Vegatopia Forum

Brugge

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Brugge
« Reactie #20 Gepost op: 12 juli 2008, 22:38:16 »
Wij waren twee dagen in Brugge.

's Middags Lotus, een mooie, sobere en smaakvolle wat Zen-aandoende middagzaak, waar een kleine of grote vegetarische lunch wordt geserveerd (voor iets minder en iets meer dan tien euro.)
De formule is in meerdere veggie-zaken beproefd: een bord met een zevental vegetarische hapjes (in ons geval aardappelpuree, knolseldersla, groene sla, warme selder-peen-spinazie, warme venkelschijf met sausje, knapperige wrap met geitenkaas en vleesvervanger.) Vers en smakelijk, leuk lunchbord. Er zijn een zevental gerechten, ook enkele voor niet-vegetariërs, zoals moussaka.
Gelegen in de Wapenmakersstraat niet zo ver van Markt en Burg, prettige ontdekking.

's Avonds het hier al bewierookte SaintCantrois, inderdaad een sympathieke zaak. Het interieur is, door het behoud van oude elementen van het vroeger woonhuis, apart en warm. De achtergrondmuziek van in hoofdzaak Franse chansons past er wel bij.
De vegetarische keuze is mooi en redelijk uitgebreid (een vijftal hoofdschotels) en de aandacht voor vegetariërs duidelijk aanwezig (mag de amuse die met vis is al dan niet?)
Grote porties, amuse zelf ook al eerder klein voorgerecht. Vriendelijke, attente bediening, aardig adres, zij het niet echt trendy, lijkt me, gezien het (voor een vrijdag) beperkt cliënteel.

Op de weg van Lotus naar de Markt, gingen we
in de Philipstockstraat nog voorbij Boabab, een Afrikaans eethuis, dat een vijftal originele vegetarische gerechten op een bord aankondigde: lijkt me het uitproberen waard.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2008, 23:06:51 door karl »

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Brugge
« Reactie #21 Gepost op: 30 november 2010, 14:25:17 »
Aan de Brugge-bezoekers meld ik even dat het sympathieke, veggie-vriendelijke Saint Cantrois helaas gesloten is.

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Brugge
« Reactie #22 Gepost op: 30 november 2010, 21:06:28 »
Oh wat jammer! Ik ging er twee keer eten (de twee keer dat ik in Brugge was) en was er helemaal weg van. Weet je ook waarom ze de deuren hebben gesloten?

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Brugge
« Reactie #23 Gepost op: 30 november 2010, 21:12:59 »
Kok revalideerde van operatie, doch werd intussen overtuigd tot verkoop door iemand die er een antiekzaak wil maken. Is daar ook wel een pittoresk, oud pand voor, maar wel jammer voor de vegetarische toeristen en Bruggelingen. Er lijkt me wel nood aan iets stijlvol vegetarisch in Brugge. Lotus en De Bron zijn erg goede lunchzaken, verder blijft het 's avonds toch wat zoeken als je niet naar een Indiaas restaurant wil.
Voor zover ik weet toch, ik hoop dat al vlug iemand een sfeervolle en lekkere vegetarische zaak meldt voor de stad.

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Brugge
« Reactie #24 Gepost op: 02 december 2010, 14:19:36 »
Ik ben benieuwd hoe het met:

- Sans cravate
en
- De Herborist

is, er zijn wel Vega-Menus mogelijk. Kent die iemand ?

http://www.sanscravate.be/sanscravate_menus.asp
 
http://www.aubergedeherborist.be/English.html

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Brugge
« Reactie #25 Gepost op: 02 december 2010, 16:57:05 »
Aan de Brugge-bezoekers meld ik even dat het sympathieke, veggie-vriendelijke Saint Cantrois helaas gesloten is.

Dat heb ik laatst ook gezien. Ik hoopte eigenlijk dat ze alleen maar gingen renoveren wat ik ook al jammer vond! Leuke "living" en heel vriendelijke bediening. Voor die mevrouw alleen al wou ik nog eens terug.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Brugge
« Reactie #26 Gepost op: 02 december 2010, 17:24:59 »
Ik ben benieuwd hoe het met:

- Sans cravate
en
- De Herborist

is, er zijn wel Vega-Menus mogelijk. Kent die iemand ?

http://www.sanscravate.be/sanscravate_menus.asp
 
http://www.aubergedeherborist.be/English.html
Allebei beslist aan te raden adressen: betere gastronomie, natuurlijk met een prijskaartje aan. Wel van het genre dat je best op voorhand aankondigt dat je vegetarisch wil eten en waar je dan ook mooie dingen op het bord zal krijgen. De Herborist ligt buiten het centrum van Brugge, je kan er ook logeren. Zeer inventief met kruiden.