Zaterdag:
Eindelijk eindelijk, eindelijk ga ik aan de slag. Lang heeft het in mijn hoofd gespookt om de perfecte reep te maken met alleen natuurlijke ingredienten (lees: geen geraffineerde suiker)
Amandelen, dadels, cranberries, zonnebloempitten, gedr. abrikozen, gemalen cocos, wat ghee en diksap.
Hoppekee in de oven, bakken en afkoelen.
Resultaat: mmm...wow...ah... mmm...
Maar ojee, het brokkelt aan alle kanten...
Nah ja...dan is het maar cruesli geworden.
Morgen maar eens experimenteren met appelstroop, honing en eieren.
Zondag:
Jaaa....gelukt! Mmmmmm...
Recept 1, in verhoudingen gemeten met dessertlepel (ds) als maat:
1ds ghee (of gewoon boter)
2 ds appelstroop
2 ds appeldikstroop
15 ds gehakte noten en gedroogd fruit ( ik had amandelen, zonnebloempitten, abrikozen, cranberries, dadels, cocosrasp)
minipuntje zout en cayenne.
Alles mengen en daarna op bakpapier vormen zoals je ze wilt. Wel overal even dik, dan worden ze overal even bruin.
Ongeveer 15 min. op stand 3 / oven
Recept2 (ong 4 repen):
1 ds ghee
4 ds honing
5 ds havervlokken
5 ds of meer noten
minipuntje zout en cayenne
Stand 3, 10-15 min.
Er zijn heel veel goede recepten op het inet, Google maar: granola bar recipe, mueslireep, fruitreep enz. Maar er was elke keer een ingredient die ik er niet in wilde hebben, dus moest ik de samenstelling n beetje aanpassen.
Ook voor de knapperigheid kun je spelen met de zoetmakers &verhoudingen, boter enz.
Zooo...het projectje zit er even op. What's next?
Raw food vind ik trouwens erg interessant. Er is een chocomousse van Renee Loux op basis van avocado. Lijkt me erg leuk om die uit te proberen. Maar misschien ben jij me voor? Let me know!