel aan te kijken als je het over niet-leren schoenen hebt.

Van Haren lijkt me idd niet veel beter... dus dan zal het toch wel vegalife worden oid, vrees ik.

Edit: ehmmm, ik haalde zoals gewoonlijk weer de HEMA en de C&A door elkaar  :bloos:

Ze zouden dus bij de C&A niet-leren schoenen hebben, maar die kwam ik niet tegen.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2005, 18:56:46 door Fabian »

Offline Yessica

  • ****
  • 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #236 Gepost op: 10 januari 2005, 19:14:50 »
Van Haren lijkt me idd niet veel beter... dus dan zal het toch wel vegalife worden oid, vrees ik.

Ik moet zeggen dat ik over Van Haren toch wel tevreden ben, veel mee dan over Schoenenreus of Bristol.

Aiko

Re:Vega schoenen
« Reactie #237 Gepost op: 10 januari 2005, 19:18:29 »
Ik vind het ook maar eng hier, maar voor eenmaal durf ik mij hier te vertonen net als Fabian.

Van beide paren zijn in no-time de zolen gebroken en de geur wordt er ook niet beter op.

Heb ik ook. Mijn schoen'n zijn ongeveer een driekwart jaar oud, maar er treedt al een breuk in de breedte op in mijn zool. En dat vind ik maar mooi stom!

Offline Piek

  • *****
  • 2.510
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #238 Gepost op: 10 januari 2005, 20:10:03 »
Ik wil een Sarah Jessica Parker SATC Manolo Smiley!

:cheer:
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2005, 20:10:20 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Vega schoenen
« Reactie #239 Gepost op: 10 januari 2005, 22:43:57 »
,,,,فلافل