Vegatopia Forum

Luik (Liège)

Offline Anya

• 737
  • Geslacht: Vrouw
Luik (Liège)
« Gepost op: 28 november 2007, 13:35:53 »
Kent iemand vegetarische restaurants of restaurants met een goed vegetarisch aanbod in Luik?

Offline Nick

• 578
Re:Luik (Liège)
« Reactie #1 Gepost op: 28 november 2007, 13:59:39 »
Ik heb er lang geleden lekker italiaans gegeten. Waar weet ik niet meer maar alleszins in het oude (mooier) gedeelte bij het station liège palais. Ik denk dat je het zowiezo bij een italiaan of chinees zal moeten zoeken!
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline Sven

• 3.925
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 28 november 2007, 21:29:15 »
Luik is niet meteen de hoofdstad van het vegetarisme, maar je kan wel iets vegetarisch krijgen op de meeste plaatsen. Het leukste gedeelte van de stad is rond Place Saint-Lambert. Vanaf Luik-Guillemin geraak je er gemakkelijk met de bus.

Ik moet Nick wel gelijk geven, je kan het best een 'buitenlands' restaurant binnenstappen. De lokale keuken draait vooral rond gehaktballen en aanverwanten. Maar dit maakt Luik niet minder leuk om te bezoeken.

Restaurants die zeker iets vegetarisch hebben zijn Le Phenicien (Libanees) en Celtic Ireland (die zitten ook o.a. op de Groenplaats). Verder kan je altijd proberen bij een Griek ofzo. Mijn ervaring met Wallonië is dat ze altijd wel iets vegetarisch hebben wanneer je ernaar vraagt.

Uitgaan kan in le Carré (een dambord van straten in het centrum) en ga zeker naar La Maison du Peket en Le Pot Au Lait.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline karl

• 6.375
« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2007, 07:42:40 »
Er zijn tal van Italiaanse restaurants waar altijd wel iets vegetarisch te krijgen is. Drie jaar terug aten we lekker en voordelig in La Trattoria in de rue d'Amay. (Als je de Rue de la Cathédrale, vrij grote centrale straat die naar een boulevard leidt, volgt: in een zijstraat rechts.)
Aparte beignets van artisjokken en groentenlasagne.
Verder, zoals ook hierboven gezegd, Libanees restaurant Le Phénicien,
op de Place Cockerill, tegen unief, met de gekende Libanese lekkernijen als falafel,
tabboulé, auberginepuree...(www.le-phenicien.com)
« Laatst bewerkt op: 29 november 2007, 07:43:41 door karl »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2007, 17:49:58 »
Anya, ben je nu al in Luik geweest?  Wij werken ons hier uit de naad om je goede tips te geven, dan horen we ook graag hoe het daar bevallen is. En waar wij de volgende keer de benen onder tafel kunnen schuiven.