Vegatopia Forum

Dinerborden

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Dinerborden
« Gepost op: 24 juni 2007, 19:42:36 »
tja, dinerborden ...
ik zet het toch in de koken-draad, want een goede presentatie is een deel van het geheel!

Sinds kort hebben wij een eettafel, dus durven we wat duurdere borden te gebruiken dan degene die we op schoot gebruiken ...

Wij gebruiken nu 8-hoekige zwarte borden en wedgewood.
Eigenlijk wilden we borden van Tord Boontje, maar ze zijn erg groot en erg duur. En erg druk. Dus misschien toch maar twee Wedgewood erbij, zo overwegen we.

Wat gebruiken jullie als het er mooi uit moet zien?
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2007, 13:44:24 door Sander »
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Harry

Re:Dinerborden
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2007, 21:10:59 »
Wij hebben zo'n porseleinen servies van Appie bij elkaar gespaard en ook kristallen wijnglazen.

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2007, 21:26:24 »
Ik wil later graag Teema van Iitala. Mijn ouders hebben daar hun servies van (toen heette het nog Arabia) in het donkergroen en ik vind het heel mooi servies. Alleen zou ik het dan in het cremewit willen hebben (dan vallen die hapjes eruit ook niet zo op ::))
Maar ja, duuuuur!
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2007, 21:38:12 »
Mijn servies is een bij elkaar geraapt zooitje. En dat  eet heel best. Ook bij sjieke gelegenheden  ;).

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2007, 21:42:02 »
Mijn servies is een bij elkaar geraapt zooitje. En dat  eet heel best. Ook bij sjieke gelegenheden  ;).

Op een dag verscheen er bij mij in de keuken (studentenhuis) een wanstaltig servies Beige met bruin, gespikkeld, met een soort van gele bloemen die op frietjes lijken. Echt heel lelijk.
En ik eet er heel vaak van omdat het heel handige borden zijn. Maar de bijbehorende terrines heb ik nog nooit aangeraakt.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2007, 21:56:00 »
Ik wil later graag Teema van Iitala. Mijn ouders hebben daar hun servies van (toen heette het nog Arabia) in het donkergroen en ik vind het heel mooi servies. Alleen zou ik het dan in het cremewit willen hebben (dan vallen die hapjes eruit ook niet zo op ::))
Maar ja, duuuuur!

wij hadden het donker-bruine arabia; het at wel lekker
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Dinerborden
« Reactie #6 Gepost op: 24 juni 2007, 22:03:41 »
Ik vind heel veel servies erg lelijk, maar ik heb mooie, simpele borden van de horecawinkel: erg sterk dus  :)
,,,,فلافل

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #7 Gepost op: 24 juni 2007, 22:07:17 »
Ik vind heel veel servies erg lelijk, maar ik heb mooie, simpele borden van de horecawinkel: erg sterk dus  :)

Wij vinden het meeste ook erg lelijk. Nu we romantisch aan een tafel kunnen eten, na 7 jaar op de bank gegeten te hebben, willen we eigenlijk wel twee nieuwe borden hebben.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

brenda_lelie

Re:Dinerborden
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2007, 22:13:42 »
onze borden hebben bloemetjes op de rand, retrobloemetjes wel te verstaan. Van de tweedehandswinkel. Ik hou niet zo van echt zo'n compleet servies, doe mij maar lekker van alles wat als het maar niet die 8-hoekige zwarte borden zijn ;) sorry, maar die vind ik echt té lelijk

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #9 Gepost op: 24 juni 2007, 23:06:08 »
onze borden hebben bloemetjes op de rand, retrobloemetjes wel te verstaan. Van de tweedehandswinkel.

 :D Tof. Wij hebben én witte porseleinen borden én verschillende kleuren borden én nog wat verschillende tweedehands borden met allerlei soorten bloemen, en ook nog twee gekleurde stippenborden.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #10 Gepost op: 25 juni 2007, 20:00:17 »
Ik vind dit een heel mooi servies. Maar ook weer meteen zo achterlijk duur, ik blijf het toch maar even met m'n bij elkaar verzamelde bordjes doen.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #11 Gepost op: 25 juni 2007, 20:15:11 »
Ik vind dit een heel mooi servies. Maar ook weer meteen zo achterlijk duur, ik blijf het toch maar even met m'n bij elkaar verzamelde bordjes doen.

ik vind de blauwe serie leuk, maar hij niet
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #12 Gepost op: 25 juni 2007, 20:31:08 »
Mooi, maar ik ben veel te onhandig voor zulk duur servies.  Dan voel ik me net de buurvrouw van Hyacint Bucket. ;)

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #13 Gepost op: 25 juni 2007, 22:04:50 »
Ik vind vooral deze theepot die erbij hoort erg mooi, maar 99,95 euro voor een theepot, dat is meer dan belachelijk.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Gwennepen

Re:Dinerborden
« Reactie #14 Gepost op: 25 juni 2007, 22:26:10 »
Dan koop ik er liever twintig bij Xenos. Kan ik er nog eens met een paar gooien. :P

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #15 Gepost op: 25 juni 2007, 22:32:25 »
Ja, dat heb ik dus ook. Als je er nou nog meer mee kon dan thee uit drinken, maar ik heb bij de specificaties niets bijzonders ontdekt. Voor dat geld verwacht je toch minstens een ingebouwde MP=3 speler.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2007, 22:40:39 door Dot »
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #16 Gepost op: 26 juni 2007, 09:33:53 »
bij de Ikea hebben ze ook leuk servies ;)
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dinerborden
« Reactie #17 Gepost op: 26 juni 2007, 09:47:23 »
bij de Ikea hebben ze ook leuk servies ;)

mij te saai hoor ....
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #18 Gepost op: 26 juni 2007, 15:53:47 »
Alles door elkaar, lekker druk en vrolijke kleuren, Arabisch, Chinees, Portugees, kan mij niet bont genoeg! Liefst van alles maar eentje, want voor je het weet heb je een setje  :P. Glaswerk (plastic mag ook) en bestek idem dito... alhoewel.... die messen van laguiole die heb je in een mooie kleur blauw... oe...  
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2007, 16:14:00 door mjets »

mjets

Re:Dinerborden
« Reactie #19 Gepost op: 26 juni 2007, 15:57:35 »
tja, dinerborden ...
ik zet het toch in de koken-draad, want een goede presentatie is een deel van het geheel!

Sinds kort hebben wij een eettafel, dus durven we wat duurdere borden te gebruiken dan degene die we op schoot gebruiken ...

Wij gebruiken nu 8-hoekige zwarte borden en wedgewood.
Eigenlijk wilden we borden van Tord Boontje, maar ze zijn erg groot en erg duur. En erg druk. Dus misschien toch maar twee Wedgewood erbij, zo overwegen we.

Wat gebruiken jullie als het er mooi uit moet zien?


Dille&Kamille al gecheckt? Heeft van die gigantisch grote effen wit/creme borden, best geinig voor als je van uni-tone houdt. En dan een zwembadbordje voor je pasta erbij... Met duur setjes-servies ben ik altijd zo bang dat ik het na x-aantal maanden spuug en spuug zat ben en dan alsnog bij de Hema de laatste Tpot ga scoren...
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2007, 16:02:29 door mjets »