Vegatopia Forum

Koken voor sollicitatiegesprek

Neva

Koken voor sollicitatiegesprek
« Gepost op: 25 september 2007, 13:34:52 »
Hoi!

Ik moet voor een sollicitatiegesprek een baksel maken dat iets over mezelf zegt. Ik solliciteer niet voor kok ofzo hoor, het is meer als grap bedoeld. Maar ik wil natuurlijk wel graag een goede indruk maken met een écht lekker gerecht. Ik zat zelf te denken aan iets met een verrassende combinatie van smaken (maar wat wel veel mensen lekker vinden), origineel, natuurlijk iets diervriendelijks, iets wat makkelijk mee te nemen is (lopend of op de fiets), en wat er een beetje mooi uit ziet (dus geen grauwe blubber  ;)).

Heeft iemand van jullie een leuk idee en een goed recept?

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Koken voor sollicitatiegesprek
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2007, 10:38:37 »
Is het ook een idee om een meerdere kleine dingen te maken? Bij een sollicitatiegesprek ben je meestal geconcentreerd op wat iemand zegt en niet op het voedsel. Neem je een klein hapje, dan is geeft het meer het ondergeschikte karakter weer.
'Borrelhapjes, tapas, fingerfood etc' Deze draad geeft heel veel ideeën. Of heb je het gesprek al gehad?  :)
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 30 september 2007, 10:48:11 »
Als het iets over jezelf moet zeggen dan kunnen wij geen tips geven als we je niet kennen natuurlijk.
Hoe ben jij? Noem eens wat specifieke kenmerken van jezelf?

Als je bijv. heel lief bent zou ik wat zoets maken (maar vind dat zelf niet al te veel reclame ;).
Als je een pittig karakter hebt....juist wat pittigs....of wat fris om aan te tonen dat je jezelf af kan remmen. Zelfkennis is natuurlijk wel een groot goed.

Etc etc....
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: 30 september 2007, 12:17:43 »
Kook of bereid veel verschillende smaken, maar houd deze los van elkaar. Dus geen prut. Laat de vervolgens je gast zelf zijn/haar bord samenstellen.

Hij/zij weet wie je bent, en jij ziet wat er van je verwacht wordt.

Als er niet veel gegeten wordt, is dat niet veel soeps
Veel kleur: veel afwisseling.
Wordt de maaltijd beetje bij beetje gegeten, dan is dat wantrouwend of afwachtend.
Wordt bij elke hap "mmm, lekker" gezegd, dan worden er te snel complimentjes gegeven.

Maak ook iets echt vies. Als dit wordt opgemerkt, dan is men eerlijk en oprecht. Als jij dit aangeeft, idem.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: 30 september 2007, 12:39:00 »
Ik zou het wat symbolischer/persoonlijker/kleiner houden. Niet gewoon alleen maar "lekker koken". Wat ik al eerder zei...zelfkennis is belangrijk. Maak echt iets wat over jou als persoon iets zegt.

Om wat voor soort baan gaat het eigenlijk?
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Neva

« Reactie #5 Gepost op: 30 september 2007, 15:34:36 »
Bedankt voor jullie antwoorden!

Ik heb inmiddels het gesprek al gehad. Het ging om een bestuursfunctie bij een studievereniging. Ik heb een chocolade-amarettomarquise gemaakt (een zachte taart) met een harde bovenkant van witte chocola en gegarneerd met munt. Daar zelf maar iets omheen verzonnen over wat het over mijn persoonlijkheid zei...Volgens mij viel ie wel in de smaak :)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #6 Gepost op: 30 september 2007, 18:45:52 »
En hoe is het afgelopen? Wilden ze je voor die functie? En wilde jij die functie dan ook?

Neva

« Reactie #7 Gepost op: 04 oktober 2007, 11:29:14 »
Ja! Ik ben nu voorzitter  :)