Vegatopia Forum

Amersfoort

Offline Teddy

Amersfoort
« Gepost op: 27 december 2006, 14:37:16 »
Mijn vriend en ik zijn pas verhuisd naar Amersfoort en nu willen we hier binnenkort uit eten gaan. Wie weet restaurantjes in Amersfoort waar je lekker vegetarisch kan eten?
« Laatst bewerkt op: 27 december 2006, 15:59:08 door Sander »

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Re:Amersfoort
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2007, 17:34:17 »
We kwamen gedurende vele jaren geregeld in
Amersfoort en onze favoriet was Mediterraan in
de Bloemendalsestraat. Zuiderse nonchalante sfeer, wisselende suggesties (niet hoofdzakelijk vegetarisch), vriendelijke bediening, amusante keuken.

Offline Teddy

« Reactie #2 Gepost op: 11 januari 2007, 10:21:36 »
Dank je!  :D  Dat zullen we binnenkort eens proberen.
Wij hebben zelf pas gegeten bij een spaans restaurant; El ....  Pino (ik weet niet meer precies hoe het heet.) Best veel vega keus! Ik denk wel 10 verschillende soorten warme vega tapas. En ook een aantal koude. Verder ook een vega salade en lekker brood. Wij vonden het prima: eten was lekker, goede porties, gezellige sfeer en echte spaanse bediening! Voor herhaling vatbaar dus.

Offline Dot

• 2.630
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 09 mei 2007, 14:10:36 »
Gisteren bij Quignon in Amersfoort gegeten. Het restaurant zit in een mooi oud pand en ook de inrichting is erg stijlvol en gezellig.

De vegetarier kan kiezen uit drie hoofdgerechten, niet bijzonder veel dus. Ik heb zelf gekozen voor de groene lasagne met spinazie en feta, jeetje, wat was dat goed! Na minimoorkopjes met noga-ijs. WEl aardig, maar heel veel en gewoon niet erg bijzonder. Wat dat betreft hadden mijn tafelgenootjes een betere keus gemaakt.

Ik dronk naast dit alles de huiswijn. Nou heb ik niet veel verstand van wijn, maar ik weet wat ik lekker vind... en deze wijn vond ik dat zeker!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Teddy

« Reactie #4 Gepost op: 09 mei 2007, 16:18:50 »
Ik heb een keertje bij een restaurantje gegeten in Utrecht die ook Quignon heet. Ik vond het eten daar helemaal niet goed! Horen die bedrijven bij elkaar of is het toeval dat ze allebei zo heten?

Ik weet niet meer wat ik had alleen dat het gewoon niet lekker was. Wat ik nog heel goed weet is dat een vriendinnetje gepanneerde vis had en die was nauwelijks gebakken! De panneer was nog helemaal wit en koud  ??? En de vis was dus ook niet gaar. De bediening zei dat het zo hoorde en wilde het niet terugnemen of er iets aan doen. :o

Ik ben er daarna niet weer geweest dus ik weet niet of wij het toevallig slecht getroffen hadden.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #5 Gepost op: 09 mei 2007, 16:20:21 »
Ja, die horen bij elkaar. In Utrecht ben ik nog nooit geweest, die in Amersfoort is pas net geopend... Ik heb erg goed gegeten en ben heel vriendelijk bediend.

Offline Teddy

« Reactie #6 Gepost op: 09 mei 2007, 16:31:39 »
Mmmm, dan ga ik binnenkort maar eens kijken bij die in Amersfoort! Want die in Utrecht vond ik er echt gezellig uitzien en de kaart leek ook prima, maar het was dus niet zo'n succes...
Dus als ze bij elkaar horen dan hoop ik hier op de sfeer en kaart net als in Utrecht maar dan met de bediening en eten zoals jij beschrijft, Dot! ;)

Ik ben pas verhuisd naar Amersfoort dus ik hoor het graag als je nog meer leuke vega-vriendelijke restaurantjes weet in Amersfoort!  :D

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2007, 16:48:30 »
De vegetarier kan kiezen uit drie hoofdgerechten, niet bijzonder veel dus.

Dat is toch juist wel veel?
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #8 Gepost op: 09 mei 2007, 16:53:44 »
Nah... vind ik niet heel veel, maar wel gemiddeld. Bovendien was een van die drie kaasfondue (zo'n eenpersoonsding) en dat tel ik eigenlijk nooit mee.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #9 Gepost op: 09 mei 2007, 16:59:38 »
Oh nee dat vind ik ook, kaasfondue telt niet echt mee. Hihi, wat grappig dat meer mensen dat hebben  :heehee:
,,,,فلافل

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #10 Gepost op: 03 juli 2007, 19:53:46 »
Snel een hoofdgerechtje gegeten bij café-restaurant 'In den kleinen hap' in Amersfoort. Een donkere en gezellige tent. Er waren drie mogelijkheden voor de vegetariër. Ik ging zelf voor de kruidige flensjes gevuld met courgette, geitenkaas, trostomaatjes en aardappeltjes. Dat was gelukkig een goede keus, simpel maar genieten. Het was ook meer dan genoeg, we waren allebei bij dat we geen voorafje hadden genomen.

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: 27 september 2007, 22:34:39 »
Vandaag gegeten in 't Kannetje, Lieve Vrouwestraat 11,  BP Amersfoort.
Hun menukaart is uiterst fantasierijk als je de gerechten leest, bijvoorbeeld "Herbie voor herbie na". Voor vegetariërs is er keuze uit 4 hoofdgerechten 13,50 Euro. Ik had "Portabello", grote champignons met kaassaus. De groenten hadden ze verstopt onder de vork.
Voor twee personen één schaaltje rauwkost voor in je holle kies en wat gebakken krieltjes.

Ach, het is weer eens wat anders dan een pizza.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #12 Gepost op: 30 oktober 2007, 22:30:50 »
Gegeten bij Lazy Louis in Amersfoort. Bij de hoofdmenu's één vegetarisxh gerecht, maar gelukkig ook twee vegetarische voorgerechten die je ook als hoofdgerecht kon krijgen. Ik nam de Kitchen Jazz: spinazie-ricotta tortellini met tomatensaus. Was vrij gewoontjes en iets te veel tomatensaus. Toe een reusachtig stuk chocoladetaart, waar we enorm lang op moesten wachten. Die was lekker, maar iets te zoet.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #13 Gepost op: 23 februari 2008, 13:29:54 »
Ik at gisteren bij Het Kannetje in Amersfoort. Ik nam als hoofdgerecht gebakken aubergine met mozzarella en tomaat. Erbij kregen we wat salade en aardappeltjes, maar dat was een beetje te weinig naar mijn smaak. Afijn, er was daardoor nog wel ruimte voor een toet: een fruittaartje met vanille-ijs.  :yummie:

Al met al is het wel de moeie om weer eens te gaan eten, het eten was goed (en ze hebben nog drie andere vegetarische keuzes!), het is een gezellige plek om te bezitten en de bediening is erg vriendelijk en snel.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #14 Gepost op: 01 mei 2008, 15:25:39 »
Gisteren Mexicaans gegeten bij Marimba in Amersfoort. Een goede vegetarische enchilada stond snel voor mijn neus terwijl het toch best druk was. Helaas was het wel een beetje weinig.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #15 Gepost op: 10 mei 2008, 11:28:45 »
Gisteren bij Humphreys in Amersfoort. Snel besloten wat ik zou eten, want er was slechts één vegetarisch hoofdgerecht: canneloni met spinazie en ricotti. Best lekker, maar weinig bijzonder. Toe een vanille-passievruchtentaartje die best wat groter had mogen zijn.

Het eten was niet veel bijzonders, maar we konden wel heerlijk in de tuin zitten.  :D

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #16 Gepost op: 24 januari 2009, 20:31:11 »
Donderdag at ik bij 't Kannetje in Amersfoort. Ze hadden 3 vegetarische hoofdgerechten, volgens mij was dat bij vorige bezoeken meer. Ik at een courgetterol gevuld met paprika, prei, ui, champignons en walnoten en creme fraiche. 't zag er heel mooi uit, maar qua smaak was het wat vlak. 't Is wel heel gezellig zitten daar en de bediening is goed.

Volgende week herkansing, dan ga ik er met mijn werk weer eten.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #17 Gepost op: 04 april 2009, 12:05:24 »
Gisteren bij Mexicaans restaurant Marimba in Amersfoort. Viel nogal tegen. Eten was wel aardig, de bediening erg traag.

« Reactie #18 Gepost op: 08 juli 2012, 16:22:02 »
gister bij http://www.eemlook.nl/sofie/
Erg leuk. Met elkaar vegt/bioligisch eten. Je betaald 12,50 en daar worden ver schillende gerechten en toetjes voor geserveerd.
Je neemt zelf je bord en bestek mee en je eet aan houten tafels. Voor je eten ga je aan de wandel en laat je je iets lekkers opscheppen.
Was weer erg gezellig en lekker

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #19 Gepost op: 08 juli 2012, 16:55:34 »
Leuk zeg  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.