Vorige week in Brugge geweest.
De Bron was dicht, de Pitaleir ook (jammer, zat in het hotel ernaast), zo ook de Japanner tegenover Shanghai.
Daar zijn we wel wezen lunchen.
Na de berichten hier had ik er wel iets meer van verwacht. Het was erg snel klaar, best veel olie, maar wel ok.
Daarna wezen dineren bij Dell Arte.
Van die oude crooner muziek, foto's van oude sterren aan de muur, lekker warm. Gezellig tentje.
Zorg alleen wel dat je iemand van de bediening treft die ook echt iets weet. Op de deur staat al een oproep voor bedienend personeel, maar het is toch een beetje treurig als diegene die er wel zijn niet weten wat de gerechten in houden en het navragen in de keuken ook wat moeilijk vinden.
Of de frietjes veilig zijn, weet ik niet. De rauwkostsalade werd in ieder geval met naar spek smakende croutons geserveerd.
De knoflooksaus die we kregen was van iets oude rauwe knoflook. Gelukkig aten we het samen, want die nasmaak en -lucht blijft hangen.
Maar zoals gezegd, gezellig tentje met hele fatsoenlijke porties.
De dag erna gingen we naar Gent, waar we De Frietketel open aantroffen
( We hebben speciaal gewacht in de snackbar er tegen over. Die heeft een grote roze varkentjesbank)
Inderdaad een hele vega lijst (foto's beschikbaar).
Erg verleidelijk en we bestelden dus nogal veel in een keer.
Het op lage temperatuur afbakken levert toch een wat vettere patat op. Vonden we niet zo, maar de porties zijn buitengewoon riant.
De stoofsaus was erg lekker en ze hebben er mijn geliefde sajoerakroket
De Stoepa (in de buurt van Begijnenhof/Minnewater als ik me niet vergis) had ook de nodige vegetarische opties.
Verder erg (te) veel chocolade ingeslagen
De door Selly genoemde bloemkoolbonbon van The Chocolate Line zou overigens niet in de winkel verkrijgbaar zijn ivm de houdbaarheid.