Grappig, wij waren van de zomer ook maar weer eens bij De Boschplaat en voor het eerst bij Onder de Pannen geweest. De Boschplaat viel ons tegen, ook de carnivoor was niet blij. Meest slappe sneue asperge ooit gehad. Jammer.
Onder de Pannen probeerden we de fondue van mierikswortel-knoflookkaas van de Pieter Peitshoeve, best lekker. De Koegelwieck sloegen we dit jaar over (menu sprak ons niet zo aan), maar beviel eerder altijd. Het is dan niet de goedkoopste tent, maar wel altijd heel verzorgd en veel garnituren en alles wat het toch een aardige prijs/kwaliteitsverhouding gaf. Overigens zit de Koegelwieck in Hoorn, dus misschien ben je stiekem wel bij De Heeren van de Schelling in plaats van de Koegelwieck geweest?
Bij de strandtenten heeft Heartbreak Hotel ("laatste koffie voor Ameland") bij ons een streepje voor. Daar serveren ze bitterballen van de Vegetarische Slager
Verder een brunch gedaan bij De Dis op West. Beetje rare verhoudingen. Een rond getoast broodje voor dik 7 euro met een te dikke laag parmezaan erover, zodat je de rest van de vulling niet meer proeft. Beetje jammer, want met alleen wat geraspte parmezaan zou je de rest beter proeven en kan het zo een dikke euro goedkoper. Wel aardige mensen, leuk interieur en betere pizza dan we de La Grotta in Midsland voorgeschoteld kregen. Ook leuk is de thee, die ze ook verkopen om mee naar huis te nemen. Per zakje of leuk potje.
Lust is verandert in Pittig (West) en daarmee is de heerlijke appeltaart helaas verdwenen
El Mundo, van dezelfde eigenaren ernaast, wel weer bezocht. (Na het zien van hun rendang vorig jaar, heb ik heel snobistisch besloten dat ik het Aziatische niet hoef te proberen bij hen. Als je rendang zo nat en waterig serveert, dan snap je iets niet vind ik...) Sommige dingen vallen wat tegen. Knoflookbrood met prei is een soort Turks broodje in puntjes met gesmolten kruidenboter en daarop per stukje in ringetje prei bijvoorbeeld, ik verwachtte toch iets anders. Wel vriendelijke lui en lekkere kroketjes.
En bij de Duif op West is het niet zo vegetarisch, maar hun nieuwe gebaksleverancier is toch wel een lekkere vooruitgang te noemen.