Ik had van de week dit recept gemaakt, met enige aanpassingen want ik had het recept op internet gevonden en dit was met vleesgehakt. Echt heerlijk was het!
Ingredienten voor 2 pers.
1 pakje kant en klare aardappelpuree naturel (of zelfgemaakte)
1 zakje italiaanse groenten
1/3 van een kleine pot italiaanse tomatensaus (traditioneel)
(dus ongeveer 4-a 5 eetlepels)
1 bakje tivall gehakt (ongeveer de helft gebruiken)
Geraspte (belegen) kaas
Scheutje rode wijn
peper, zout, chili, knoflook- en kerriepoeder en provencaalse kruiden
Paneermeel
Fruit het uitje. Doe de italiaanse groenten erbij en wok deze ongeveer 4 minuten en doe dan het tivall gehakt erbij. Deze nog twee minuutjes warm maken. Voeg een klein beetje zout, chili, knoflook- en kerriepoeder en provencaalse kruiden toe. Doe er een klein scheutje wijn bij, wacht totdat deze verdampt en doe dan een klein beetje tomatensaus erbij. Het is belangrijk dat je de groenten alleen op smaak brengt met de saus, niet teveel erbij doen want dan wordt het te nat.
Verwarm de kant en klare aardappelpuree een beetje ondertussen. Doe het groentenmengsel met tomatensaus eerst onderin een ovenschotel, daarbovenop de laag puree (goed uitstrijken) en bovenop geraspte kaas naar smaak.
In het originele recept stond er ook kruidenpaneer in, maar daardoor werd de kaas keihard bij mij en daarnaast werd de hele hap superzout en het gaf een te sterke bouillon-smaak. Niet aangeraden dus! Wel lekker met royaal kaas erbovenop. Eventueel wat paneermeel bovenop om een knapperig korstje te maken.
Doe in een voorverwarme oven (ongeveer 180 graden) en verwarm ongeveer 15-20 minuten tot er een goudbruin korstje op de ovenschotel ontstaat.