Vegatopia Forum

Oestrogenen in soja?

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gwennepen

Re:Oestrogenen in soja?
« Reactie #20 Gepost op: 19 mei 2007, 09:02:54 »
Ik heb juist gelezen dat soja de kans op borstkanker verlaagd. In Azië komt borstkanker ook veel minder vaak voor, dus het lijkt me raar als soja juist borstkanker bevordert...
Ik weet niet in hoeverre en in welke hoeveelheden soja iets met de mannelijke potentie doet. Waarschijnlijk gaat het om grote hoeveelheden.

Als je gaat googelen kom je de meest uiteenlopende meningen tegen. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen zeker. Dat je er niet mee moet overdrijven maar als je het een paar keer in de week eet/drinkt de gezondheidsvoordelen eruit kan halen.

« Laatst bewerkt op: 19 mei 2007, 09:04:08 door Gwennepen »

SuzieQ

Soja en Tofu gevaarlijk?
« Reactie #21 Gepost op: 30 augustus 2007, 15:48:22 »
Hoi hoi!!

Sinds kort eet ik geen vlees meer en ben ik me aan het verdiepen in tofu en de soja en nu kwam mijn moeder op een website waar ik heel erg van schrok! Is dit nu echt waar of is het allemaal onzin??!!

Dit is de link naar de site waar alles opstaat

http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/artikelen/behandeling.overgewicht.3g.html


Groetjes Suzanne

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Oestrogenen in soja?
« Reactie #22 Gepost op: 30 augustus 2007, 16:07:12 »
Zoals Gwendolyn hierboven al zegt, moet je gewoon niet overdreven veel soja eten als het niet hoeft. Vergeet niet dat er maar weinig voedingsmiddelen zijn waarvan het goed is als je ze veel gebruikt; het beste is een gevarieerd dieet.

Harvard's Nutrition Source raad 2 tot 4 porties per week aan:
Citaat
Eat soy in moderation. Soybeans, tofu, and other soy-based foods are an excellent alternative to red meat. But don't go overboard. Two to four servings a week is a good target. And stay away from supplements that contain concentrated soy protein or soy extracts, such as isoflavones. Larger amounts of soy may soothe hot flashes and other menopause-associated problems, but the evidence for this is weak.
« Laatst bewerkt op: 30 augustus 2007, 16:07:32 door Hizikigrrrl »

Offline Sil

  • Godswonder
  • ***
  • 452
  • Geslacht: Man
Re:Oestrogenen in soja?
« Reactie #23 Gepost op: 31 augustus 2007, 17:56:39 »
idd, hetzelfde als met vlees: niet overdrijven. Ik denk dat het ook wel enorm opgeblazen wordt. "Oh, er zit dit stofje in, dus zal het ook wel dit doen met je lichaam" - het bekende legosteen-denken, wat eigenlijk niet zo werkt...
:koffie: 35, nog steeds veg@