Afgelopen woensdagavond met Lynnova en mijn moeder gegeten bij Kok & De Bruin, een chique tent in Tricht. Ik heb redelijk diep in de buidel moeten tasten, maar wat we voorgeschoteld kregen maakte dat meer dan goed. Speciaal wijnarrangement erbij, zodat je bij elk gerecht een ander druifje drinkt, en maar liefst drie amuses, waarvan de laatste een dessertamuse, voor ons een primeur. Het bijzondere van de gerechten was de smaakrijkdom. Voor mijn vlees noch vis versmadend moedertje zowel als voor Lynn, die al het dierlijke voedsel afgezworen heeft. Om het de kok niet al te moeilijk te maken, heb ik twee gangen synchroon met Lynn veganistisch gegeten, en ja verdomd, als er zo voor je gekookt wordt, elke dag, dan zou ik mijn kaasje en mijn overige zuivelheden misschien ook kunnen missen, of in elk geval vaker links laten liggen. Want wat was dat heerlijk, die ravioli van mango en avocado en nog zo wat, overgoten met een komkommercoulis; en ook het hoofdgerecht, bestaande uit een bouwwerkje van gegrilde aardappelschijfjes, truffel, rode bietjes en heerlijk hartige cantharellen. Dessert van geweckte peer goddelijk, mede dank zij lepel ijs, voor Lynn wilde watermuntsorbet, heerlijk, en voor mij witte chocolade, zelfs nog beter. Alleen de koekjes, snoepjes en bonbonnetjes bij het koffieservies, die hadden wel wat beter gekund.