Vegatopia Forum

Dreumes-taartje

g11ling

Dreumes-taartje
« Gepost op: 24 november 2007, 14:19:47 »
Mijn dochter wordt over 2,5 week 1 jaar en ik wil natuurlijk zelf de taart(en) gaan bakken.
Nu twijfel ik of ik een taart maak waar ze ook van kan mee-eten (en haar stukje dan helemaal vol met slagroom te plempen zodat ze lekker kan kliederen) of dat ik speciaal voor haar een minitaartje maak...

Heeft iemand een leuk recept voor een feestelijk taartje? (En liefst ook een fotogeniek taartje  ;D )

Oja, we eten dus niet veganisties...
« Laatst bewerkt op: 24 november 2007, 22:58:31 door Hizikigrrrl »

Offline Wup

• 138
  • Geslacht: Vrouw
Re:dreumestaartje
« Reactie #1 Gepost op: 24 november 2007, 22:49:04 »
Altijd makkelijk zijn wat soesjes opgestapeld met glazuur eroverheen. Kaarsje erin en hoppa. Een negerzoen met kaarsje is ook makkelijk.
Als je een grote taart wilt dan kun je een kant en klaar bodem halen, slagroom erop en wat fruit.
Of je koopt zo'n hotelcake, snijd die overdwars doormidden, slagroom ertussen, slagroom erop, versieren met hagelslagjes in allerlei kleurtjes. Die hotelcake vormt dan al het cijfer 1.

Succes en alvast gefeliciteerd met je dochter. Mijn oudste dochter wordt volgende week 11.  ;)
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline bambi

• 5.560
Re:dreumestaartje
« Reactie #2 Gepost op: 24 november 2007, 22:57:19 »
Altijd makkelijk zijn wat soesjes opgestapeld met glazuur eroverheen. Kaarsje erin en hoppa. Een negerzoen met kaarsje is ook makkelijk.
Als je een grote taart wilt dan kun je een kant en klaar bodem halen, slagroom erop en wat fruit.
Of je koopt zo'n hotelcake, snijd die overdwars doormidden, slagroom ertussen, slagroom erop, versieren met hagelslagjes in allerlei kleurtjes. Die hotelcake vormt dan al het cijfer 1.

Succes en alvast gefeliciteerd met je dochter. Mijn oudste dochter wordt volgende week 11.  ;)

twee cakes, begrijp ik? ;)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Wup

• 138
Re:Dreumes-taartje
« Reactie #3 Gepost op: 24 november 2007, 23:03:20 »
Ben ik nog niet uit. Ik heb ook een leuk boekje met geweldige taarten en ik moet er toch 2 bakken dus misschien bak ik wel 2 verschillende. Maar dochterlief mag het zeggen.
die cijfercakes (je snijdt ze gewoon in het juiste cijfer, glazuur erover en klaar) kun je ook zo leuk versieren met m&m's, matjes, allerlei gekleurd snoep. Jij uiteraard nog niet met je bijna 1-jarige. Je kunt er natuurlijk ook een fruitmoes overheen/tussen doen. (Zo'n olvarit potje ofzo  ;D)
Dit jaar wil ik helderheid!

g11ling

« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2007, 15:10:22 »
Thanks voor de ideetjes wup, maar ik ben toch meer van de "zelluf doen"-taarten...
Ga strax een paar muffin-recepten uitproberen en die dan glazuren ofzo?
Geen idee of zo'n klein hummeltje eigenlijk chocola mag. Alhoewel, hummeltje? Ze is al zo groot!
Misschien dan maar een chocolade-muffin met bosvruchten en slagroom. Mama vindt het iig lekker klinken dus als zij het niet lust  ;D

Offline Hausfrau

• 704
« Reactie #5 Gepost op: 27 november 2007, 10:13:18 »
Wat ik vaak gemaakt heb is een taart volgens een cake-recept, waarbij ik wel volkorenmeel gebruik om hem wat minder zoet te maken. Vervolgens het beslag in drieën delen en kleurstof gebruiken. Met poedersuiker glazuur maken (daar ook kleurstof doorheen doen) en dan iets leuks om te versieren erop. Je hebt van die tubes met ook iets van glazuur erin waarmee je dan kunt schrijven en roosjes maken enzo. Voor die kleintjes zijn sterretjes vaak erg leuk, want kaarsjes kunnen ze toch niet uitblazen, dus die staan er een beetje voor jan doedel bij.  
Hoor wie klopt daar kinders???