Vegatopia Forum

Bloeddonor & vegetariër

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Bloeddonor & vegetariër
« Reactie #300 Gepost op: 23 mei 2010, 23:21:18 »
Mijn HA wilde mij trouwens geen ijzer geven. Dan moest ik eerst maar rosbief gaan eten.

Meen je dit echt?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

« Reactie #301 Gepost op: 23 mei 2010, 23:30:30 »
Mijn HA wilde mij trouwens geen ijzer geven. Dan moest ik eerst maar rosbief gaan eten.

Meen je dit echt?

Dat vroeg ik me ook al af.... als die van mij dat tegen mij zou zeggen zou ik acuut van HA veranderen!  :nooo:
I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #302 Gepost op: 23 mei 2010, 23:32:43 »
Ik heb het hier al eerder gepost geloof ik. ik meen het echt. Volgens hem gingen ze net zomaar medicijnen voorschrijven aan iemand die niet eerst zelf alles geprobeerd heeft. En als vegetarier vraag je blijkbaar om bloedarmoede. Rare opmerking, zeker voor hem want verder is het een heel schappelijke vent.

« Reactie #303 Gepost op: 23 mei 2010, 23:36:10 »
Ik heb het hier al eerder gepost geloof ik. ik meen het echt. Volgens hem gingen ze net zomaar medicijnen voorschrijven aan iemand die niet eerst zelf alles geprobeerd heeft. En als vegetarier vraag je blijkbaar om bloedarmoede. Rare opmerking, zeker voor hem want verder is het een heel schappelijke vent.

Als veggie loop je misschien meer kans hierop, dus denk dattie gewoon een beetje lomp over is gekomen door het zo kort door de bocht te formuleren?
I abhor vivisection with my whole soul. All the scientific discoveries stained with innocent blood I count as of no consequence--Gandhi

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #304 Gepost op: 23 mei 2010, 23:36:29 »
]
Als je HA denkt dat je voldoende binnenkrijgt kan je je altijd een keertje laten prikken.
Wellicht heeft ie gelijk en valt het allemaal mee en jij weet ook meteen waar je staat.
Mocht je toch tekorten hebben dan kan hij je altijd nog naar goede alternatieven wijzen.
(Als hij maar niet op mijn HA assistente lijkt, waarvan ik geen ijzertabletten kreeg zolang in vegetarier bleef. Stomme muts.)

Wacht het was mijn HA assistente.  Dat was ik inmiddels alweer vergeten.

Maar ik kreeg ze echt niet. Wat nergens op sloeg want zij is assistente en geen dokter, maar ik moest bijna vechten voor een afspraak met de HA. Stomme waakhond.
Uiteindelijk heb ik ze via de internist gekregen. Opeens is het ook heel logisch, want de assistente is wel een beetje een doos terwijl deze HA wel leuk is.

Offline @rno

• 2.330
  • Geslacht: Man
« Reactie #305 Gepost op: 24 mei 2010, 07:25:18 »
Echt ongelovelijk.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #306 Gepost op: 24 mei 2010, 10:34:58 »
Ik mag morgen afspraak maken voor mijn 1e plasma donatie. Maar heb een wondje op mijn armk dus wacht voor de zekerheid nog heel even  ;) tot ie weg is.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #307 Gepost op: 24 mei 2010, 14:45:14 »
Je hebt toch twee armen? Of ben jij ook zo iemand met een heel duidelijk prik arm en een arm waar je zoek de ader moet spelen?

Offline greet

• 2.671
« Reactie #308 Gepost op: 25 mei 2010, 10:09:33 »
Pffff, een vrouw zijn en je regels hebben is veel meer vragen om bloedarmoede dan veggie zijn.
Als je de pil neemt kan het misschien eens helpen om regelmatig je regels over te slaan...?

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #309 Gepost op: 25 mei 2010, 11:49:11 »
Nope geen pil.

@Lijn, betekent dit nu dat je niet meer met de hele familie kan doneren? Of gaan zij ook plasma geven?

Kiwi

« Reactie #310 Gepost op: 25 mei 2010, 13:21:53 »
Pffff, een vrouw zijn en je regels hebben is veel meer vragen om bloedarmoede dan veggie zijn.

Volgens mij is Maartje! het hier niet mee eens. ;D
Overigens ben ik al bijna dertig jaar vegetariër, al ruim veertig jaar vrouw :P en (dus) regelmatig ongesteld, maar mijn Hb-gehalte is altijd prima, dus het zegt allemaal niets.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #311 Gepost op: 26 mei 2010, 21:50:42 »
nee wondje is beetje ontstoken en dat is reden tot afkeuren... vandaar dat ik even wacht.

en nu word samen geven nog makkelijker en kan het zelfs 12 x per jaar samen  ;D

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #312 Gepost op: 27 mei 2010, 00:20:23 »
Sterker nog, ze opperden bij mij dat ik heus wel elke drie weken plasma mocht komen geven, als de aanslag op mijn vrije tijd dan niet te groot werd.
Ik plan braaf bij elke afgifte de volgende afgifte en moet dan heeel goed kijken wanneer ik wel of niet kan, dus 1x p maand vind ik best wel zat eigenlijk.

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #313 Gepost op: 27 mei 2010, 13:26:06 »

Volgens mij is Maartje! het hier niet mee eens. ;D

Maartje wil het graag geloven, maar wil dan wel graag weten hoe dat komt.
(Ten eerste omdat ze denkt dat het altijd gaat om het relatieve Hb-gehalte, en ze niet denkt dat er bij regels ijzerrijker bloed dan in de rest van het lijf aanwezig wordt afgestoten. Bovendien meent ze te weten dat er bij regels iets wordt afgestoten dat eerder werd vastgehouden, dus ook al buiten de 'normale' bloedbaan, en dat het dus zowiezo geen invloed heeft op de beschikbare hoeveelheid bloed.)
This is between me and the vegetable!

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #314 Gepost op: 05 augustus 2010, 18:04:41 »
Jee!! Ik heb een vervangende donorkaart gekregen  ;D Een mooiere pas (pinpas-idee), en in de begeleidende brief staat dat ze ook acties en donorbijeenkomsten willen gaan organiseren (en dat is dus ook de aanleiding) Leuk!!

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #315 Gepost op: 05 augustus 2010, 18:05:34 »
?
Wat is een vervangende donorkaart? Ik kreeg nooit donorkaarten volgens mij.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #316 Gepost op: 05 augustus 2010, 18:09:28 »
Ik heb ooit toen ik (uhmmmmm 7 jaar terug alweer) donor werd zo'n wit vodje gehad waar een barcode op staat zodat je sneller geholpen kunt worden als je je oproepkaart vergeten bent.

Ik heb hem bovenop mijn donorcodicil zitten in mijn portemonee  ;D weten ze meteen mijn bloedgroep (staat er met koeienletters op) mocht er iets aan de hand zijn.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #317 Gepost op: 05 augustus 2010, 18:13:50 »
Owh? Heb ik nooit gehad. heb wel zoiets gehad dat ik beenmergdonor werd.
Maar dat is niet hetzelfde.

AnGeLiiCaa01

« Reactie #318 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:48:15 »
Als vegetarier neem je plantaardige ijzer juist minder snel op dan dierlijke ijzer. En als je bijvoorbeeld thee dringt dat bellemerd het ijzeropnamen ook. ;)

Offline Wombat

• 2.706
« Reactie #319 Gepost op: 06 oktober 2010, 15:52:22 »
Is dat echt zo? Ik weet dat er een Engels onderzoek geweest is dat dat uitwees, maar Engelsen drinken melk in hun thee, en van melk is het bekend dat dat ijzeropname belemmert.