Vegatopia Forum

Dineetje: wat mag dat kosten?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline J@n

  • 99% uitgekookt
  • *****
  • 10.299
Dineetje: wat mag dat kosten?
« Gepost op: 01 september 2007, 00:53:42 »
Ik ga een dineetje voor vier personen geven en ik ga m'n gasten eens verrassen met allemaal biologische ingrediënten. Ik hou 't simpel bij een gangetje of drie, vier en doe er ook een flesje biologische wijn bij. Wat zou dat ongeveer mogen kosten?

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dineetje: wat mag dat kosten?
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2007, 01:19:19 »
10 euro pp?

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.583
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Dineetje: wat mag dat kosten?
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2007, 02:00:56 »
Tja, the sky is the limit. En het hangt er ook van af wat je precies je gasten wilt voorschotelen. Ook met biologische producten kun je volgens mij voor 5 euro per persoon iets lekkers in elkaar draaien. En biologische wijn... tja, ik zou meteen twee flessen meenemen, anders wordt het misschien wat karig. 10 euro pp lijkt me een goede richtlijn. Maarreh.. doe eens gek en laat je niet gek maken door een eurootje meer of minder ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Dineetje: wat mag dat kosten?
« Reactie #3 Gepost op: 01 september 2007, 18:32:11 »
Bij echt 3 of 4 uitgebreide gangen, zit je als je niet oplet  heel erg vlug op 22 euro p.p denk ik. Dat is, als je biologische huiswijn neemt. Als je bijzondere biowijn neemt, mag je nog dieper in den buidel tasten.
Als je enorm oplet op seizoensproducten, niet te veel houdbare dingen gebruikt, en je voorgerecht is zelfgemaakte kruidenboter met biostokbrood en je toetje bio-ijs dan kan het natuurlijk goedkoper en hoef je niet perse enorm veel meer kwijt te zijn dan niet-bio, tenzij je niet bio echt alleen maar euroshopper producten gebruikt.

Wat ook scheelt: shop je alles bij een natuurwinkel, of ga je het  bio assortiment van Lidl, C1000 en AH eerst af alvorens je naar de Natuuwinkel afzakt.
,,,,فلافل

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Dineetje: wat mag dat kosten?
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2007, 19:29:24 »
Laat ik vooropstellen dat je niets beters kunt doen dan je medemens te eten en te drinken geven. En uit het feit dat je biologische producten wilt gebruiken concludeer ik dat het ook wel wat mag kosten en dat het lekker moet zijn. Bespaar daarom vooral niet op de wijn. Dat kost je snel 10 euro per fles of meer, maar een vriend van mij rekent het altijd om naar horecaprijzen en vind het dan erg meevallen. ;)
Verder kun je natuurlijk een alternatieve hap met granen, bonen en seizoensgroenten maken, maar ik denk niet dat jij en je gasten daarop zitten te wachten. En bedenk dit: bij het samenstellen van een eenvoudige doch voedzame maaltijd speelt geld geen rol.
Forumkenner 2007 8)

Offline Sam

  • ******
  • 7.152
Re:Dineetje: wat mag dat kosten?
« Reactie #5 Gepost op: 02 september 2007, 13:33:02 »
Ligt een beetje aan wat je maakt natuurlijk. Hoeveel indruk wil je maken?  :heehee:

Ik vind altijd dat tijd een hoop meer uitmaakt dan geld. Een zelfgemaakte soep vooraf met daarin twee grote zelfgemaakte paddenstoelen raviol's kost nauwelijks geld, maar je bent 2 uur bezig. Een ijscoupe met zelfgemaakt yoghurt/seizoensvruchtenijs met vruchtencoulis kost niets meer dan een bak yoghurt met wat vers fruit, plus een uur extra werk. Bij mij werkt het dan ook zo dat hoe minder tijd ik heb, hoe duurder het eten uitvalt als ik toch iets bijzonders wil. Ik grijp dan naar de kaasplankjes met bijzondere kazen als dessert bijvoorbeeld, kost wel geld maar helemaal geen tijd. Ik vind het dus heel moeilijk hier een bedrag aan te hangen.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Meneer de Uil

  • ****
  • 794
  • Geslacht: Man
Re:Dineetje: wat mag dat kosten?
« Reactie #6 Gepost op: 02 september 2007, 13:36:47 »
J@n heeft het natuurlijk helemaal niet nodig om op zo'n manier indruk te maken. ;)
« Laatst bewerkt op: 02 september 2007, 13:43:20 door Uil »
Forumkenner 2007 8)