Vegatopia Forum

De Oude Plek - Rotterdam

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Elsbeth

Re:Chinees vegetarisch restaurant De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #60 Gepost op: 28 februari 2005, 17:41:33 »
Als er buffet is, moet je dan verplicht daarvan nemen? Of mag je ook a la carte bestellen?

Kiwi

Re:Chinees vegetarisch restaurant De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #61 Gepost op: 28 februari 2005, 21:51:51 »
Je kunt dan ook à la carte eten. Maar het is meestal wel drukker op de avonden dat er buffet is (elke 3e zaterdag van de maand).

Dave

Re:Chinees vegetarisch restaurant De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #62 Gepost op: 01 maart 2005, 00:23:50 »
Is het eigenlijk ver lopen vanaf het station?...
Niet als je vanaf station Rotterdam Lombardijen loopt. Dan is het bij de eerste stoplichten linksaf (ongeveer 5 a 10 minuten lopen,denk ik). Vanaf Centraal ben je wel een tijdje onderweg, maar dat is weer goed voor de eetlust.
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2005, 00:26:31 door Dave »

Elsbeth

Re:Chinees vegetarisch restaurant De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #63 Gepost op: 01 maart 2005, 12:27:18 »
Je kunt dan ook à la carte eten. Maar het is meestal wel drukker op de avonden dat er buffet is (elke 3e zaterdag van de maand).
Nouja, iets drukker maakt volgens mij niet uit, want ik heb begrepen dat het daar nogal leeg is, vind ik persoonlijk niet erg gezellig  :-\ Dus wat drukker is prima!  :thumbsup:
Lijkt mij heel leuk om een keertje te gaan eten met wat mensen!

Kiwi

Re:Chinees vegetarisch restaurant De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #64 Gepost op: 01 maart 2005, 13:18:52 »
Organiseer een Vegtopia-uitje zou ik zeggen! :)

Elsbeth

Re:Chinees vegetarisch restaurant De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #65 Gepost op: 01 maart 2005, 16:17:23 »
Organiseer een Vegtopia-uitje zou ik zeggen! :)
I will, perhaps!

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinees vegetarisch restaurant De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #66 Gepost op: 19 maart 2005, 18:40:57 »
Ik ga hier vanavond weer ff wat naar binnen proppen.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

sireylithy

Re:Chinees vegetarisch restaurant De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #67 Gepost op: 18 juni 2005, 14:25:28 »
ow ik heb gehoord dat de oude plek word overgenomen maar dat heb ik alleen gehoord, het is maar een gerucht. en trouwens er zijn er maar 2 chinees vegetarische  restaurant over want die ene in amsterdam heeft opgegeven heb ik gehoord....ja ik hoor heel veel dingen ik heb connecties ;D maar ik heb daar wel eens gegeten en vergeleken met de 2 restaurants en ik vind dat het eten bij de oude plek iets pittiger is dan bij yuan...maar dat is mijn mening...

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #68 Gepost op: 13 juli 2005, 17:28:18 »
I.v.m. het vele overwerk heb ik de laatse dagen diverse keren eten gehaald bij de Oude Plek en ik zie nog steeds dezelfde mensen.
N.a.v. de gesprekken die ik heb als ik kom geloof ik niet dat deze zaak op korte termijn wordt overgenomen.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #69 Gepost op: 13 juli 2005, 17:44:55 »
ik wil hier nog steeds zoo graag een keetje eten. Ik kom daar echt nooit in de buurt. Toch maar een keertje naar toe reizen dan  :-\
,,,,فلافل

Kiwi

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #70 Gepost op: 13 juli 2005, 21:49:03 »
Ja! Moet je doen! Het is echt de moeite waard namelijk! :yes:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #71 Gepost op: 18 september 2005, 12:54:17 »
Cali (of moet dat zelfs aan de begin van de zin met een kleine letter, cali?) en ik hebben gisteren een tussenstop in Lombardijen gemaakt, omdat we toch in Rotterdam moesten zijn. Het was wel een rare ervaring om de menukaart te openen: meestal blader je snel door naar de pagina waarop je uit drie vegetarische gerechten kan kiezen, nu opeens keuze uit zo'n honderd gerechten. Dat was wel wat moeilijk, dus kozen we maar voor een menu: snackjes vooraf, kip, een vogelnestje en bapi pangang (in plaats van inktvis, want die zouden veel mensen niet lekker vinden) als hoofd en koffie (die we overigens niet kregen, want we moesten zowel van onszelf als van hun om zeven uur weg) toe. Op zich hou ik niet zo van Chinees, maar dat komt ook door het gebrek aan keuze, want hier heb ik wel lekker gegeten. Wel raar dat de rekening de helft verkeerd was (duurdere menu opgeschreven, verkeerde drankje opgeschreven, drankje vergeten). Maar verder niets over gezegd, zo leek de fooi wel minder ruim dan ie was. Ik was overigens 22.50 kwijt incl fooi (menu en twee drankjes).

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #72 Gepost op: 09 oktober 2005, 10:30:29 »
Ik ga a.s. zaterdag met een hele klup daar eten. Er is buffet geloof ik. Wel zo fijn want ik háát lang wachten. Zowel in psychisch als lichamelijk opzicht. En wachten zit er dik in met een groep van bijna dertig man.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #73 Gepost op: 17 oktober 2005, 23:18:56 »
ze hebben een eigen site zag ik www.deoudeplek.nl en waarschijnlijk ga ik er in november eindelijk eten  :D
,,,,فلافل

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #74 Gepost op: 17 oktober 2005, 23:36:43 »
Mijn ouders wonen er eigenlijk vlak bij, en toch ben ik er nooit geweest. Ik heb het ook altijd zó druk als ik die kant op ga met allerlei bezoekjes. Vroeger zat er wel een vegetarische chinees op het hoekje van de Honingerdijk. Is dit dezelfde eigenlijk, maar dan verhuisd? Hij heette toen anders, iets van de 100% vegetarisch chinees of zo'n soort stomme naam. Daar heb ik zo'n 15 jaar terug wel eens gegeten.

simon

vegetarisch restaurant rotterdam uit grazend nederland
« Reactie #75 Gepost op: 19 oktober 2005, 20:24:12 »
net op grazend nederland een vegetarisch restaurant in rotterdam gezien met na-maak vlees. Iemand enig idee waar dit is?

vega

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #76 Gepost op: 20 oktober 2005, 16:01:56 »
Kan je er ook rookvrij eten? Ik heb namelijk last van mijn luchtwegen :(

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #77 Gepost op: 20 oktober 2005, 16:16:14 »
Het restaurant was in de uitzending was. idd de Oude Plek in Rotterdam.

Volgens mij kan er gerookt worden.
Ik zou maar even bellen voor het zekere.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #78 Gepost op: 27 november 2005, 17:58:55 »
Ik heb er gisteren dan eindelijk gegeten.
Ik vond het heel prima. Erg vriendelijke mensen. Het was eerst rustig in het restaurant (6 andere mensen aanwezig) maar we waren dan ook erg  vroeg. Later arriveerde een groep van wel 16 man.
Vooraf had ik 'haaievinnen'soep, een bouillon met sesamolie en gepocheerd ei. Gewoon lekker. De rest had wantansoep, tomatensoep en loempia. Daarna had ik een 'bowl'gerecht waar naast vegetarische kip ook tofu in zat en veel paddestoelen en andere gerechten. Het was een mooi gerecht, lekkere zwarte bonensaus erbij die niet te slijmerig was, de tofu en paddo's waren heel lekker erbij, de vegetarische kip was een beetje quornig. De anderen hadden een vogelnestje (helaas niet van mie maar van een taai deeg dat duidelijk alleen als bakje bedoeld was) met lekkere vulling van allerlei soorten vleesvervangers waaronder 1 met veel anijs, en een hele pittige saus met pittige pepers (juist bij mijn gerecht was gewaarschuwd dat het heet was), ook was er een gerecht met vegetarische inktvis (die het vooral van een gekkige textuur moest hebben, ik vond het maar zo zo, maar het gerecht bestond uit veel andere smakelijke ingredienten) en een teppangerecht met veel knoflook en een soort crunchy gebakken nep kip.
Het vlees scheen niet op vlees te lijken volgens de vleeseters maar iedereen was toch tevreden over het eten.
Op de kaart staat er bij de gerechten niet bij wat er nog meer in een gerecht zit,  bv dat er ook overal veel groentes bij zitten, dat was me eerst niet duidelijk.
Helaas vonden we dat de toetjes er niet lekker uitzagen dus dat hebben we overgeslagen. Ik vond het ook niet duur (22 euro pp).
,,,,فلافل

g11ling

Re:De Oude Plek - Rotterdam
« Reactie #79 Gepost op: 11 januari 2006, 22:11:40 »
Ik ga a.s. zaterdag met een hele klup daar eten. Er is buffet geloof ik. Wel zo fijn want ik háát lang wachten. Zowel in psychisch als lichamelijk opzicht. En wachten zit er dik in met een groep van bijna dertig man.

hahaha.... daar was ik ook  :)

T was mijn eerste kennismaking met de Oude Plek en ik kan alleen maar zeggen: goede keuken en goed gezelschap!
Geweldig gezicht toen er plotseling een groepje laatkomers binnenkwam en de eigenaresse zich haastte om nog wat extra stoelen neer te zetten.
Jammer dat ik er twee uur voor in de auto moet zitten  :-\