Vegatopia Forum

Chocomel Hot

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Chocomel Hot
« Gepost op: 26 september 2007, 10:30:03 »
Volgende week schijn je dus chocomelk voor de senseo te kunnen kopen maar zover als ik de product beschrijving heb gelezen schijnt er dus een cellofaan achtig vliesje in te zitten dat tijdens het bereiden oplost, en nu heb ik een Donkerbruin vermoeden dat dat zeer waarschijnlijk Gelatine zal zijn.

Iemand er al meer van gezien of gehoord?

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chocomel Hot
« Reactie #1 Gepost op: 01 oktober 2007, 18:33:47 »
cellofaan, cellulose, bladgroen, plantaardig.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chocomel Hot
« Reactie #2 Gepost op: 02 oktober 2007, 22:22:31 »
is dat wel zo? je moet het volgens de instructie op de website wel laten zitten, maar het gaat in een door chocomel speciaal ontwikkelde cuphouder waar je hem volgens mij in moet drukken, misschien lost het dan niet erbij op maar wordt het doorgedrukt?


iemand liet dit berichtje achter
op http://www.molblog.nl/topofflop/5815/fromfeed:

[website] theo van vugt <tvanvugt at kluwer dot nl>
Even een gebruikersverslagje:

De cuphouder is wat dieper dan de traditionele senseo-pad-houder. Maar het werkt allemaal redelijk simpel. Al blijken er dus sinds de eerste senseo al weer drie andere versies met verschillende padhouders op de markt te zijn gekomen.
Voor drie van de vier versies heeft Chocomel een geel houdertje bij het startpakket gevoegd. Dat maakt het ook een beetje complex, maar goed, als je de goede hebt gevonden kun je de andere weggooien.

Het is wel zaak om de cup met chocomel goed in de houder te persen. Daar wil het nog wel eens fout gaan, heb ik gemerkt. De eerste kop werd dan ook een slap kopje bruin water, omdat de onderkant van de cup niet goed doorgeprikt werd en er dus weinig chocomel doorstroomde.

Daarna ging het wel goed, met een nieuwe cup, en stevig duwen, en kreeg ik mijn kop warme chocomel uit de senseo.
Viel niet tegen: warm en vrij zoet.
Mijn zoon van 9 is er weg van.

Je moet het uitneembare senseo-stuk waarin de cuphouder zit, (volgt u me nog?) na gebruik wel even afspoelen onder de kraan. Want er blijven daar resten chocomel zitten. En dat is voor de koffie niet lekker.

Het zijn al met al nogal wat handelingen, maar het resultaat is ok. Of het een grote markt wordt?
Ik vraag me dat af.
« Laatst bewerkt op: 02 oktober 2007, 22:27:54 door blingda »

Offline Anand

  • ***
  • 112
  • Geslacht: Man
Re:Chocomel Hot
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2007, 20:30:48 »
het blijkt plastic en smaakt vergelijkbaar met automaten chocomel dus wat waterig

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chocomel Hot
« Reactie #4 Gepost op: 12 oktober 2007, 12:18:01 »
Volgende week schijn je dus chocomelk voor de senseo te kunnen kopen maar zover als ik de product beschrijving heb gelezen schijnt er dus een cellofaan achtig vliesje in te zitten dat tijdens het bereiden oplost, en nu heb ik een Donkerbruin vermoeden dat dat zeer waarschijnlijk Gelatine zal zijn.

Iemand er al meer van gezien of gehoord?

ik had heel enthousiast het spelletje op de website gespeeld, waarna ik een proefpakket thuisgestuurd kreeg,

heb ik natuurlijk net type 4 senseoapparaat waar nog geen houder voor ontwikkeld is :'(

Cenerentola

Re:Chocomel Hot
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2007, 19:00:22 »
De bovenfolie is van kunststof en is voorzien van microgaatjes. Hierdoor wordt het water geperst. Dus zeker geen cellofaan of gelatine (gelatine is wateroplosbaar en zou dus al tijdens bewaren langzaam oplossen).
Dus m.u.v. de melk geen dierlijke ingedienten in Chocomel Hot.
Ik heb hem intussen ook geprobeerd, erg lekker.