Verder zijn die Hare Krishna-kookboekjes veel 2hands te koop, maar ik weet niet hoe goed ze zijn. Een Hogere Smaak heet het.
Een vriendin van mij heeft die in de kast staan. Aangezien vegetarische kookboeken altijd mijn bijzondere interesse hebben, blader ik deze regelmatig bij haar door. De recepten klinken prima, maar ik knap af op die Hare Krishna-filosofie die door het hele boekje heen tentoon wordt gesteld... Maar dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat ik een ander geloof heb.
ik heb het ook hier in de kast staan... op zich staan er best lekkere dingen in en ach die krishna filosofie.. daar prik ik doorheen.. heb het boekje van een hele aardige monnik gekregen
maar het is niet echt indiaas he... er staan in. 2 italiaanse diners (12 receptjes), 2 indiase receptjes (13 receptjes), 2 chinese diners (10 receptjes, al staat er bij 1 vanilleijs als dessert
), een mexicaans diner (5 receptjes) een frans diner (5 receptjes) een diner uit t midden oosten (4 receptjes) een boel losse groentengerechten (10 recepten) en nog wat diverse bijgerechten (9 recepten)
er staan wel de basisdingen in als panir en ghi maken in en verschillende basisingredienten.
de indiaase recepten zijn: aubergine met tomaar en panir, rijst met cashew en erwtjes, samosa's, komkommer-raita, puri's, kokos-burfi, een groenteschotel an aardappels en kool,basmatirijst (? maar waarom dat er nou als receptinstaat
) mung-dal, bloemkool parkora's een tomaten chutney, chapati's en tot slot bengaalse khir (een rijstpudding)
als je het voor net zo weinig als ik krijgt is het een leuk boekje om eens wat mee te doen.. maar zou er zeker geen 2/3 euro voor geven.. meer dan de helft van het boekje is propaganda voor de krishna's.