Vegatopia Forum

Wokrestaurants

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bienne

Wokrestaurants
« Gepost op: 28 maart 2005, 11:27:03 »
Agelopen vrijdag gegeten in een wokrestaurant in Almere haven, vlak aan de snelweg.
Voor vegetariers veel keuze uit ingredieten om te laten wokken. ook uit de losse gerechten was veel keuze. Loempia's en kerrie loempia's waren standaard vegetarisch. Ook de rijst gerechten waren standaard vegt. Ook lekker  fruit voor erbij.
Ik heb heerlijk gegeten terwijl ik niet zo dol ben op chinees. Hier kan je zelf je portie bepalen en er is veel keuze. Echt super

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Wokrestaurants
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2005, 21:41:14 »
Kga morgen wokken in wokrestaurant Westbroekpark in Den Haag met mijn collega's.
Ben benieuwd!!
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wokrestaurants
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2005, 22:29:26 »
Kga morgen wokken in wokrestaurant Westbroekpark in Den Haag met mijn collega's.
Ben benieuwd!!
Ow laat ff weten hoe het was. Binnenkort gaat er een club van mijn werk heen en ik wil nog ff weten of het lekker is. Dan kan ik besluiten of het lekker genoeg is om ook mee te gaan  ;D
Met wokken in het Zuiderpark (Den Haag) heb ik slechte ervaringen.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Wokrestaurants
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2005, 23:20:18 »
Doet mij nu denken dat ik mijn veganpasport niet moet vergeten.
Ik hou je op de hoogte!!
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Wokrestaurants
« Reactie #4 Gepost op: 23 juni 2005, 22:55:18 »
Het is de moeite waard.
Je moet aan de wokkok aangeven dat je vegetarier bent en dan gebruiken ze niet de pan met bouillon en de wokpan wordt eerst goed schoongemaakt. Het duurt wel iets langer omdat ze de bouillonpan niet gebruiken. De oestersaus en de groentesaus is niet veganistisch. Verders is er redelijk wat keus aan groente om te wokken, ook Tahoe en verschillende soorten champignons/paddestoelen.
Er is ook een fruit en en saladebuffet.
In de nassie en de bami zat ei, maar ik had geen behoefte aan nassi of bami.
Ik vond dat ik de tweede keer een te pittige saus had genomen. Iets milder mocht wel. Anders gaat de saus overheersen.

zie ook www.westbroekpark.nl
succes


Verbazend dat ik nu pas na 28 jaar dat ik (regelmatig) in Den Haag kom dit park pas bezocht heb. Een echt mooi park en heel groot. Je kan echt ver kijken en dan zie je alleen maar bomen en geen huizen of gebouwen en dat in de stad.
Veel rozen.
Er waren ook hele zwerm kraaien, honderden.
Als het lekker weer is kan je lekker buiten zitten in de schaduw van de enorme bomen.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2005, 01:10:03 door V »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Gwennepen

Re:Wokrestaurants
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2006, 07:44:13 »
Gisteravond gewokt in Buddha's wok in Rijsbergen. Er was heel veel keus in groentes, alleen zag ik wel dat er af en toe vlees/of vis terecht kwam in die pan waar de groente eerst kort in voorgekookt werd. >:(

Mirjamm

Re:Wokrestaurants
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2007, 13:16:42 »
Heeft iemand ervaring met de wokchinees in Vlaardingen (of een andere)? Ik ben daar nog nooit geweest, dus ik weet niet of ze er wat voor vegetariërs hebben. Wat is jullie ervaring met wokchinezen?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wokrestaurants
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2007, 14:58:29 »
Ik heb geen ervaring met die wokchinees maar wel met anderen. Ze hebben altijd heel veel groenten en vaak ook wel tofu dus wat dat betreft zijn er geen problemen. Alleen zijn voorgerechten vaak niet vegetarisch dus die moet je dan overslaan. Verder koken ze je groenten enz. voordat ze gaan wokken in een pan met water (of bouillon) en omdat ze dat voor iedereen doen en niet ondertussen het water verversen zitten er vlees fliebertjes (sp?) in.
Je kunt dit omzeilen door te vragen of ze het gewoon meteen willen wokken (sowieso doen ze het koken volgens mij vooral om te zorgen dat vlees snel gaar wordt). Ik heb ook een keer gehad dat ze voor mij apart in de keuken een pannetje water hadden opgezet en het daar in kookten.

Mirjamm

Re:Wokrestaurants
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2007, 21:55:51 »
Okee :) Bedankt voor je tip!
Ik heb inmiddels al vernomen dat ze bij die in Vlaardingen geen tofu hebben :(

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Wokrestaurants
« Reactie #9 Gepost op: 16 juni 2007, 22:02:59 »
misschien helpt het nog even te bellen en expliciet te melden dat een veggie komt?
Ik ben een keer in Amersfoort geweest (Stationsplein) en die vond ik best okee. Ze schelen erg onderling (is natuurlijk ook niet zo gek) ook wat betreft of je een schone wok krijgt enzo.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2010, 12:22:18 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Wokrestaurants
« Reactie #10 Gepost op: 16 juni 2007, 22:50:16 »
Je moet heel duidelijk zijn.
De eerste keer ging het goed, ik hoefde alleen maar te zeggen dat ik vegetarier ben en ze sloegen de bouillon over en werd de wokpan extra en grondig schoongemaakt.
De tweede keer (een jaar later in dezelfde tent in Den Haag) zei ik precies het zelfde en die chinees maar ja ja roepen en voor ik het wist zat het toch in de bouillon waar net ook het vlees in gezet had. Waarschijnlijk zat er in de bouillon voorheen dierlijke ingredienten en bij de tweede keer niet meer, Dat zou een reden geweest kunnen zijn dat hij het er toch in deed. Ik heb het weggelegd en niet opgegeten.
Ik kreeg vandaag een uitnodiging om in Wateringen te gaan wokken binnekort. Nu zal ik nog duidelijker zijn.
Overigens ligt er ook vaak genoeg rauwkost.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2007, 22:51:56 door Dick »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Dick

  • ****
  • 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Wokrestaurants
« Reactie #11 Gepost op: 16 juni 2007, 23:08:06 »
Okee :) Bedankt voor je tip!
Ik heb inmiddels al vernomen dat ze bij die in Vlaardingen geen tofu hebben :(
Stuur een mailtje of bel even, dan vraag je of ze ook voldoende keus hebben voor vegetariers en noem je wat voorbeelden op zoals tofu.
Soms moet je er gewoon wat voor doen.

Meestal bel ik van te voren en stuur een mail of een fax van wat ik wel of niet eet. Bij de Chinees doe ik altijd de Chinese vertaling er bij.. Werkt wel. Velen vinden het een uitdaging om aan je verzoeken te voldoen.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Mirjamm

Re:Wokrestaurants
« Reactie #12 Gepost op: 17 juni 2007, 10:00:26 »
Haha, een chineze vertaling? :P

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wokrestaurants
« Reactie #13 Gepost op: 17 juni 2007, 10:17:21 »
Ja hoor dat kan als je een vega/vegan paspoort hebt. Hier is bijvoorbeeld een link naar een site waar je 'm kunt bestellen (verschillende talen) en hier staan heel veel talen, ook Chinees, online.  :)

Mirjamm

Re:Wokrestaurants
« Reactie #14 Gepost op: 17 juni 2007, 21:30:33 »
Handig, zo'n paspoortje :)

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wokrestaurants
« Reactie #15 Gepost op: 20 juni 2007, 11:44:28 »
gelukkig ben ik dus duidelijk niet de enige die vies vindt dat mijn eten in bouillon hangt waar vlees in heeft gehangen. Niet vegetariers snappen dat vaak ECHT niet.

edit: niet te snel typen...
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2007, 11:44:58 door Lona »
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Mirjamm

Re:Wokrestaurants
« Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2007, 14:36:36 »
Ik ben inmiddels bij de wokchinees geweest. Er was geen tofu en ook geen vegetarische kroepoek, wel jammer. Ergens anders hadden ze dat wel. Heel veel groenten op. Het viel me op dat mijn dingen in een ander pannetje dan de rest werd gekookt, dus waarschijnlijk een speciaal vegetariërspannetje? :)
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2007, 14:37:16 door Mirjamm »

Gwennepen

Re:Wokrestaurants
« Reactie #17 Gepost op: 07 oktober 2007, 07:07:36 »
Gisteren gewokt bij Skywok in Dorst. Ik heb twee keer opgeschept. Er waren heel veel groenten. De eerste keer heb ik ze laten wokken met thaise kerriesaus. En de tweede keer met sheshuan(of zoiet)saus. Rijst, bami, loempiaatjes en nog een dergelijk hapje waren allemaal vega. Twee minpuntjes. Ik had toe bananenijs, die voelde zanderig in m'n mond. En de vloer plakte. Niet van viezigheid, maar dat heb je ook als je sop maakt met teveel schoonmaakmiddel. Maar dat is zo'n vervelend gevoel en geluid. Wel erg aardig personeel.

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wokrestaurants
« Reactie #18 Gepost op: 26 maart 2008, 10:47:45 »
ik was laatst bij de Asia palace (of zoiets) in Zoetermeer (wokrestaurant, vlakbij de snelweg).
Ze profileren zichzelf als zijnde vega vriendelijk, met apparte pannen. Ik vroeg dus om de vegapan, nou ze verstonden me niet eens, dus het ging in de gewone pan  :-X.
Heel slecht. En dat voelt ook heel vervelend, als er staat dat er een aparte pan is, je vraagt het en vervolgens word je niet begrepen en wordt er niet geluisterd.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline IneN

  • ****
  • 873
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wokrestaurants
« Reactie #19 Gepost op: 26 maart 2008, 12:05:23 »
ik was laatst bij de Asia palace (of zoiets) in Zoetermeer (wokrestaurant, vlakbij de snelweg).
Ze profileren zichzelf als zijnde vega vriendelijk, met apparte pannen. Ik vroeg dus om de vegapan, nou ze verstonden me niet eens, dus het ging in de gewone pan  :-X.
Heel slecht. En dat voelt ook heel vervelend, als er staat dat er een aparte pan is, je vraagt het en vervolgens word je niet begrepen en wordt er niet geluisterd.

Heb je vaak in Asia-restaurant die wokken waar je bij staat, er wordt vaak niet beegrepen wat je bedoelt. Idd heel vervelend.