Vegatopia Forum

DEET

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
DEET
« Gepost op: 04 december 2007, 10:42:17 »
Ik ga eind Jan. een maand naar Thailand en ik heb aan de sint DEET muggenspul gevraagd. Nu besefte ik me pas later dat ik er niet aan gedacht heb ff uit te zoeken of er vegan friendly DEET bestaat.
Weet iemand dat hier?

Thanx!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:DEET
« Reactie #1 Gepost op: 04 december 2007, 11:46:43 »
Als in, niet getest? Volgens mij zit er in het spul zelf in ieder geval niks wat niet vegan is, maar getest is het zeker.

Ik raad het je zelf af trouwens, ik vind het echt verschrikkelijk spul.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:DEET
« Reactie #2 Gepost op: 04 december 2007, 12:27:20 »
Ik raad het je zelf af trouwens, ik vind het echt verschrikkelijk spul.

Maar het is (tot nu toe) het enige spul dat echt werkt.  En als het kiezen is tussen het gebruik van DEET en malaria (of een andere enge ziekte), dan weet ik het wel.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:DEET
« Reactie #3 Gepost op: 04 december 2007, 14:20:42 »
Ja maar in een land als Thailand is het risico op malaria dermate klein dat je ook geen malaria pillen hoeft te slikken als je daarheen gaat. Verder zijn de varianten die daar voorkomen niet zo ontzettend agressief als degene die in Afrika voorkomen.

Ik had zelf wel DEET meegenomen maar na twee dagen gebruiken besloot ik dat ik dat spul echt niet een maand lang dag in dag uit wou gaan gebruiken, en dat moet je wel doen wil je echt elke muggenbult vermijden. Ik had een (ge-impregneerde) klamboe mee, en dat vond ik al genoeg gif eigenlijk. Apraxia, je kunt mij ook meenemen op vakantie, dan ben jij gegarandeerd mugvrij in ieder geval  ;)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:DEET
« Reactie #4 Gepost op: 04 december 2007, 15:18:31 »
In Zweden heb je een product dat heet Djungle Olja. Het is heel effectief. Het is zo oud dat ik niet weet of het oorspronkelijk ook is getest op dieren. Het staat er niet op in ieder geval. Het spul doet de aanval van teken zelfs verminderen. Misschien is het in NL ook te krijgen. In de beter geoutilleerde kampeerwinkels wellicht.  
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:DEET
« Reactie #5 Gepost op: 04 december 2007, 17:50:27 »


In Zweden heb je een product dat heet Djungle Olja. Het is heel effectief.

Het doet bij mij vaag een belletje rinkelen, maar 'k weet verder niets van dat spul.
Wat ik wel zo goed als 100% zeker weet (dit is ook een onderwerp waar ik behoorlijk veel over lees) is dat - spijtig genoeg - nog niets tips aan DEET wat efficiëntie betreft en dat mogelijk even goede alternatieven niet gezonder zijn.

Het spul doet de aanval van teken zelfs verminderen.

Dat doet DEET gelukkig ook.

In de beter geoutilleerde kampeerwinkels wellicht.  

Ik ken de assortimenten van sommige kampeerwinkels behoorlijk goed, maar ik ben het in België nog nooit tegen gekomen.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:DEET
« Reactie #6 Gepost op: 04 december 2007, 21:34:13 »
Apraxia, je kunt mij ook meenemen op vakantie, dan ben jij gegarandeerd mugvrij in ieder geval  ;)
Hoe dan? Wil je ze dan allemaal doodslaan voor me? Laat de nvv'rtjes t maar niet horen  ;D
Maar als je snel bent dan kun je nog wel een ticket scoren ;)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:DEET
« Reactie #7 Gepost op: 05 december 2007, 11:49:42 »
Apraxia, je kunt mij ook meenemen op vakantie, dan ben jij gegarandeerd mugvrij in ieder geval  ;)
Hoe dan? Wil je ze dan allemaal doodslaan voor me? Laat de nvv'rtjes t maar niet horen  ;D
Maar als je snel bent dan kun je nog wel een ticket scoren ;)

In mijn aanwezigheid hebben de muggen geen oog meer voor jou, zo aantrekkelijk ben ik  ;)
Serieus....tot nu toe iedereen met wie ik op vakantie ben geweest had nergens last meer van als ik de buurt was. Ik weet niet waar ik dat nou aan te danken heb maar ik ben echt een soort Eetparadijs voor muggen geloof ik (en dan ben ik ook nog eens allergisch voor tropische muggen, erg fijn).

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:DEET
« Reactie #8 Gepost op: 05 december 2007, 12:25:58 »


In Zweden heb je een product dat heet Djungle Olja. Het is heel effectief.

Wat ik wel zo goed als 100% zeker weet (dit is ook een onderwerp waar ik behoorlijk veel over lees) is dat - spijtig genoeg - nog niets tips aan DEET wat efficiëntie betreft en dat mogelijk even goede alternatieven niet gezonder zijn.


Deze zin moest ik 20 keer lezen voordat ik een beetje doorkreeg wat je waarschijnlijk bedoelt. Missen er een paar woorden misschien?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Re:DEET
« Reactie #9 Gepost op: 05 december 2007, 12:30:32 »


In Zweden heb je een product dat heet Djungle Olja. Het is heel effectief.

Wat ik wel zo goed als 100% zeker weet (dit is ook een onderwerp waar ik behoorlijk veel over lees) is dat - spijtig genoeg - nog niets tips aan DEET wat efficiëntie betreft en dat mogelijk even goede alternatieven niet gezonder zijn.


Deze zin moest ik 20 keer lezen voordat ik een beetje doorkreeg wat je waarschijnlijk bedoelt. Missen er een paar woorden misschien?

Het is misschien geen staaltje van schitterend taalgebruik, uiteindelijk is er maar één letter verkeerd.  Tips moet tipt zijn, komende van 'ergens aan tippen'. (Of is dat Vlaams en kennen Nederlanders dat gezegde niet?)

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:DEET
« Reactie #10 Gepost op: 05 december 2007, 14:00:23 »
Aha! Ineens wordt het duidelijk.
Ergens aan tippen is overduidelijk ook Noord NLs.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Odilia

Re:DEET
« Reactie #11 Gepost op: 05 december 2007, 14:21:42 »
ergens aan tippen kennen we wel.

Ik gebruik deed ook gewoon in Nederland, anders wordt ik lek gestoken door de muggen. Bij mij werkt het goed, maar ik vind het wel stinken.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:DEET
« Reactie #12 Gepost op: 05 december 2007, 16:07:43 »
Die Djungle Olja ruikt in het geheel niet.
In Zweden, toch geen mugarm gebied, was het heel effectief. Je zag de muggen op je afkomen en vijf cm. voordat ze zouden landen, rechtsomkeert maken. En dat niet voor even, maar een hele avond, of zelfs nacht.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:DEET
« Reactie #13 Gepost op: 06 december 2007, 08:19:06 »
Wij hebben DEET een keer gebruik in een of ander kampement in Nederland waar je haast over de muggen struikelde en het is echt verschrikkelijk spul. Het sloeg bij iedereen direct op zijn/haar longen. En eigenlijk mogen kleine kinderen het niet gebruiken, da's meestal een teken dat het echt zo giftig is... Ik zou gaan voor de geïmpregneerde klamboe.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:DEET
« Reactie #14 Gepost op: 06 december 2007, 08:30:43 »
Wij hebben DEET een keer gebruik in een of ander kampement in Nederland waar je haast over de muggen struikelde en het is echt verschrikkelijk spul. Het sloeg bij iedereen direct op zijn/haar longen. En eigenlijk mogen kleine kinderen het niet gebruiken, da's meestal een teken dat het echt zo giftig is... Ik zou gaan voor de geïmpregneerde klamboe.

Precies, en wat ik ook zo naar vind is dat je het ook zo voelt op je huid, de hele dag door voel je zo'n vies laagje zitten, brrrr.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:DEET
« Reactie #15 Gepost op: 06 december 2007, 11:48:39 »
Die Djungle Olja ruikt in het geheel niet.
In Zweden, toch geen mugarm gebied, was het heel effectief.

Dat moet ik onthouden voor de volgende keer Zweden, ik zal de aanval van de zomer en de avond en nacht erna niet snel vergeten.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:DEET
« Reactie #16 Gepost op: 06 december 2007, 20:53:24 »
Een klamboe ga ik ook zeker gebruiken maar het lijkt me niet zo geschikt voor als ik nog niet in bed lig  8)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:DEET
« Reactie #17 Gepost op: 06 december 2007, 20:57:30 »
Watje. :P
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:DEET
« Reactie #18 Gepost op: 06 december 2007, 22:12:17 »
Watje. :P
Helpen watjes ook ja? Mooi, die zijn ook niet zo zwaar.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:DEET
« Reactie #19 Gepost op: 23 december 2007, 23:13:10 »
Diervriendelijke DEET ga je niet echt vinden aangezien het gemaakt is om insecten te doden.

Het is niet echt een alternatief maar er bestaan ook hoofd netten en soort van klamboe-gaas poncho's