Hi daar,
Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar vegan-tennis-(gravel)schoenen.. In de sportwinkels heb ik zo'n beetje iedere verkoper knetter gekregen met mijn vraag, maar geen leervrije schoenen...
Ok, beetje vage actie waarschijnlijk om antwoord te gaan geven op mijn eigen vraag. Maar na veel speurwerk is het me gelukt om ze te vinden en ik dacht toch maar even wat namen van schoentypes te melden, mocht iemand anders nog eens op zoek moeten. Altijd handig, toch?
Afijn, de meest milieuvriendelijke ledervrije tennisschoenen voor op gravel zijn de Adidas Nastases. Deze zijn van canvas (en waren erg populair in de jaren tachtig) Echter, waar ze verkocht worden? Volgens sommige sportartikelen-verkopers worden ze nog gemaakt, volgens anderen weer niet. Ik heb stad en land afgelopen maar niets kunnen vinden. En een mailtje aan Adidas heeft helaas geen verkoopadressen opgeleverd, ook geen antwoord trouwens.
Verder zijn er nog de Nikes Vapor (men & women). Prijzig maar geheel ledervrij. Ook zijn er nog de Nike Air voor tennis. Kan helaas geen type/naam op de doos of schoen ontdekken. Maar ze zijn knalblauw met zwart of knetterrood met zwart. Eigenlijk mannenschoenen, maar ook prima te dragen als vrouw. Ook weer lekker aan de prijs.
Verder heb ik ook ontdekt dat Nike zelfs ledervrije voetbalschoenen maakt.
Nu ben ik niet zo'n Nike-fan (doen ze nog steeds aan kinderarbeid?) maar ik moet ze nageven dat ze op de goede weg zijn qua alternatieven voor leder in schoenen.
Zo verhaal is lang zat. De groeten!