Vegatopia Forum

Vega schoenen

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Vega schoenen
« Reactie #180 Gepost op: 23 juli 2004, 17:01:55 »
Ik heb mijn Vega-life schoenen nu een tijdje en hoewel ze eerst een beetje rottig knelden, lopen ze nu prima. Ik ga er geen vierdaagse op lopen, maar gewoon voor doordeweeks zijn ze helemaal goed..
« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2004, 21:31:45 door bloempjuh »
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #181 Gepost op: 23 juli 2004, 17:12:27 »
Ik ga zaterdag even naar vega-life om schoenen te passen. Ben benieuwd of ze passen.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #182 Gepost op: 28 augustus 2004, 15:08:20 »
Ging vandaag even kijken voor schoenen, en wat een verrassing, dit najaar volop synthetisch én leuk !
Zelfs ook van die hippe hoge gekleurde sportschoenen (weet niet of ze ook nog een aparte naam hebben?) en leuke laarzen, niet van die lompe dingen.
En nog lekker goedkoop ook, ik was voor 19,90 euro klaar.
Het was wel in Frankrijk ik weet niet of het in Nederland ook zo is maar het zal overal tegenwoordig wel hetzelfde zijn. Anders voor degenen die nog met vakantie gaan.  

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #183 Gepost op: 29 augustus 2004, 21:31:05 »
Ik heb nieuwe schoenen, eindelijk!
Ik was al drie keer tevergeefs naar de independent outlet geweest, zag niet echt leuke schoenen en werd niet geholpen.

Afgelopen donderdag toch maar weer daarheen, ik moest echt schoenen (mijn andere schoenen hebben gaten in de zool, heel fijn als het regent want het zuigt water op als een spons.) Zag wel leuke globes, voor 80 euro. Ik vragen of ze ze in mijn maat hadden maar ik kreeg een snauwerige nee te horen. Ik ga daar nu echt nooit meer heen, stelletje zeikers.

Maar goed, ik naar wat andere winkels, uit eindelijk kom ik bij skate winkel subliminal terecht en daar hadden ze dezelfde schoenen voor 40! euro! Dat onbeschofde jochie in de indy heeft me dus mooi 40 euro bespaard :)  Ze zijn bijna helemaal zwart met wat gele stipjes aan de zijkant en een geel merkje voorop. Voor mensen in Amsterdam en omstreken, die winkel had nog een heleboel afgeprijsde schoenen, ze kregen binnenkort de nieuwe collectie binnen.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Vega schoenen
« Reactie #184 Gepost op: 08 september 2004, 15:48:26 »
Ik ben trouwens benieuwd of het me ooit gaan lukken goeie leervrije binnensportschoenen te vinden. Mijn ouwe zijn totaal versleten, en ik heb geen zin om leren te kopen. Dat wordt nog leuk komend jaar!

Hoera, het is gelukt! :D
Vorige week werd ik nog zwaar ontmoedigd door een sportwinkelmeneer die alleen maar schoenen met leer had en zei dat dat voor badmintonschoenen haast onontkomelijk was.
Maar ik heb gister *reclameblokje* bij de Perry Asics schoenen *reclameblokje* gekocht, met alleen wat namaakleer. Ze hadden zelfs nog twee andere types binnensportschoen (ook Asics) zonder leer. Dat was een meevaller! :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Vega schoenen
« Reactie #185 Gepost op: 11 september 2004, 09:58:51 »
Ik heb hele mooie sneakers van het Engelse merk Acupucture gekocht. Zwart met grijs en op de neus bloemen in zilver, wit, lichtroze en rood.
En! Helemaal vegetarier-proof! Daarom wil ik dit merk ook even noemen, omdat ik er twee paar schoenen van heb die allebei geen leer of suede bevatten. Alleen wel erg moeilijk te vinden in NL, omdat ik de enige twee schoenen die ik er ooit van gevonden heb meteen heb gekocht.

Ik heb ze toch maar gekocht, in de uitverkoop :)
Kón ze gewoon niet laten liggen.. Slecht hè?
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #186 Gepost op: 11 september 2004, 11:32:28 »
Dezelfde als ik heb?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #187 Gepost op: 17 september 2004, 17:31:59 »
Hi daar,

Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar vegan-tennis-(gravel)schoenen.. In de sportwinkels heb ik zo'n beetje iedere verkoper knetter gekregen met mijn vraag, maar geen leervrije schoenen...

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vega schoenen
« Reactie #188 Gepost op: 17 september 2004, 18:10:12 »
Hi daar,

Wie kan mij helpen? Ik ben op zoek naar vegan-tennis-(gravel)schoenen.. In de sportwinkels heb ik zo'n beetje iedere verkoper knetter gekregen met mijn vraag, maar geen leervrije schoenen...

http://veggie.org/veggie/leatheraltfaq.html laat wat veggie tennissschoenen van Nike zien (ctrl-f op tennis), maar of die nog geleverd worden weet ik niet.

En als je echt niks kan vinden zou je de Cheetah red reflectives kunnen nemen (of zijn die niet zo geschikt voor gravel?).

Offline bloempjuh

  • ***
  • 196
  • Geslacht: Vrouw
    • b-log
Re:Vega schoenen
« Reactie #189 Gepost op: 18 september 2004, 00:19:24 »
Dezelfde als ik heb?

De zwarte met blauwe, witte en rood/roze bloemen. In Den Bosch hadden ze ook een hoge variant die eigenlijk ook wel erg leuk was..
Diervriendelijke weblog: http://weblogs.bnn.nl/b-log

Offline Muis

  • *****
  • 1.242
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #190 Gepost op: 18 september 2004, 10:02:31 »
Mijn schoenen zijn kapot :(
Waren van vega-life, zijn al vanaf eind februari een beetje kapot maar nu is toch wel de hele zijkant gescheurd, gelukkig nog niet helemaal door, alleen de buitenste laag, van beide schoenen. Maar ze zijn wel het langst meegegaan van de schoenen die ik gehad heb! Normaal 1 jaar en dan zijn ze echt helemaal kapot, nu kan ik ze nog wel ff aan als ik naar de winkel moet lopen want heb andere schoenen, lijken op gymschoenen, van stof maar de rechterschoen ervan knelt erg, de linker zit goed.

Offline Carla

  • ***
  • 259
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #191 Gepost op: 18 september 2004, 11:27:25 »
Ik heb net bij Lidl synthetische bergschoenen voor m'n dochter gekocht. Helaas waren de schoenen voor volwassenen al uitverkocht. Ik weet niet of de aanbiedingen bij Lidl internationaal hetzelfde zijn, maar je kan je abonneren op een nieuwsbrief om op de hoogte te zijn van de aanbiedingen.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vega schoenen
« Reactie #192 Gepost op: 18 september 2004, 12:21:47 »
Dezelfde als ik heb?

De zwarte met blauwe, witte en rood/roze bloemen. In Den Bosch hadden ze ook een hoge variant die eigenlijk ook wel erg leuk was..

:wave:
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

janjansen666

Re:Vega schoenen
« Reactie #193 Gepost op: 19 september 2004, 21:51:00 »
Ik snap niet waarom die 'vegetarische' schoenen zo prijzig zijn: het is uiteindelijk plastic, en dat moet toch veel goedkoper dan leer zijn?

Nu bij de ALDI of LIDL lederen herenschoenen voor 8 euro
http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20040923.p.Lederen_schoenen_
Plastic schoenen kosten je online zo 100 euro.  Wel moet ik zeggen dat deze langer meegingen dan schoenen uit de schoenenreus (of hoe die winkels ook mogen heten).

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Vega schoenen
« Reactie #194 Gepost op: 20 september 2004, 02:19:03 »
Ik snap niet waarom die 'vegetarische' schoenen zo prijzig zijn: het is uiteindelijk plastic, en dat moet toch veel goedkoper dan leer zijn?

misschien omdat het in een kleinere omvang word gemaakt
Stem op de Partij voor de Dieren

overanalizing

Re:Vega schoenen
« Reactie #195 Gepost op: 21 september 2004, 17:57:57 »
Ik snap niet waarom die 'vegetarische' schoenen zo prijzig zijn: het is uiteindelijk plastic, en dat moet toch veel goedkoper dan leer zijn?

Het is niet gewoon namaak-leer zoals je ze in de discount-winkels vindt; schoenen waarvan je zweetvoeten krijgt en die zo kapot zijn. Die vegetarische schoenen hebben de eigenschappen van schoenen uit dierlijk leer, afhankelijk van de soort: waterdicht, ze 'ademen'...

blij visje

Re:Vega schoenen
« Reactie #196 Gepost op: 24 september 2004, 14:04:30 »
Hey Poek,

Bedankt voor je snelle reactie (en meer nog voor de tip!) Zelf ben ik niet zo snel, maar nu ja. In ieder geval ben ik nu aan het snuffelen op de site. Wie weet!

Offline Viz

  • ***
  • 395
Re:Vega schoenen
« Reactie #197 Gepost op: 25 september 2004, 17:35:20 »
He, nog een vis op het forum  :D

blub!  :)
'fish are friends, not food!'

Offline linz

  • ***
  • 225
Re:Vega schoenen
« Reactie #198 Gepost op: 25 september 2004, 19:34:48 »
Joehoeoe! Vanmiddag op V-day mooie nieuwe wandelschoenen gevonden bij Vega-life!
Fijn om te kunnen passen i.p.v. schoenen-op-de-gok-per-post.
Ik wil meer V-dagen :)
Stiekem toch een banaan!

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Vega schoenen
« Reactie #199 Gepost op: 25 september 2004, 22:40:15 »
Hee zeg. Heb jij je wel gemeld bij het Vegatopia kookhonk? Zoja, hoe zag je er dan uit?