Vegatopia Forum

Week van de smaak kooktas

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Week van de smaak kooktas
« Gepost op: 25 september 2007, 13:59:24 »
Zojuist heb ik de Pierre Wind Week van de Smaak kooktas gekocht. Moest ik wel wat voor doen: niet te vinden in de winkel, moest bij de kassa vragen, moest iemand bijkomen (die me naar de kassa gestuurd had), er moest iemand naar achteren om hem te zoeken. Ik was de enige klant, maar toch kostte het best veel tijd.
Ik vind hem voor het geld karig: je krijgt een volledige maaltijd voor 2 personen inclusief wijn voor 15 euro. Dan mag je wel wat verwachten bij een actie (vind ik).
De ingredienten zijn wel ruim voldoende voor 2, maar voor 15 euro verwacht ik  dan wel een fles wijn van meer dan 250 cc en/of een voorgerecht en/of een toetje. Nu is het alleen een hoofdgerecht, wat ook nog eens uitermate ingewikkeld beschreven is (het is niet zo moeilijk, maar je moet even goed lezen om te zien dat dat zo is).
Op de fles wijn kan ik ook nog eens niet vinden dat hij biologisch is. Ik ben een beetje boel teleurgesteld. Het initiatief vind ik goed, maar de uitvoering vind ik een beetje jammer.
Niet alleen maar kommer en kwel: het geschenkboekje vind ik wel erg leuk.
Ik ben benieuwd naar ervaringen of meningen van anderen (als ze nog durven na dit bericht ;))

sammie

Alle 13 maanden smaak
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2007, 20:19:36 »
Vandaag kreeg ik bij de boodschappen (E 15) bij de Natuurwinkel het boekje 'Alle 13 maanden smaak'  :wortel:. Dit boekje is net als de kooktas een initiatief van de smaakweek.

Bij elke maand is een recept opgenomen van een product wat in die maand volop verkrijgbaar is. Elk recept is gekozen door een bekende Nederlander die iets met eten heeft.
In het boekje zit ook een kalender met de verkrijgbaarheid van seizoensproducten.

De producten van oktober zijn: artisjok, schorseneer, pompoen, champignon, eekhoorntjesbrood, kweepeer, pruim, braam, appels: Cox, Elstar, Jona Gold, Gala, Delcorf, Golden Delicious, Gloster, peren: Triomphe de Vienne, Beurre Hardy

brenda_lelie

Re:Alle 13 maanden smaak
« Reactie #2 Gepost op: 29 september 2007, 20:21:50 »


De producten van oktober zijn: artisjok, schorseneer, pompoen, champignon, eekhoorntjesbrood, kweepeer, pruim, braam, appels: Cox, Elstar, Jona Gold, Gala, Delcorf, Golden Delicious, Gloster, peren: Triomphe de Vienne, Beurre Hardy

??? Ik zie al een hele tijd geen artisjokken meer, dat is toch meer van de zomer?

sammie

Re:Alle 13 maanden smaak
« Reactie #3 Gepost op: 29 september 2007, 20:27:04 »


De producten van oktober zijn: artisjok, schorseneer, pompoen, champignon, eekhoorntjesbrood, kweepeer, pruim, braam, appels: Cox, Elstar, Jona Gold, Gala, Delcorf, Golden Delicious, Gloster, peren: Triomphe de Vienne, Beurre Hardy

??? Ik zie al een hele tijd geen artisjokken meer, dat is toch meer van de zomer?

Artisjok staat inderdaad ook vermeld bij juni en juli ??? Misschien een fout in het boekje? Maar aan de andere kant, het is pas volgende week oktober, dus misschien is artisjok vanaf volgende week volop verkrijgbaar ;)

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Week van de smaak kooktas
« Reactie #4 Gepost op: 29 september 2007, 20:28:26 »
Artisjok wordt zo augustus/september geoogst, dacht ik.
Forumkenner 2007 8)

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Week van de smaak kooktas
« Reactie #5 Gepost op: 01 oktober 2007, 18:31:31 »
is de tas in alle reformzaken te koop? ik heb hem in maastricht nog niet gezien.

sammie

Re:Week van de smaak kooktas
« Reactie #6 Gepost op: 01 oktober 2007, 21:14:38 »
is de tas in alle reformzaken te koop? ik heb hem in maastricht nog niet gezien.

Info van de site:

De Week van de Smaak 2007, 24 tot en met 30 september, was een enorm groot succes. Op deze website kunt u nog eens beleven wat deze eerste editie van de Week van de Smaak 2007 inhield. De organisatie is nu al druk bezig met de voorbereidingen van de tweede editie ‘de Week van de Smaak 2008’.

Als u op de hoogte van de ontwikkelingen wilt worden gehouden surf dan regelmatig naar deze website. Maar u kunt zich ook aanmelden voor de nieuwsbrief van de Week van de Smaak. Stuur dan een bericht aan info@weekvandesmaak.nl o.v.v. “nieuwsbrief” .