Vegatopia Forum

Gelnagellak

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Gelnagellak
« Gepost op: 06 oktober 2014, 15:37:28 »
Mijn Google-skills schieten te kort in deze. Ik overweeg een keer gelnagellak te proberen, maar ik kan niet vinden of die lak wel geschikt is voor vegans. (En nee, ik ben geen vegan, maar naar een nagelstudio gaan om daar dode dieren op mijn nagels te laten smeren is mij iets te decadent).
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

• 7.191
Re:Gelnagellak
« Reactie #1 Gepost op: 06 oktober 2014, 16:25:08 »
Ik gebruik al jaren gel polish van Gelish, en dat is volgens henzelf niet op dieren getest en bevat geen dierlijke grondstoffen. Het is niet terug te vinden op de lijsten van Peta. Hier een vegan review. Er zijn meerdere links naar vegan beauty blogs te vinden, ik was dus best happy met deze vondst.

Ik kwam echter nu wel de volgende datasheet uit 2010 tegen: Limited tests showed no evidence of teratogenicity in animals. A lifetime skin painting study with mice showed no evidence of carcinogenicity. Er staat niet op wie deze MSDS heeft gemaakt en dus de muizen heeft volgesmeerd met nagellak, of dit de producent is of een andere partij. Het is niet te rijmen met de statement dat het product niet getest is op dieren.

Op een modernere MSDS staat hier niets meer over, link, hier staat bij alle giftigheid voor dieren dat er geen informatie beschikbaar is. Dit is in lijn met het verbod op dierproeven in de EU. Als je echter de hele lijst zwaar industrieele ingredienten bekijkt is het wel duidelijk dat het idee dat niets hiervan op dieren is getest nogal onwaarschijnlijk is. Gel polish is een cosmetisch product maar de ingredienten zijn eerder te vergelijken met die van verf dan met een dagcreme.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #2 Gepost op: 06 oktober 2014, 16:27:45 »
Ik ben overigens loei-enthousiast over mijn gelpolish, heb een hele set :-[

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
« Reactie #3 Gepost op: 06 oktober 2014, 16:41:58 »
Ah, maar jij doet het dus zelf ipv dat je nageldingesje gaat?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

• 7.191
« Reactie #4 Gepost op: 07 oktober 2014, 09:15:08 »
Ja, ik doe het zelf, ik heb ook Konad stempels om er designs op te maken in een contrastkleurtje, ik hou wel van knutselen. Meestal laat ik het twee weken zitten, dan wil ik weer iets anders. Een polish in een enkele kleur kost me een minuut of 40, een polish met contrastkleur iets meer dan een uur. Teennagels een kwartiertje ongeveer, dat gaat lekker snel.