Vegatopia Forum

Grapefruit

sammie

Grapefruit
« Gepost op: 25 september 2007, 13:46:50 »
In mijn fruitpakket van Odin zitten soms grapefruits :-\. Ik vind de grapefruits puur erg vies en heb niemand in mijn omgeving die ik er blij mee kan maken.
Ik vind het zonde om ze weg te gooien, dus ben ik op zoek naar recepten met grapefruit waar de zure smaak niet zo in aanwezig is. En waarvan ik ze misschien zelfs lekker ga vinden :O

Gwennepen

Re:Grapefruit
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2007, 13:51:52 »
Zoiets misschien?

Niet letten op de menusuggestie eronder. :P
« Laatst bewerkt op: 25 september 2007, 13:52:56 door Gwendolyn »

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2007, 14:05:44 »
Als ze weer eens in mijn pakket zitten, pers ik ze uit, en dat sap mix ik dan met sinaasappelsap (ik ben fan van de Sanguinello van Tropicana, die is lekker zoet). Dan is het wel weg te krijgen.

yoeska

« Reactie #3 Gepost op: 03 oktober 2007, 00:35:18 »
Je zou eens kunnen proberen of je zo te eten vindt:

Bestrooi een halve grapefruit met (riet)suiker en zet hem onder de grill totdat de suiker gekarameliseerd is. Laat hem niet zwart worden.
Voor het makkelijk eten is het wel handig om de partjes van te voren  los te snijden: eerst rondom en dan langs ieder velletje even met een scherp mesje snijden, dan lift je de partjes er zo uit. Je zou er na het lossnijden en voor het besuikeren ook nog een scheutje sterke (en zoete!) drank over kunnen gooien.

Als je dit ook niet te eten vindt, zou eens kunnen proberen wat losgesneden stukjes rauw in een salade te verwerken met allerlei andere groente en fruit. En dan natuurlijk verder geen zure en bittere dingen. Een dressing met honing er door?

In elk geval eten zonder velletjes, want die zijn hard, zuur en bitter.

Ik ben dol op grapefruit, maar ja, ik hou van bitter en zuur en minder van zoet. Het is natuurlijk ook waar je aan gewend bent. Zoetigheid went ook wel erg als smaak. Eigenlijk is zoet voor babies (moedermelk is zoet). Dus je kunt ook gewoon volwassen worden  ;)

Edda

« Reactie #4 Gepost op: 03 oktober 2007, 14:59:07 »
laat ze liggen tot ze lekker zacht zijn , dan zijn ze al veel minder bitter...
heb soms dta ik er eens 1 vergeet zeg maar (ik eet een paar keer per week grapfruit als ontbijt)
en die ligt er dna zo lang dat hij eingelijk overrijp is , die zijn veel zoeter an de normaal rijpe

Appel

« Reactie #5 Gepost op: 05 oktober 2007, 20:54:06 »
Het  verbaast me dat je grapefruits zuur vindt...???
Ze worden vaak bitter gevonden... Ik ontvel ze daarom eerst. Dit gaat makkelijk doordat het vel zo dik is.

Grapefruit blenden met honing en evt. ander sapje..?

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: 07 oktober 2007, 11:34:01 »
persen en dan met wat honing, heerlijk!

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 07 oktober 2007, 12:37:24 »
Ik ontdoe ook elk partje van zijn velletje en dan zijn ze een stúk minder bitter.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!