Vegatopia Forum

Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #20 Gepost op: 23 juni 2007, 22:43:22 »
Ik ben gek op knoflook. Ik heb voor een vegatopia etentje ook nog wel eens knoflooksaus gemaakt... sommige mensen zullen zich het misschien nog herinneren :)

Ik herinner me ook vooral die geniale opmerking van Christiaan erover.  :schater:

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #21 Gepost op: 23 juni 2007, 23:05:13 »
Ik heb al geruime tijd zin om dit ook eens te maken maar hetgene me weerhoud is dat ik op verscheidene plaatsen had gelezen dat knoflookolie (vooral zelfgemaakte)toxisch kan zijn

ja heb ik ook gehoord.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #22 Gepost op: 24 juni 2007, 13:59:12 »
tenen ongeschild in de pers? ???

Jazeker! Dan trek je als je klaar bent in één keer het velletje met alle muk die normaliter tot een afwashel leidt eruit.
This is between me and the vegetable!

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #23 Gepost op: 26 juni 2007, 21:53:42 »
Voor die pers: koop dan ook gewoon zo'n pers waar een soort dekseltje bijzit en dan duw je de resten er zo uit! (Zwitsers meesterwerk natuurlijk  ;))

Ik ben (uiteindelijk) getrouwd omdat wij op vakantie zo'n enorme KNOFLOOKsaus gegeten hadden en wel eens wilden weten hoe dat smaakte, als je elkaar zoende dus. Dus er zit ook een zeker risico aan het eten van knoflook  ;D

 :marry:
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline sersero

  • ***
  • 382
  • Geslacht: Vrouw
    • Koerdische recepten
Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #24 Gepost op: 08 juli 2007, 19:54:18 »
hmmmm knoflook.

Ook mijn favoriete smaakmaker. Vooral in sauzen obv tomaten.

Online Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.573
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #25 Gepost op: 09 juli 2007, 01:27:33 »
Knoflook... gisteren, voor ons Messiah-concert in Hannover, stonden er welgeteld vier knoflooksauzen op tafel. Combineerde ook erg goed met mijn (bewust knoflookvrij gehouden) couscoussalade. Dat was beslist een hel voor degenen die geen knoflook hadden gegeten  ;D. En vandaag idem dito. Kristof - behoorlijk aangeschoten na het theaterslotfeest (gezellig, ik ben er na het concert ook heen gegaan) - heeft al gehint dat ik mijn tanden extra goed moet poetsen. Niet dat hij er iets van zal merken in zijn toestand  ;D.
Gemüse ist mein Fleisch

Jippia

Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #26 Gepost op: 10 juli 2007, 13:14:52 »
Wij houden ook van knoflook en ik hak de knoflook het liefst in kleine stukjes. Ik had zondag zelf soep gemaakt en daar gingen vier teentjes in. Inderdaad, aan één teentje heb je niets. Net als aan één ui of een eetlepel peterselie. Proeven moet je die!

Mirjam

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #27 Gepost op: 13 augustus 2007, 07:26:31 »
Ik heb van mijn dochter een knoflookschiller van ZAK! designs gekregen en hij werkt perfect. Ik weet niet hoeveel hij kost. Het is een flexibel rubberachtig buisje van ongeveer 10 cm. lang, je doet het ongeschilde knoflookteentje erin, rolt het buisje dan met lichte druk heen en weer, dan valt het geschilde teentje eruit. Het ding is makkelijk schoon te maken, afspoelen onder de kraan. Zeer verbazend dat het zo goed werkt. Je verwacht het niet, ik niet tenminste.

smikkeltje

Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #28 Gepost op: 13 augustus 2007, 09:05:25 »
tenen ongeschild in de pers? ???

Jazeker! Dan trek je als je klaar bent in één keer het velletje met alle muk die normaliter tot een afwashel leidt eruit.

op deze manier heeft mijn (vorige) huisgenoot mijn knoflookpers gesloopt! beetje jammer want het was best een mooie en hij was ook verre van gratis geweest. ik geloof niet dat knoflookpersen hierop gemaakt zijn.
hij is inmiddels geen huisgenoot meer. (maar dat heeft een andere reden ;))

Zjest en Zjaar

Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #29 Gepost op: 13 augustus 2007, 10:40:42 »
Tja wij hebben dat ook geprobeerd knoflookteentjjes ongepeld in de pers..Maar dat was toch maar een smurrie..We doen dit geen twee keer meer...Groetjes van Zjest en Zjaar

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #30 Gepost op: 13 augustus 2007, 12:12:54 »
Neeeeen! geen ongeschilde tenen in de pers want het is geen pers maar een knoflookSCHILLER. Heel iets anders, ziet er ook heel anders uit.  

Zjest en Zjaar

Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #31 Gepost op: 13 augustus 2007, 17:06:30 »
tenen ongeschild in de pers? ???

Jazeker! Dan trek je als je klaar bent in één keer het velletje met alle muk die normaliter tot een afwashel leidt eruit.

tja...Hier stond het nochthans???? Verwarrend  toch

Gwennepen

Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #32 Gepost op: 13 augustus 2007, 17:13:52 »
Het kan echt. Mijn knoflookpers heeft nergens last van.

Zjest en Zjaar

Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #33 Gepost op: 13 augustus 2007, 20:24:39 »
Het kan echt. Mijn knoflookpers heeft nergens last van.

Tja onze pers had ook niet echt ergens last van maar het was gewoonweg een smurrie...Mmmmmmm
daarnet nog een lekker knoflooksoepje gegeten :chef:

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Knoflook...Knoflook en nog eens knoflook
« Reactie #34 Gepost op: 14 augustus 2007, 07:05:55 »
tenen ongeschild in de pers? ???

Jazeker! Dan trek je als je klaar bent in één keer het velletje met alle muk die normaliter tot een afwashel leidt eruit.

tja...Hier stond het nochthans???? Verwarrend  toch
Dat stond/staat er wel maar ik heb het niet geschreven, ik heb het alleen over een schiller gehad. verschillende afzenders zijn de oorzaak van deze verwarring.