Vegatopia Forum

Fairfood

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Fairfood
« Gepost op: 22 juni 2007, 21:35:27 »
Nu online: hoe fair zijn 1600 produkten die in de schappen van de supermarkten liggen. Ik ga er zeker rekening mee houden. Ik geloof dat dat beter werkt als veel vormen van ontwikkelingshulp.
www.fairfood.org
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2007, 21:35:41 door Lovelocker »
de tuin: dat ben ik

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.584
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Fairfood
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2007, 23:53:57 »
Ja, op zich een goed initiatief. Ik heb een beetje de website doorgebladerd en ik heb de indruk dat Fairfood nog wel wat kan winnen aan professionaliteit. De keuze aan produkten is vrij willekeurig (voorkeur van de tester(s) of beschikbaarheid?) en de indeling is niet zo heel erg overtuigend: een produkt wordt al als 'unfair' ingedeeld als de producent de enquête nog niet heeft ingevuld (zou voor mij ook geen prioriteit hebben, zo'n enquête van een beginnend just-another keurmerk). Maar ik ben benieuwd hoe Fairfood zich zal ontwikkelen!
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Fairfood
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2007, 12:02:54 »
Inderdaad, een knullige website en nogal ondoorzichtig opgezet.
Bijvoorbeeld: de pure hagelslag van de Appie is unfair, maar waar is de melk? Die zal niet heel anders geproduceerd zijn...
This is between me and the vegetable!

Offline Daphne

  • ***
  • 438
  • Geslacht: Vrouw
Re:Fairfood
« Reactie #3 Gepost op: 23 juni 2007, 20:00:02 »
Ze beoordelen vaak ook maar één ingrediënt. Niet erg betrouwbaar. Gelukkig viel me wel op dat biologische producten bijna altijd 'fair' zijn, dus ze gebruiken wel vaak eerlijke ingrediënten.
Alles is veel voor wie niet veel verwacht (J.C. Bloem)