Vegatopia Forum

Vegetarische hotel-restaurants

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
Vegetarische hotel-restaurants
« Gepost op: 03 september 2007, 14:44:33 »
Als je wat aan het zoeken slaat, vind je die toch nog heel weinig. Als hoteleigenaar zou ik minstens al één varierend vegetarisch menu op de kaart zetten, ipv die eeuwige wok, lasagne, pasta of gebakken kaas. Een hotel dat zo een menu bekend maakt vindt gaten in de markt.
In Nederland ken ik Berkhotel in Zutphen en het heel leuke, mooi gelegen Kop van't Land in Dordrecht. In Wallonië vrijwel niets.
Ik bedoel nu wel een aangenaam, comfortabel hotel waar je niet, tussen de verruimende yoga-oefeningen in, een gemeenschappelijke badkamer moet delen met nog drie andere meerwaarde-zoekende koppels (dat heb ik ook al wel gedaan, maar je hebt daar niet altijd zin in.)

Offline Meneer de Uil

• 794
Re:Vegetarische hotel-restaurants
« Reactie #1 Gepost op: 09 september 2007, 18:58:22 »
waar je niet, tussen de verruimende yoga-oefeningen in, een gemeenschappelijke badkamer moet delen met nog drie andere meerwaarde-zoekende koppels
:heehee:
Forumkenner 2007 8)

Offline karl

• 6.375
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2007, 11:08:44 »
Gelet op het aantal reacties, zij het dan één zeer waardevolle, raad ik de geachte hoteleigenaars af een groot budget te voorzien om de vegetarische niche-markt aan te boren.

« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2007, 11:18:56 »

Gelet op het aantal reacties, zou je dat ook juist kunnen aanraden. Wat voor reacties had je eigenlijk verwacht?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline karl

• 6.375
« Reactie #4 Gepost op: 13 september 2007, 11:58:22 »
Reacties die getuigen van een behoefte aan hotels met een mooi, varierend vegetarisch aanbod.
Ik interpreteer geen reacties niet als algemene instemming, maar eerder als algemene onverschilligheid.

« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2007, 12:06:28 »
Zie je wel, ik dacht dat je adressen zocht van hotels die aan jouw behoeften voldeden. En als die met een lantaarntje nog niet te vinden zijn kan je natuurlijk niet al teveel reacties verwachten. Wat mezelf betreft, als ik al in een hotel overnacht (voor mijn werk, in mijn vakantie kampeer ik sowieso veel liever) wil ik daar niet ook nog eens dineren, dus ik sta er zelf inderdaad nogal onverschillig tegenover.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2007, 12:06:46 door Tom M@ñders »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2007, 20:11:02 »
Reacties die getuigen van een behoefte aan hotels met een mooi, varierend vegetarisch aanbod.

O, dat had ik ook niet zo begrepen. Voor dan! Op voorwaarde dat het geen speciaal vegetarisch hotel wordt, want dan heb ik al wel zo'n donkerbuin vermoeden waar ik in terechtkom. En dat horror-scenario wou ik maar niet werkelijkheid laten worden.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2007, 20:12:20 door J@n »

Offline karl

• 6.375
« Reactie #7 Gepost op: 13 september 2007, 21:40:05 »
Ha, dat is wel interessant. Omwille van de gasten, van de uitbaters, of van de heersende jeugdherbergsfeer met gemeenschappelijke badkamers? Wel sympathiek dat de omgang met andersdenkenden je eerder aantrekt dan afstoot.
« Laatst bewerkt op: 13 september 2007, 21:40:42 door karl »

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2007, 07:54:36 »
Omwille van de gasten, van de uitbaters, of van de heersende jeugdherbergsfeer met gemeenschappelijke badkamers?

Alledrie. Hoewel jeugdherbergsfeer me niet tegenstaat; ik zie me eerder belanden in een soort bejaardencentrum waar het wemelt van de klankschalen en waar je struikelt over graatmagere vijftigers in lotushouding.