Ik denk dat vegatopia van het principe is: "placeer alles ergens neer waar je een plaatsie vindt, dus ik denk dat uw recept wel goed sta....
Ik heb ook nog een receptje van "poolse worteltaart"
nodig: 125ml honing of tarwestroop ofzo, 40g zonnebloemolie, 75g rozijnen (of gedrookgde abrikozen ofzo), 250g geraspte worteltjes, geraspte schil van 1 (onbespoten!) citroen, 150ml witte yoghurt, 2 eieren, 170g volkorenmeel, 1 en half theelepel bakpoeder, 40g maanzaad, 1theel. kaneel
voor de "glazuur": 125g platte kaas (= "verse kaas"), 2 theel. honing, 2druppels vanille-essence
1)oven op 180°, vorm invetten
2)honing verwarmen,olie en rozijnen erbij
3)van het vuur halen, wortel, citroenschil, yoghurt en eieren erdoor.( eventueel vervangen door yofu en paar lepels sojameel ofzo )
4)meel en bakpoeder erdoor, en maanzaad en kaneel, goed mengen
5) 1 uur bakken op 180°, dan nog een half uur op 150°
6)wat laten afkoelen, uit de vorm halen en verder laten afkoelen
7)maak ondertussen de glazuur: alle ingrediënten mengen en over de taart smeren. eventueel nog versieren met lijnzaadjes,rozijnen of iets anders.
bewaar in een gesloten doos in de koelkast, eet binnen de 4 dagen. Ik heb hem is gemaakt en ik vond persoonlijk dat hij het lekkerste was na twee dagen. de taart ziet er wel wat raar uit dus niet opdienen aan mensen die enkel de "er-zo-mooi-uitziende-koekies-uit-de-supermarkt" gewoon zijn of op de eerste kennismaking met je schoonouders ofzo