Vegatopia Forum

"Verras me maar" in Utrecht

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
"Verras me maar" in Utrecht
« Gepost op: 23 september 2007, 11:22:39 »
Ga volgende week met een groepje mensen uit en eerst wat eten in Utrecht. "Leuk idee!" roept iedereen. En: "Verras me maar!" . Tsja, we willen dus allemaal lekker eten, maar niemand eist de verantwoordelijkheid of neemt een beslissing. Dus, waar kunnen we ons laten verrassen? Ik ben zelf in redelijk wat restaurants in Utrecht geweest, een andere vriend ook. De rest eet er niet vaak.

Na het eten zijn we nog wel even wakker en moeten we veel dansen en drie van de vier eten graag vlees. Waar kunnen we ons allemaal laten verrassen?

Het mag wel wat kosten, maar het moet wel in verhouding zijn met de kwaliteit.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2007, 11:27:12 door LL de Ling »

Offline bambi

• 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:"Verras me maar" in Utrecht
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2007, 11:54:26 »
Ikzelf ken maar een leuk restaurant in Utrecht, en dat is het oude Pothuys: ik vind het lekker en de mensen sympathiek. Er is een terras aan het water en binnen is het zo'n gewelfkelder.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Meneer de Uil

• 794
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2007, 17:26:33 »
Restaurant d' Coninck van Poortugael op de Voorstraat. Niet goedkoop maar wel goed. Is wel een tijd geleden dat ik daar gegeten heb.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2007, 17:28:13 door Uil »
Forumkenner 2007 8)

« Reactie #3 Gepost op: 23 september 2007, 19:08:34 »
Polmans huis is leuk. Hebben ze erg lekkere dessertwijnen, zo weet ik uit ervaring. Ook goed vegetarisch.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2007, 09:58:10 »
Polmans huis ziet er wel leuk uit, maar misschien toch iets te sjiek. Ik zal er zeg maar niet op mijn pumps komen, maar in een house-outfit (jaaa, ik weet zelf ook nog niet precies hoe ik dat ga realiseren. :)). Ben de rest nog aan het bekijken.
« Laatst bewerkt op: 24 september 2007, 09:58:30 door LL de Ling »

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2007, 10:04:38 »
Dan moest je ook maar niet naar de Conick gaan. Zit je meer aan een eetcafé te denken?
Forumkenner 2007 8)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #6 Gepost op: 24 september 2007, 10:06:50 »
Ja zoiets, of er tussenin. Kijk, we gaan niet naar Mr. Jacks ofzo, maar ik ben in al de meeste duurdere yuppententen al geweest, geloof ik ... Moeilijk
« Laatst bewerkt op: 24 september 2007, 10:19:00 door LL de Ling »

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #7 Gepost op: 24 september 2007, 10:24:18 »
Het Hemelse Gerecht aan de Lange Nieuwstraat is dan wel geschikt, denk ik.
Forumkenner 2007 8)

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #8 Gepost op: 24 september 2007, 12:13:57 »
Forumkenner 2007 8)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #9 Gepost op: 24 september 2007, 16:18:13 »
ben even niet meer aan zet. Ik stelde Olivier voor (las een enthousiaste reactie van Dot), maar reactie van een vriend was ongeveer zo:

Citaat
NO NO NO NO NO NO NIET, ik herhaal, NIET, bij Olivier. No matter what they tell you, there's no sex in....uh...no lekkers in Olivier...

Ok, misschien een tikkeltje overtrokken reactie, maar ik heb er één keer gegeten en dat was bepaald geen succes: Veel brallende rakkers (met name op vrijdag, vanwege vrijmibo's) in een zeer luidruchtig lokaal (vrij letterlijk) en het eten was ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. To give u a clue: We hadden het eten, of wat daarvoor door moest gaan, nog vóór de drankjes.... Met mijn hartige taart kon je een leger Arabieren op galopperende kamelen te lijf gaan....

Hij wil dus absoluut niet ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #10 Gepost op: 24 september 2007, 21:37:24 »
Deeg?
Kijk anders es http://www.mijnnl.nl/utrecht/eten hier voor inspiratie.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #11 Gepost op: 25 september 2007, 07:17:19 »
Deeg ben ik al eens geweest, dus niet echt verrassend. Vond het ook niet zo goed. Was wel lekker, maar vond wat ik had een beetje saai.

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #12 Gepost op: 25 september 2007, 07:32:32 »
Wanneer gaan jullie eigenlijk?
Forumkenner 2007 8)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #13 Gepost op: 25 september 2007, 07:38:43 »
Vrijdag. Ben nu op die link van selly aan het kijken, daar zit wellicht wel iets leuks bij. Iig dingen die ik niet ken. :)
« Laatst bewerkt op: 25 september 2007, 12:05:17 door LL de Ling »

Offline Meneer de Uil

• 794
« Reactie #14 Gepost op: 25 september 2007, 12:08:14 »
Mammoni is wel leuk, maar die hebben volgens mij winkeltijden. 's Avonds hebben ze dan kookcursussen.
Forumkenner 2007 8)

Offline Monique

• 3.427
« Reactie #15 Gepost op: 25 september 2007, 17:14:12 »
Staat er niks bij in de restaurantgids?

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16 Gepost op: 26 september 2007, 09:36:53 »
De kans is nu groot dat we naar De Garde gaan. Niet een belachelijk grote vegetarische keus, maar het ziet er verder goed uit en krijgt goede beoordelingen op Iens. En het is dichtbij het station.

Offline Dot

• 2.630
« Reactie #17 Gepost op: 26 september 2007, 20:37:14 »
ben even niet meer aan zet. Ik stelde Olivier voor (las een enthousiaste reactie van Dot), maar reactie van een vriend was ongeveer zo:

Citaat
NO NO NO NO NO NO! NIET, ik herhaal, NIET, bij Olivier. No matter what they tell you, there's no sex in....uh...no lekkers in Olivier...

Ok, misschien een tikkeltje overtrokken reactie, maar ik heb er één keer gegeten en dat was bepaald geen succes: Veel brallende rakkers (met name op vrijdag, vanwege vrijmibo's) in een zeer luidruchtig lokaal (vrij letterlijk) en het eten was ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. To give u a clue: We hadden het eten, of wat daarvoor door moest gaan, nog vóór de drankjes.... Met mijn hartige taart kon je een leger Arabieren op galopperende kamelen te lijf gaan....

Hij wil dus absoluut niet ;)

Dat is klare taal!  ;)

Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #18 Gepost op: 27 september 2007, 07:47:37 »
Het is rond, we gaan naar De Garde. Iets later dan we wilden, want het is er blijkbaar erg druk. Ben benieuwd of het verrassend is ;)

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #19 Gepost op: 30 september 2007, 14:29:13 »
De Garde is een leuk restaurantje. Niet super veel vegakeus, maar wat er was, was wel lekker. Verrassend was het dat twee van de drie vleeseters de vegakeuze namen.

Toen het geserveerd werd, vonden we het niet veel. Toch hoefden de mannen geen nagerecht meer. De vrouwen deden zich tegoed aan een enorm machtig stuk cheesecake. Wel erg lekker.