Vegatopia Forum

Tofu-reepjes van Alpro soya

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Ligfietsertje

  • *****
  • 1.633
  • Geslacht: Man
Tofu-reepjes van Alpro soya
« Gepost op: 27 september 2007, 21:43:39 »
Misschien nog niet in Nederland maar in ieder geval al wel in België (Delhaeze) (en dan zeker ook binnenkort in Nederland):

http://www.alprosoya.nl/alpro/NL_nl/products/bycategory/meat/index.html

Biologische tofu-reepjes van Alpro Soya. (Op dit ogenblik is er in België een actie dat je eerste aankoop volledig terugbetaald wordt.)

De ingrediënten (van de pittig gekruide) zijn: Sojabonen* (51%), water, zonnebloemolie*, gemengde specerijen en kruiden* (paprika*, cayennepeper*, koriander*, peper*, peterselie*), zout, gistextract, gemengde groenten* (ui*, knoflook*), voedingszuur (citroenzuur), stremsel (calciumsultaat, calsiumchloride).

*van biologische landbouw

Het zou dus (zoals normaal is met tofu) geschikt moeten zijn voor vegetariërs en veganisten.

Ik heb vandaag de pittig gekruide gekocht en laat na dit weekend wel weten wat ik er van vind.

'k Heb net vernomen dat het eigenlijk geen 'nieuw' product is maar hetzelfde product dat vroeger onder de naam Sofine werd verkocht.
« Laatst bewerkt op: 06 april 2010, 00:13:04 door Hizikigrrrl »

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2007, 07:58:41 »
Misschien nog niet in Nederland maar in ieder geval al wel in België (Delhaeze) (en dan zeker ook binnenkort in Nederland):

Die hadden wij inderdaad al onder de naam So Fine. Julian vindt de lichtgekruide erg lekker. Ik ben er niet zo'n fan van.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2007, 14:23:27 »
ik zag ze gisteren staan bij de plusmarkt in utrecht, heb ze niet gekocht maar misschien dat het nog wel een keer komt

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2007, 14:58:31 »
Ik vind ze wel lekker. Maar ze lijken toch enorm op die ze bij de natuurwinkel hebben en die ze bij AH hebben?
,,,,فلافل

sammie

Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2007, 16:35:43 »
De tofuproducten van sofine gaan binnenkort alpro soja heten. De producten blijven gewoon hetzelfde.

http://www.sofine.nl/nl/alpro/

Via deze link kan je je ook opgeven om maandelijks een tofurecept via mail te ontvangen.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #5 Gepost op: 07 oktober 2007, 19:13:50 »
Ze zijn nu gratis te proberen. (geld terug-actie). Ik kende ze natuurlijk al wel, maar ik hou natuurlijk wel van gratis ;)

oenema

Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #6 Gepost op: 24 oktober 2007, 13:22:30 »
Ligt het aan mij , of zijn de pittig gekruide van structuur en smaak veranderd sinds Sofine Alpro is geworden? Ik vind met name de structuur anders en ze smaken minder pittig.

Offline oceana

  • **
  • 35
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #7 Gepost op: 24 oktober 2007, 17:21:12 »
Ik vind ze een stuk steviger sinds ze een nieuwe naam hebben, dus ja, ik merk zeker wel dat de structuur anders is geworden....

oenema

Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #8 Gepost op: 25 oktober 2007, 20:48:22 »
Ik vind ze een stuk steviger sinds ze een nieuwe naam hebben, dus ja, ik merk zeker wel dat de structuur anders is geworden....

Vind ik ook. De milde zijn nog wel hetzelfde totnutoe. De pititg gekruide vind ik nu eigenlijk niet lekker meer.

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
GRATIS Alpro Soya Tofu!
« Reactie #9 Gepost op: 28 oktober 2007, 14:09:54 »
Net gezien bij Super de Boer (en vast ook bij de andere supermarkten die het verkopen): gratis-probeer-actie van Alpro tofu-reepjes en gehakt en zo. Bonnetje + streepjescode opsturen (zonder postzegel) en je krijgt het aankoopbedrag terug op je bankrekening. Bovendien is de Alpro nu ook nog in de aanbieding bij Super de Boer.

Offline Grote Grutjes

  • **
  • 89
  • Geslacht: Vrouw
Re:GRATIS Alpro Soya Tofu!
« Reactie #10 Gepost op: 01 november 2007, 11:58:46 »
Net gezien bij Super de Boer (en vast ook bij de andere supermarkten die het verkopen): gratis-probeer-actie van Alpro tofu-reepjes en gehakt en zo.

Ik heb gisteren het gehakt op (door de bolognesesaus) en ik moet zeggen: lekker is anders. :(

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #11 Gepost op: 02 november 2007, 01:31:21 »
Ook ik heb de reepjes (die waarvan je het geld terug kunt laten storten) geprobeerd, in een ovenschotel. Ik ben niet zo onder de indruk, maar voor variatie is het wel te doen.
« Laatst bewerkt op: 02 november 2007, 01:31:46 door Antje »
Groetjes, Antje

anoniempje

Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #12 Gepost op: 14 januari 2008, 17:46:56 »
he allemaal,

voor degene die denken dat de producten veranderd zijn qua structuur en smaak sinds de naamsverandering van SoFine naar Alpro: dit is absoluut niet het geval. de producten zijn nog steeds precies hetzelfde

groetjes Anoniempje

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2008, 01:29:57 »
Ik had ook zo'n pakje waarbij je het geld kan terugvragen. Maar geld terugvragen heb ik niet gedaan, want ik was de bon kwijt. :-[ Maar ja. Het leert mij wel dat ik het gehakt niet weer uitprobeer, want ik vond het echt niet lekker. Dan betaal ik wel iets meer voor quorn-gehakt. ;)

EDIT: Oh, ik zie dat ik al een post hier had gedaan. Haha. Dan is dit dus aanvulling! :D
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2008, 01:30:40 door Antje »
Groetjes, Antje

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2008, 12:39:39 »
Ik had ook zo'n pakje waarbij je het geld kan terugvragen. Maar geld terugvragen heb ik niet gedaan, want ik was de bon kwijt.

Dat is de grap: er zijn (veel) meer consumenten die het product kopen als er zo'n sticker opgeplakt wordt en er zijn er maar weinig die de bon bewaren en de moeite nemen om de hele zwik op te sturen. Zo wordt het een actie die bijna niks kost of zelfs geld oplevert.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2008, 12:45:04 »
Ik doe het daarom altijd. Zelfs bij producten met "niet goed, geld terug" en ik het wel goed vind  ;D

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #16 Gepost op: 17 januari 2008, 15:15:17 »
Ik had ook zo'n pakje waarbij je het geld kan terugvragen. Maar geld terugvragen heb ik niet gedaan, want ik was de bon kwijt.

Dat is de grap: er zijn (veel) meer consumenten die het product kopen als er zo'n sticker opgeplakt wordt en er zijn er maar weinig die de bon bewaren en de moeite nemen om de hele zwik op te sturen. Zo wordt het een actie die bijna niks kost of zelfs geld oplevert.
Maakt niet uit. Ik wilde het graag een keer uitproberen. :)

EDIT 18 januari:
Ik hou niet van dubbelposten, dus doe ik het zo. Vandaag heb ik het restje Alpro soya gehakt geprobeerd in een saus met onder andere kerrie en deze combinatie was veel beter dan de smaak van laatst! Toch zou ik dit niet snel weer kopen.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2008, 19:24:22 door Antje »
Groetjes, Antje

Jippia

Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #17 Gepost op: 07 mei 2008, 09:36:42 »
Ik gebruik meestal de tofuproducten van Albert Heijn, maar heb die van Alpro ook wel eens. Ik bak de blokjes altijd knapperig voordat ik ze ergens in verwerk. Ik eet ze los bij gekookte aardappels en groenten, maar roer ze ook vaak door de bami en andere gerechten. Het gehakt kruid ik meestal zelf nog een beetje. Ik vind het wel lekker, hoor.

Helen

Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2008, 14:46:52 »
Ik heb de roerbakreekpjes van Goodbite in mijn favorietenlijst staan, want die zijn écht heel lekker knapperig te bakken. Helemaaal om te smullen als ik er een eetlepeltje gyroskruiden bij heb gedaan  :yummie:.
Ben nu zelfs zo ver dat ik deze reepjes gewoon echt veel lekkerder vind dan echte kip (<- iets wat ik tot nu toe moeilijk kon weerstaan).

Kiwi

Re:Tofu-reepjes van Alpro soya.
« Reactie #19 Gepost op: 05 april 2010, 13:57:10 »
Ligt het aan mij of zijn de roerbakreepjes van Alpro ineens een stuk pittiger (en dus lekkerder) geworden? :D