Vegatopia Forum

Litouwen

smikkeltje

Litouwen
« Gepost op: 15 juli 2007, 20:17:37 »
Ik ga van de zomer naar Litouwen en ben erg benieuwd naar het eten daar... de Lonely Planet doet mij het ergste vrezen (naast vlees eten ze daar ook graag alles met ingewanden en bloed)... Iemand tips?

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
Re:Litouwen
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2007, 22:02:27 »
Koude bietensoep met gebakken aardappel! (Maar wat voor bouillon erin zit weet ik dan niet...) En van alles met paddestoelen. (Maar ik denk dat het handig is om te weten hoe je in het Russisch of Litouws uitlegt wat je wel en niet eet, want heel vegetarisch is men niet ingesteld...)
This is between me and the vegetable!

smikkeltje

« Reactie #2 Gepost op: 21 juli 2007, 21:03:46 »
helaas is mijn litouws neit zo goed en mijn russisch evenmin... ik ben nu drie dagen in litouwen en heb de eerste dag nauwelijks gegeten (in duitsland een buikgriepje opgelopen) en gisteren zelf gekookt in het hostel. Ze hebben hier in de supermarkt heel veel dumplings met allerlei soorten vulling maar een vegetarische heb ik er nog niet tussen kunnen ontdekken, de groentevariant had maar 1 ingredient dat ik niet kan thuisbrengen en dat bleek een soort spek  :-\
de bietensoep durf ik ook niet aan, volgens mij wordt die geserveerd met creme fraiche en ik verdraag zuivel nogal slecht...
En dat was in Vilnius, de hoofdstad. We zijn zojuist aangekomen in Kaunas, de tweede grote stad maar hier zijn sowieso niet erg veel restaurants... ik bn benieuwd of we zo nog wat te eten kunnen krijgen en zo ja, wat...

Macka

« Reactie #3 Gepost op: 22 juli 2007, 11:03:41 »
Ik ben een jaar of 3 geleden in Litouwen geweest, en er staat me qua eten eigenlijk erg weinig van bij...
Dat betekent waarschijnlijk dat het wel te doen was (ik was er samen met andere vegetariers), maar dat het eten niet extreem spannend was...
Kan me in elk geval nie herinneren dat ik ernstig honger heb geleden of zo :)

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #4 Gepost op: 22 juli 2007, 16:00:17 »
helaas is mijn litouws neit zo goed en mijn russisch evenmin... ik ben nu drie dagen in litouwen en heb de eerste dag nauwelijks gegeten (in duitsland een buikgriepje opgelopen) en gisteren zelf gekookt in het hostel. Ze hebben hier in de supermarkt heel veel dumplings met allerlei soorten vulling maar een vegetarische heb ik er nog niet tussen kunnen ontdekken, de groentevariant had maar 1 ingredient dat ik niet kan thuisbrengen en dat bleek een soort spek  :-\
de bietensoep durf ik ook niet aan, volgens mij wordt die geserveerd met creme fraiche en ik verdraag zuivel nogal slecht...
En dat was in Vilnius, de hoofdstad. We zijn zojuist aangekomen in Kaunas, de tweede grote stad maar hier zijn sowieso niet erg veel restaurants... ik bn benieuwd of we zo nog wat te eten kunnen krijgen en zo ja, wat...

Vast wel, al vond ik Kaunas niet echt een bruisend interessante stad...
This is between me and the vegetable!

smikkeltje

« Reactie #5 Gepost op: 29 juli 2007, 23:44:37 »
Ik vond Kaunas erg leuk, niet echt een bruisende stad maar wel veel toffe musea!
En het eten viel ook erg mee, we hebben zelfs authentiek Litouws gegeten en nog vegetarisch ook: soort notenpannenkoek met bieten en champignonsaus.

Wat ik erg mee vond vallen is dat elk restaurant ook menu's in het Engels heeft, dus je weet wel wat je eet! En de menukaart is overal erg uitgebreid dus keuze zat, door wat voor- of bijgerechten te combineren kan je ook prima eten.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2007, 20:31:37 »
Gelukkig maar  :D!
,,,,فلافل