Vegatopia Forum

Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #20 Gepost op: 27 juni 2007, 12:28:11 »
Kaas is nou niet echt de meest ideale bron van B-vitamines. Maar goed, da's weer een ander verhaal. :)

Richard1984, lees dit eens, daarin staat vrij duidelijk opgesomd welke B-vitamines in welke voedingsmiddelen voorkomen.

Zie ook deze pagina. Daarin staat o.a. dat wanneer je vermoed dat je concentratiestoornissen hebt als gevolg van een vitamine B12-tekort, je dan niet moet gaan zitten klooien met supplementen, maar gewoon naar de huisarts moet gaan voor een vitamine B12-meting.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #21 Gepost op: 27 juni 2007, 12:46:00 »
Richard1984, lees dit eens, daarin staat vrij duidelijk opgesomd welke B-vitamines in welke voedingsmiddelen voorkomen.
He, verrek, symptomen van een B2 tekort lijken best wel veel op symptomen van een allergie. Toch maar eens beter op gaan letten, want B2 is een vitamine die ik niet heel veel binnen krijg (één a twee keer soja per dag, één a twee keer in de week brood, eieren is al maanden gelden, dan blijven dus de jonge groenten over).
Supercalifragilisticexpialidocious!

brenda_lelie

Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #22 Gepost op: 27 juni 2007, 12:54:51 »
Kaas is nou niet echt de meest ideale bron van B-vitamines. Maar goed, da's weer een ander verhaal. :)

oh?  ???
Ik heb altijd begrepen dat als je geen vlees eet maar wel zuivel en kaas dat de kans op een b12 tekort dan nihil is.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #23 Gepost op: 27 juni 2007, 13:15:14 »
Kaas bevat dan wel vitamine B12, er bestaan echter ook andere bronnen van B12 die wat minder ongezond zijn, zeg maar.
“it's strange how life makes sense in time...”

brenda_lelie

Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #24 Gepost op: 27 juni 2007, 13:16:28 »
oooooh maar ik ben reuze gezond hoor :D
ik ben niet zo van krampachtig allerlei dingen niet/wel eten omdat dat zo gezond is, ik wordt daar niet gelukkiger van denk ik

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #25 Gepost op: 27 juni 2007, 21:50:05 »
Ik ben al levenslang vegetarier. Geen ... hoe heet dat ook al weer ... concentratie ...  eh... Einstein.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

richard1984

Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #26 Gepost op: 28 juni 2007, 12:42:45 »
Kaas bevat dan wel vitamine B12, er bestaan echter ook andere bronnen van B12 die wat minder ongezond zijn, zeg maar.

Kent iemand 1 van deze bronnen?

Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #27 Gepost op: 28 juni 2007, 12:44:30 »
Eieren, en anders blijven denk ik alleen pilletjes over. (Los van produkten met toegevoegde vitamines.)

O ja, zuivel in het algemeen is natuurlijk een bron, maar de ongezondheid daarvan is nou juist Sander's stokpaardje.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2007, 12:47:14 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

richard1984

Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #28 Gepost op: 28 juni 2007, 12:45:48 »
Thanks

Harry

Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #29 Gepost op: 28 juni 2007, 12:46:55 »
Gezien het feit dat je geen principiële bezwaren hebt tegen het eten van vis zou ik je sardientjes adviseren. Die zitten boordevol B12 en bevatten gezonde vetten, die ook nog eens goed zijn voor je concentratie.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2007, 12:53:50 door Harry »

richard1984

Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #30 Gepost op: 28 juni 2007, 12:48:30 »
bedankt

Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2007, 12:48:43 »
Gezien het feit dat je geen principiële bezwaren hebt tegen het eten van vis zou ik je sardientjes adviseren. Die zitten boordevol B12en bevatten gezonde vetten.

O, ik merk nu dat ik aan het klutsen ben met die raw-foodist.  :bloos:

Maar desalniettemin: vitaminetabletten met B12 (normaal of hoog-gedoseerd) zijn ook een prima en makkelijk verkrijgbare bron.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2007, 12:52:25 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Concentratie gaat achteruit met vegetarisch eten
« Reactie #32 Gepost op: 28 juni 2007, 16:09:45 »
B12 zit in dierlijke producten: vlees, vis, kaas, eieren, zuivel. Verder wordt het toegevoegd aan sommige vruchtensappen en andere levensmiddelen.