Vegatopia Forum

Sojamelk bij Lidl

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

1960

Sojamelk bij Lidl
« Gepost op: 05 september 2007, 19:30:55 »
Ik was net nog even wat boodschappen aan het doen bij de Lidl en zag daar tot mijn verrassing sojamelk staan van het merk "soywell" per liter 99 cent.  Twee smaken, naturel en chocola. Ik heb een paar pakken gekocht en meteen de naturel geproefd, het viel me niet tegen.

Harm
« Laatst bewerkt op: 05 september 2007, 21:34:11 door Sander »

Aiko

Re:sojamelk bij Lidl
« Reactie #1 Gepost op: 05 september 2007, 20:06:02 »
Bij de Jumbo hebben ze ook een naturel- en een chocoversie van sojamelk voor negenennegentig cent. Geen idee of het hetzelfde merk is.

Bij de Aldi hadden ze eventjes biosojarijstemelk voor negenenzeventig cent. Maar na die ene introductieweek nooit meer gezien...

zosten

Re:Sojamelk bij Lidl
« Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2007, 15:17:49 »
 :P  Bwaaa niet slecht die SOYWELL maar het blijft wel bij eentje.
Smaakt voor mij naar een heel goedkope vreemde waterachtige poedersmaak. En vooral synthetische aroma's!
Doen ze trouwens in 99% van alle produkten tegenwoordig.
Provamel is bvb veel beter maar helaas dubbel van prijs.
Voor wat hoort wat....

En wat die calciumcarbonaat betreft die erin zit...?
Zou het kunnen dat het toch van dieren is?
zie txt hieronder:

Het komt in de natuur zeer verbreid voor als het mineraal calciet, het sedimentaire gesteente kalksteen en in metamorfe vorm hiervan als marmer.  :-X De schaal van eieren van vogels en de schelp van slakken en schelpdieren bestaat grotendeels uit calciumcarbonaat.  ??? Het is ook een versterkend mineraal in de schalen van krabben, kreeften, andere schaaldieren en veel insecten. Chemisch gezien zijn de natuurlijke voorkomens verontreinigd met allerlei andere stoffen.

In het huishouden kent men calciumcarbonaat als ketelsteen.


Patrick

Re:Sojamelk bij Lidl
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2007, 17:11:35 »
ze zijn goed te doen ;p. vind ze bttr dan Alpro soya.