Vegatopia Forum

Baby blues

Moi

Baby blues
« Gepost op: 27 november 2007, 15:33:11 »
Ik en mijn echtgenoot zijn alletwee vegetariers.
Wij zouden ons zoontje van 7 maanden ook graag vegetarisch laten eten.
Tot nu toe deden we dat ook en gaven tofu of linzen ter vervanging.
Maar nu maakt de huisarts (zelf vegetarier) ons toch bang: vege voeding bij babys zou toch tot ondervoeding (lees tekorten) kunnen leiden.

Nu weet ik het niet meer goed : ik wil nietd verkeerd doen en weet helemaal niet meer wat nu goed is en wat niet

Iemand raad?  

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Baby blues
« Reactie #1 Gepost op: 27 november 2007, 20:16:34 »
Ken je dit boek? Dat wordt wel regelmatig op het forum genoemd. Ik heb verder geen tips voor je, misschien kun je ook eens in andere draden van Kids & Co kijken die meer algemeen over zwangerschap/babies/jonge kinderen en vegetarisme gaan?
Succes!  :)

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 27 november 2007, 22:03:18 »
Ik kom uit een gezin van 7 kinderen, allen vegetarisch opgevoed, waarbij een deel zelfs gedurende de Tweede Wereldoorlog. Mijn zoon en dochter zijn ook vegetarisch opgevoed. En ik ken nog meer voorbeelden. Wij hebben ons nooit echt druk gemaakt over "vleesvervangers".

Maak je dus geen zorgen als je je baby vegetarisch voedt.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #3 Gepost op: 28 november 2007, 09:34:47 »
De kinderarts in Zwitserland heeft mij gezegd dat babies tot een jaar geen vlees nodig hebben. Daarna kun je ze met een gerust hart tofu etc. geven. Sowieso hoef je je niet zo druk te maken over tekorten, want waarschijnlijk krijgt hij nu nog opvolgmelk en daar zit heel veel in.

En dat boek 'vegetarisch vanaf de wieg' heb ik ook en is echt geweldig. Staan ook heerlijke dingen in voor papa en mama.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2007, 09:41:20 door Hausfrau »
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline animal lover

• 592
« Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2008, 22:22:31 »
Eind mei verwachten wij onze eerste spruit. Ik eet sinds ongeveer 7 jaar vegetarisch. Mijn man is een gelegenheidsvegetarier, dat wil zeggen dat het hem thuis niets uitmaakt om vegetarisch te eten, maar buiten de deur eet hij gewoon vlees. We hebben besloten om ons kind van beide mee te geven en vegetarisch eten en vlees. Als het op een leeftijd is dat hetzelf gaan beslissen horen we wel wat haar/ zijn keuze is.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2008, 22:32:23 »
Hee, leuk! Dat wisten we nog niet he?

Gwennepen

« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2008, 09:52:14 »
Eind mei verwachten wij onze eerste spruit. Ik eet sinds ongeveer 7 jaar vegetarisch. Mijn man is een gelegenheidsvegetarier, dat wil zeggen dat het hem thuis niets uitmaakt om vegetarisch te eten, maar buiten de deur eet hij gewoon vlees. We hebben besloten om ons kind van beide mee te geven en vegetarisch eten en vlees. Als het op een leeftijd is dat hetzelf gaan beslissen horen we wel wat haar/ zijn keuze is.

Gefeliciteerd, leuk hoor :D
Wij doen het ook zo als jullie het willen gaan doen. Maar als ik het nog eens over mocht doen zou ik dat ik toch liever helemaal vegetarisch  willen. Maar Jai doet echt heel moeilijk over geen vlees eten thuis, dus een weg terug is tamelijk moeilijk.  

zosten

« Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2008, 10:06:07 »
De kinderarts in Zwitserland heeft mij gezegd dat babies tot een jaar geen vlees nodig hebben.

tuurlijk, dat heb je je hele leven niet nodig!

zosten

« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2008, 10:08:22 »
Mijn man is een gelegenheidsvegetarier, dat wil zeggen dat het hem thuis niets uitmaakt om vegetarisch te eten, maar buiten de deur eet hij gewoon vlees.
Maar Jai doet echt heel moeilijk over geen vlees eten thuis, dus een weg terug is tamelijk moeilijk.  

typisch mannen hé....
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2008, 10:09:25 door zosten »

Offline Laurie

• 2.478
« Reactie #10 Gepost op: 23 februari 2008, 10:27:26 »
Eind mei verwachten wij onze eerste spruit.
Gefeliciteerd!  :D

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #11 Gepost op: 23 februari 2008, 12:45:37 »
Leuk, feli!
,,,,فلافل

Gwennepen

« Reactie #12 Gepost op: 24 februari 2008, 14:50:16 »
Mijn man is een gelegenheidsvegetarier, dat wil zeggen dat het hem thuis niets uitmaakt om vegetarisch te eten, maar buiten de deur eet hij gewoon vlees.
Maar Jai doet echt heel moeilijk over geen vlees eten thuis, dus een weg terug is tamelijk moeilijk.  

typisch mannen hé....

Typisch Jai. :puh2:  Sorry, misschien is het je nog niet opgevallen, maar er zitten hier ook een aantal mannetjesvegetariërs. :puh2:

zosten

« Reactie #13 Gepost op: 24 februari 2008, 16:31:58 »

typisch mannen hé....

Typisch Jai. :puh2:  Sorry, misschien is het je nog niet opgevallen, maar er zitten hier ook een aantal mannetjesvegetariërs. :puh2:

ik bedoel in het algemeen, zeker in de streek waar ik woon.
als je spreekt over vleesloos eten dan ben je een ziekelijke overdrijver!

Gwennepen

« Reactie #14 Gepost op: 25 februari 2008, 09:35:34 »

typisch mannen hé....

ik bedoel in het algemeen, zeker in de streek waar ik woon.
als je spreekt over vleesloos eten dan ben je een ziekelijke overdrijver!

Ehm, kan het misschien, wellicht, ja eventueel hoor, komen door hoe je 't brengt?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #15 Gepost op: 25 februari 2008, 14:20:38 »
Gefeliciteerd AL&manlief
Weten jullie al of het een meisje of jongetje gaat worden?