Vegatopia Forum

De Oude Plek - Rotterdam

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mirrie

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #100 Gepost op: 17 april 2006, 13:23:02 »
Ik schaam me dat ik er nog nooit geweest ben. Ik woon namelijk in Rotterdam, maar ik hou niet zo van Chinees eten.

Maar ik zou dit restaurant toch eens proberen:

Op zich hou ik niet zo van Chinees, maar dat komt ook door het gebrek aan keuze, want hier heb ik wel lekker gegeten.

En dit restaurant heeft meer ambiance dan een schoolkantine ;)

Het gaat gebeuren. In mei ga ik bij de Oude Plek eten..... en nu maar hopen dat ik het ook lekker vind. Het is toch wel echt anders dan de vegetarische hapjes van de gemiddelde Chinees.

Toevoeging: ik heb net de website bekeken en als ik de foto's van het eten zie ga ik nog niet echt watertanden. Ik ben echt heel benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 17 april 2006, 13:27:05 door mirrie »

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wokchinees
« Reactie #101 Gepost op: 20 juni 2007, 09:24:41 »
De Oude Plek schijnt goed te zijn ( in Rotterdam Zuid) heeft iemand daar wel eens gegeten???

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #102 Gepost op: 20 juni 2007, 20:28:17 »
Ha... dank u dank u. ik had al zitten zoeken meende me al te herrineren dat er een "draad" over de Oude plek was... ik ga er als het goed is de 21ste eten. ben benieuwd !

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #103 Gepost op: 20 juni 2007, 23:27:25 »
Ik schaam me dat ik er nog nooit geweest ben. Ik woon namelijk in Rotterdam, maar ik hou niet zo van Chinees eten.

Maar ik zou dit restaurant toch eens proberen:

Op zich hou ik niet zo van Chinees, maar dat komt ook door het gebrek aan keuze, want hier heb ik wel lekker gegeten.

En dit restaurant heeft meer ambiance dan een schoolkantine ;)

Het gaat gebeuren. In mei ga ik bij de Oude Plek eten..... en nu maar hopen dat ik het ook lekker vind. Het is toch wel echt anders dan de vegetarische hapjes van de gemiddelde Chinees.

Toevoeging: ik heb net de website bekeken en als ik de foto's van het eten zie ga ik nog niet echt watertanden. Ik ben echt heel benieuwd.

En wat is je ervaring?
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #104 Gepost op: 23 december 2007, 22:11:02 »
Kerst 2003 was al even voorbij en ik kreeg een mail van Geerhartje - toen gewoon nog Gerard - waarin hij gewag maakte van een zekere  vegetarische chinees; hij zei zelfs iets van dat hun vegetarische babi pangang zowaar een waar godsbewijs was.  Welnu, gisteren heb ik zelf dit godsbewijs mogen ervaren en het was inderdaad heerlijk!  Net als de sateh en het veganistische ijs, op kokosbasis - dan kan het toch al niet meer stuk!  En ik kreeg er nog geconfijte gember bij ook!  God blijft voor mij nog altijd waar ie is wel, maar de Oude Plek, ja - ondanks het vreselijke interieur - rules big time!  Volgende keer inktvis!  Woehoe!  

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #105 Gepost op: 23 december 2007, 22:15:54 »
Ik vind dat interieur wel leuk, en ook de plek. Gewoon een marginale Chinees van dertig jaar terug, maar wel een die al die Nederlandse Chinese gerechten vegetarisch klaarmaakt. Ook het publiek doet daar trouwens aan denken. Wij waren met zijn vijven al een redelijk marginaal gezelschap (Lynn protesteert), maar in elk geval vegetarisch marginaal. Mijn vermoeden is dat dat vegetarische lang niet van iedereen gezegd kon worden, maar des te cooler dat die mensen er eten komen.

Het was heel lekker - en fijn nostalgisch. (Maar beter dan vroeger, want geen vet aan de babi pangang!)

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #106 Gepost op: 14 december 2008, 11:21:25 »
Gister gegeten. Aardige mensen, wel een beetje aanwezig, maar erg behulpzaam.
We namen 1 van de 2 menu's: eerst een loempia, pangsit en gekke gefrituurde flappen die ze iets als kerrie kok noemden (maar niet naar kerrie smaakten). Erbij warme rode saus (die iets meer smaak zou mogen hebben en nog beter zou zijn 2 sauzen: een zoete en een scherpe). Lekker, maar veel.
Daarna lekkere Peking soep: pittig, beetje zuur.
En daarna 3 schotels: 1 met hele zoete ananas en veggie kip, 1 in een vogelnestje met vanalles, en 1 was een sizzling gerecht met veel groenten en veggie inktvis en veggie vijf-kruidenworst. En rijst en mihoen. Lekker maar veel te veel: het hoofdgerecht was eigenlijk met voor 3 personen ipv 2. Dus er gaat iets niet helemaal goed met de afstemming in dat menu. Maar we hebben wat over was maar laten inpakken.
En bij de rekening mag je een snoepje kiezen uit een snoepdoos.
Met Chinese thee, 2 tonic, 1 bier en 2 koffie waren we 54 euro kwijt.
,,,,فلافل

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #107 Gepost op: 29 december 2008, 11:56:16 »
Het engelse woort gluttony komt in een geheel nieuw ligt te staan als je eet bij De Oude Plek.

Maar da gif nie, het waz weer machtig lekker en lekker machtig. Ach jongens wat zeg ik dat tog weer mooi.

Druk wazzut ok, en das fein, want ik gun die chinese dames van harte goeie zaken.
Eating an apple or two is good against the flu.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #108 Gepost op: 24 januari 2009, 13:01:17 »
Gister gegeten. Aardige mensen, wel een beetje aanwezig, maar erg behulpzaam.
We namen 1 van de 2 menu's: eerst een loempia, pangsit en gekke gefrituurde flappen die ze iets als kerrie kok noemden (maar niet naar kerrie smaakten). Erbij warme rode saus (die iets meer smaak zou mogen hebben en nog beter zou zijn 2 sauzen: een zoete en een scherpe). Lekker, maar veel.
Daarna lekkere Peking soep: pittig, beetje zuur.
En daarna 3 schotels: 1 met hele zoete ananas en veggie kip, 1 in een vogelnestje met vanalles, en 1 was een sizzling gerecht met veel groenten en veggie inktvis en veggie vijf-kruidenworst. En rijst en mihoen. Lekker maar veel te veel: het hoofdgerecht was eigenlijk met voor 3 personen ipv 2. Dus er gaat iets niet helemaal goed met de afstemming in dat menu. Maar we hebben wat over was maar laten inpakken.
En bij de rekening mag je een snoepje kiezen uit een snoepdoos.
Met Chinese thee, 2 tonic, 1 bier en 2 koffie waren we 54 euro kwijt.
Ik at gisteren ongeveer hetzelfde.  :) Wel heel lekker, en we hadden dan ook zelfs van het hoofdgerecht bijna alles op  :bloos:.

Offline Rosanne

  • **
  • 81
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #109 Gepost op: 24 februari 2009, 09:31:06 »
Ben al een paar keer bij de Oude Plek geweest.
Er gaat altijd een wereld voor me open in een geheel vegetarisch restaurant. Je kunt ineens ALLES kiezen! Daar wordt ik heel besluiteloos van, normaal hoef je maar uit maximaal drie dingen te kiezen.

Ben niet zo'n chinees-liefhebber, maar bij de oude plek eet ik heel smakelijk! Zo'n compleet menu is leuk, maar natuurlijk veel te veel! Ook ben ik wel eens naar zo'n buffet geweest, scheppen wat je scheppen kan (uiteraard ook veel te veel).

Hoorde een keer dat een klant daar al tijden regelmatig eten afhaalde, maar niet wist dat alles vegetarisch is (ja, maar jullie hebben toch ook dingen met vlees, zoals de babi pangang die ik altijd heb?)

Lassi

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #110 Gepost op: 24 augustus 2009, 01:30:20 »
Veg. Chin. Rest. De Oude Plek   Rotterdam Zuid      www.deoudeplek.nl

Hele sympatieke mensen vind ik.  Mw. Zhou is een lieve gastvrouw.
Veg. boeddhisten heb ik begrepen. Ik heb er heel wat keren gegeten en veel vrienden dit restaurant aangeraden. Ook familie en vrienden uitgenodigd om met ons hier te gaan eten, ze waren unaniem enthousiast!
Zelfs de verstokte vleeseters onder hun!

Maar............   de laatste tijd zijn de prijzen wel omhoog gegaan en zijn de porties minder geworden.
Op bep. dagen is een buffet, ik kies liever van de kaart. Een aantal vrienden van ons die voorheen erg vaak kwamen komen nu minder vaak.

O ja, gasten hebben zelfs een Hyves pagina gemaakt voor De Oude Plek!


Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #111 Gepost op: 24 augustus 2009, 12:38:00 »

Altijd super en wordt weer eens tijd om heen te gaan.

M'n vriendin heeft een notenallergie (de 2e keer dat we kwamen herinnerde de gastvrouw dat ook gewoon) en iedere keer een goed alternatief voor haar klaargemaakt zonder noten.

Het is misschien ietsje duurder dan een "normale" Chinees maar ook veel lekkerder en hoe kan je klagen over porties daar? Het is altijd te veel dus nog genoeg om mee naar huis te nemen.
Weet niet hoe uitgehongerd Lassi was maar knappe prestatie als je alles op krijgt.


Lassi

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #112 Gepost op: 02 september 2009, 22:57:57 »
@ Samsterdam....  'n vriend van mij in Amsterdam heet Sam (Samuel, Sammy...)... dacht gelijk aan hem toen ik Samsterdam zag staan boven de post, wie weet???  I.i.g. is hij al heel lang vegetariër, dus 't zou zomaar kunnen.  ;D

Lassi aka Zendog heeft een gezonde eetlust, maar uitgehongerd... nee dat niet.
Als ik nu bij "De Oude Plek" eet met vrienden eet ik echt alles op, jaartje geleden bleef er nog wel wat over en konden we eigelijk geen toetje meer op. Bleef 't bij een koffie ofzo. ;)

 

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #113 Gepost op: 03 september 2009, 17:57:33 »
@ Samsterdam....  'n vriend van mij in Amsterdam heet Sam (Samuel, Sammy...)... dacht gelijk aan hem toen ik Samsterdam zag staan boven de post, wie weet???  I.i.g. is hij al heel lang vegetariër, dus 't zou zomaar kunnen.  ;D
 

Ik denk dat ik wel weet over wie je het hebt, die woont nog niet zo heel lang in A'dam toch?

Lassi

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #114 Gepost op: 05 september 2009, 14:03:18 »
Klopt!  Hij woonde in Rotterdam en sinds kort in Amsterdam.  ???  Ik geloof dat 't daar Rivierenbuurt heet?
Erg into de muziek.  En vegetariër....................... 
Tattoo's op z'n rechterarm, kan niet missen. ;)

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #115 Gepost op: 02 november 2009, 12:34:28 »
jeeee ik ga ein-de-lijk!! samen met muppet ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Oude Plek
« Reactie #116 Gepost op: 21 november 2009, 21:59:18 »
Samen met lijntje wezen eten bij "de oude plek" DE vega Chinees van Rotterdam..   :worshippy: :hungry:
Buffet voor €16,50
Gegeten:
* de bekende kroepoek casava
* miniloempia's
* kerry kok
* pisang goreng
* pangsit goreng
* foe-yong hai met vegetarische kip en groenten
* vegetarische sate met pinda saus
* vegetarische kip met verse ananas
* tsiu yim kai (drooggebakken kip met peper en zout)
* babi pangang
* koe loe yuk
* nasi/bami
* atjar
* en een paar andere dingen waarvan we niet weten wat het was..
 
als toetje
Lijntje: spekkoek
Muppet: ijs met slagroom
Drinken : pot chinese thee, 2 spa rood,2 ice tea

Buikjes heerlijk rond gegeten en in de auto schaamteloos uit zitten buiken met broeksknopen open  :angel:   

Quote's van de avond:
Muppet tegen lijntje na eerste bordje: "Kom, kom, ik heb honger  :kwijl:
Muppet tegen lijntje over chinese thee : "Adje!!"  :koffie:
Muppet tegen lijntje "Zouden ze doggybag meegeven?.."  :zakoverhoofd:
Lijntje tegen muppet "Krijg de neiging om van alles te bestellen om thuis in te vriezen.."  :hungry: :hungry:
Beide "Mmmmmmm lekker"  :kwijl: :kwijl:
Beide "Volgende Topia-meet hier... (?) 
Muppet tegen lijntje over grote groep mensen: "Jammer dat ze niet zo'n stoorzender-ding hebben van Aiko voor mensen.."

Mevrouw Zhou was erg aardig, ze kwam speciaal tegen ons zeggen dat we als eerste mochten pakken zodat we voorde grote groep waren  :D

Schade € 50,10
en 2 nieuwe broeken want daar zijn we uitgegroeid na vanavond  :bloos: :bloos:
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Oude Plek
« Reactie #117 Gepost op: 21 november 2009, 22:02:48 »
Oei klinkt goed. Daar zou ik zomaar kunnen overwegen wél Chinees te eten.
Ik stem in met een Topia meet aldaar.

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #118 Gepost op: 20 augustus 2010, 20:17:12 »
Binnenkort ga ik er dan eindelijk eens een keer dineren. Zijn er nog aanraders naast de babi pangang om te proberen?
Sin chile, no tiene chiste!

Kiwi

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #119 Gepost op: 20 augustus 2010, 20:21:14 »
Op de derde zaterdag van elke maand is er lopend buffet, dan kun je meerdere dingen proberen!