Vegatopia Forum

Dinerborden

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #40 Gepost op: 27 juni 2007, 18:08:45 »
Zo vrolijk, aardappels gekookt in kurkuma op een lichtblauw bordje.
Die borden heb ik ook nog in geel, oranje, roze, limoentjesgroen en creme.


Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #41 Gepost op: 27 juni 2007, 19:16:48 »
tja, dinerborden ...
ik zet het toch in de koken-draad, want een goede presentatie is een deel van het geheel!

Sinds kort hebben wij een eettafel, dus durven we wat duurdere borden te gebruiken dan degene die we op schoot gebruiken ...

Wij gebruiken nu 8-hoekige zwarte borden en wedgewood.
Eigenlijk wilden we borden van Tord Boontje, maar ze zijn erg groot en erg duur. En erg druk. Dus misschien toch maar twee Wedgewood erbij, zo overwegen we.

Wat gebruiken jullie als het er mooi uit moet zien?


Dille&Kamille al gecheckt? Heeft van die gigantisch grote effen wit/creme borden, best geinig voor als je van uni-tone houdt. En dan een zwembadbordje voor je pasta erbij... Met duur setjes-servies ben ik altijd zo bang dat ik het na x-aantal maanden spuug en spuug zat ben en dan alsnog bij de Hema de laatste Tpot ga scoren...

uni-tone? nou eigenlijk overwegen we dus Tord Boontje ...
Alleen wegdewood unitone vind ik mooi, maar daar groeide ik deels mee op.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #42 Gepost op: 27 juni 2007, 21:21:05 »
 :sadblue:
maar wat is dat dan voor Boontje? die Tord?

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Dinerborden
« Reactie #43 Gepost op: 01 juli 2007, 10:14:13 »
Ik wil later graag Teema van Iitala. Mijn ouders hebben daar hun servies van (toen heette het nog Arabia) in het donkergroen en ik vind het heel mooi servies. Alleen zou ik het dan in het cremewit willen hebben (dan vallen die hapjes eruit ook niet zo op ::))
Maar ja, duuuuur!

Jaaaa, Teema! Ik heb het! Ik ben er gewoon aan begonnen (kreeg ooit een bon voor Teema servies bij een abo op Elle eten) en ik heb gekozen voor groen en wit. En nu vraag ik voor mijn verjaardag steeds servies en dat is heel leuk! Zo groeit ons servies langzaamaan. Ik ben er echt ontzettend blij mee. ik ga ook heel vaak even kijken in de Iittala winkel en heel soms mag ik dan wat kopen.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Dinerborden
« Reactie #44 Gepost op: 02 juli 2007, 10:36:15 »
Ik schaf regelmatig nieuw servies aan, maar dan wel goedkoop. Ik hou erg van mooi spul, maar dat durf ik niet te kopen. Gauw stuk namelijk en dan vind ik het wel heel erg jammer (erg begrotelijk, zoals we in het Noorden zeggen).
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #45 Gepost op: 02 juli 2007, 17:56:03 »
Hier ook een allegaartje. Ik heb ooit eens een service gekocht bij de wehkamp, allemaal verschillende kleuren (1 kleur per bordje), heel leuk, maar nogal breekbaar bleek. Als je er boos naar keek, brak er al een scherf af bij wijze van spreken. Op gegeven moment zijn we maar eens gaan opruimen, alles waar scherven af waren weggegooid, bij de Xenos wat nieuwe borden gekocht, we hebben ook nog wat oude borden van Mike ook. En ergens in de kast staat ook nog het servies van mijn oma. Sommige dingen zijn heel mooi, zoals de borden, helemaal wit met een soort werkje in de rand, maar sommige dingen zijn ronduit lelijk, met paarse en groene en oranje strepen enzo. Maar dat servies gebruik ik bijna nooit, ben bang dat ik wat stuk maak.

Re:Dinerborden
« Reactie #46 Gepost op: 02 juli 2007, 17:58:51 »

Op het moment gebruiken we wat campingbordjes en tinnen borden uit de legerdump. Ideaal, die kunnen we nog eens lekker door de caravan gooien zonder dat er iets breekt.
Nou ja, de ruiten dan misschien.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Dinerborden
« Reactie #47 Gepost op: 03 juli 2007, 12:21:46 »
Toen ik op kamers ging heb ik eea tweedehands gekocht, maar van lieverlee heb ik steeds wat onderdelen van Boch Blanc (bontvrij boerenbont) gekocht. Daar heb ik nu een redelijk servies van, hier en daar opgeleukt met Le Petit Prince van Gien. De tweedehandsspullen heb ik weggegeven aan iemand die op kamers ging.
Ik heb kristallen glazen, maar die gebruik ik nauwelijks, die kunnen immers niet in de vaatwasser: daar worden ze lelijk van en dat vind ik jammer. Als waterglazen heb ik nog van dat ribbeltjesglas dat 10-15 jaar geleden in de mode was.

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #48 Gepost op: 06 juli 2007, 20:53:23 »
Ik heb nog een heel romantisch bordje met roosjes bij de kringloopbeurs gekocht. :heart:

Offline Emmy

  • **
  • 54
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #49 Gepost op: 06 juli 2007, 21:38:12 »
Zo vrolijk, aardappels gekookt in kurkuma op een lichtblauw bordje.
Die borden heb ik ook nog in geel, oranje, roze, limoentjesgroen en creme.




Oefff Gwen maar dat ziet dr lekker uit!!

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Dinerborden
« Reactie #50 Gepost op: 08 juli 2007, 19:49:26 »
Eigenlijk ben ik van het spier witte servies. En dan het liefst in gekke vormen.
Laatst zag ik bij de Italiaan dergelijke borden in een soort bol worm en dan niet symmetrisch. Zeg maar een kom met aan één zijde verhoging... Beetje moeilijk uitleggen.
Maar ze waren leuk voor salades, soep en ook toetjes. Ik wil ze nu zelf ook. :D

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #51 Gepost op: 17 juli 2007, 15:09:27 »
Ik heb nog een heel romantisch bordje met roosjes bij de kringloopbeurs gekocht. :heart:

En weer één en drie kop en schotels en een soort soepkommetje. Allemaal met tuttige roosjes en allemaal van andere serviezen. Dan maak ik er m'n eigen grote romantische zondags ;) servies van.

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #52 Gepost op: 17 juli 2007, 18:01:02 »
Hoe ziet zo'n romantische zondag er precies uit dan ;)
Vandaag Knodd gekocht bij Ikea en moest mezelf echt strak aanlijnen om niet geinig gekleurde kommetjes te kopen... "af, in je mand, mjets"... vooral zo'n tweede Ikea rondje (toen ik Knodd 1 moest ruilen ivm fabrieksfout... zo bleek thuis)... Alleen met Knodd 2 thuis gekomen  :queen:

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #53 Gepost op: 17 juli 2007, 18:05:44 »
Wij hebben ook Knodd, in onze nieuwe wc. :D
Als ik een beetje verder ben met m'n verzameling maak ik wel een foto op zondag. ;)

Re:Dinerborden
« Reactie #54 Gepost op: 17 juli 2007, 18:09:20 »
Wij hebben ook Knodd, in onze nieuwe wc. :D
Als ik een beetje verder ben met m'n verzameling maak ik wel een foto op zondag. ;)

Hadden we al niet eens een foto van je nieuwe WC gezien dan?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #55 Gepost op: 18 juli 2007, 23:28:20 »
ik heb een heel hip retro servies gezien bij het museum waar ik stage liep.. en t wordt over ruim een maand geveid :D dus vriendjelief moet erop af :D en dan heb ik 3 soorten servies :P en dan wil ik nog iets effens erbij :$
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #56 Gepost op: 19 juli 2007, 16:07:09 »
:sadblue:
maar wat is dat dan voor Boontje? die Tord?

http://www.tordboontje.com/

vandaag 4 borden bij de Hema gekocht, in elk geval minder duur he :)
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #57 Gepost op: 19 juli 2007, 19:38:53 »

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #58 Gepost op: 27 juli 2007, 08:22:57 »
Gisteren weer wat aanvullingen voor m'n hysterische servies gevonden. O.a. Een dekschaal en een serveerschaal en nog een kop en schotel en een juskom. :smaail: Waarom is er eigenlijk geen bloemetjesbloemetjebloemetjessmiley? ;)

smikkeltje

Re:Dinerborden
« Reactie #59 Gepost op: 30 juli 2007, 13:45:38 »
ik heb hele simpele zwarte borden, van de ikea. erg mooi.