Vegatopia Forum

Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Gepost op: 30 mei 2007, 11:02:58 »
Hier op de voorpagina van zeg maar de Metro/Spits:
In een chinese dierentuin kun je nu levende kippen, eenden en koeien (!) kopen om ze live te laten opjagen en opeten door de tijgers. De chinese dierentuin gaf aan dat ze de opbrengsten nodig heeft om te overleven.

Eerlijk gezeg vond ik het in eerste instantie nog tot daaraantoe (ik hoef het niet te zien  :-X), want hier hangen ze ook een dood konijn op (wat ook vast niet van ouderdom is gestorven) en het blijven tijgers niet waar. Maar nu blijkt dat de tijgers zo doorvoedt zijn dat ze eerst uitgebreid met het beest spelen voordat ze het eens afmaken. Dat riekt dan weer naar mishandeling  :'(.

Is dat in Nederland al doorgekomen????
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #1 Gepost op: 30 mei 2007, 11:21:55 »
Oud nieuws van al een week oud ofzo.

Maar hoe het er aan toe gaat is als volgt:
- busje met levende koe komt er aan.
- busje word achtervolgt door alle tijgers
- busje stopt, kiept koe eruit
- koe valt, ligt op grond en moet nog gaan opstaan
- ondertussen zijn alle tijgers al in de koe aan het bijten

Kortom dus geen enkele kans om weg te vluchten etc. Het is puur plezier en vermaak.

Ook kunnen mensen in een wagen gaan en daar een levende kip komen. Met die levende kip kunnen ze voor de tralies spelen met de tijgers... en dan op een moment kan je de levende kip in een bakje doen, die naar buiten gedaan word waar een tijger de levende kip gewoon uit kan plukken.

Allemaal puur vermaak.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #2 Gepost op: 30 mei 2007, 11:29:29 »
gadverredamme
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2007, 12:41:09 »
De koe kan eerst rondrennen, ik heb hier de foto. Een britse tv-ploeg heeft juist zo'n jachtpartij gefilmd. Iets wat volgens mij niet kan als die koe al voor dood op de grond ligt.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2007, 13:19:32 »
Als je slangen houdt voer je die toch ook levende kuikens en muizen? Ook in alle nederlandse dierentuinen, maar hoor je niemand over. Roofvissen krijgen ook levend voer.
En nu is dit ineens weer zielig... Leeuwen en tijgers eten geen biefstuk, die eten koe of gazelle en die bijten ze zelf dood, op de manier waarop ze er zelf zin in hebben. Hoe duidelijker dat is voor mensen, hoe beter. Als je daar niet van houdt, moet je je afvragen of leeuwen en tijgers wel geschikt zijn om in gevangenschap te houden.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2007, 13:28:56 »
De koe kan eerst rondrennen, ik heb hier de foto. Een britse tv-ploeg heeft juist zo'n jachtpartij gefilmd. Iets wat volgens mij niet kan als die koe al voor dood op de grond ligt.

De foto zegt niet zoveel. De koe ligt niet al voor dood op de grond. Het gaat me er om dat het dier eerst neerploft op de grond. En dan eerst moet opstaan, maar ondertussen grijpen de dieren hem al. Dier zit al direct ingesloten tussen de dieren.

Zie hier:

http://www.zoomin.tv/videoplayer/?fuseaction=videolaunch&pid=hln&id=251623&nbg=ftv
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2007, 13:30:32 »
En nu is dit ineens weer zielig...

Ik begrijp dat het er om gaat dat er, om voldoende inkomsten te genereren, een overmaat aan levend voer aan het publiek wordt verkocht. Dit wordt vervolgens door de tijgers als speelgoed gebruikt.
Zelfs als je van mening bent dat je die tijgers van levend voer moet voorzien, kan je natuurlijk je vraagtekens zetten bij dat soort praktijken.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2007, 13:34:00 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #7 Gepost op: 30 mei 2007, 13:32:44 »
Het gaat me er om dat het dier eerst neerploft op de grond. En dan eerst moet opstaan, maar ondertussen grijpen de dieren hem al.

Nou ja, dat valt nog wel te billijken; dat bespaart het dier tenslotte een vergeefse vluchtpoging. Ontsnappen doet-ie toch echt niet.
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2007, 13:39:17 door Snoesha@ñ »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #8 Gepost op: 30 mei 2007, 13:52:35 »
Als je slangen houdt voer je die toch ook levende kuikens en muizen? Ook in alle nederlandse dierentuinen, maar hoor je niemand over. Roofvissen krijgen ook levend voer.
En nu is dit ineens weer zielig... Leeuwen en tijgers eten geen biefstuk, die eten koe of gazelle en die bijten ze zelf dood, op de manier waarop ze er zelf zin in hebben. Hoe duidelijker dat is voor mensen, hoe beter. Als je daar niet van houdt, moet je je afvragen of leeuwen en tijgers wel geschikt zijn om in gevangenschap te houden.

ik vind nogal een verschil zitten tussen het levend voeren van bv slangen en zulke praktijken als hier in de dierentuin. Tuurlijk eten zulke beesten levende beesten, maar het gaat hier om de manier waarop. Het riekt naar sensatiezucht, dat ze een koe droppen in een grote groep tijgers en dat het publiek lekker gaat kijken. Ik vind het trouwens ook belachelijk dat die auto's zo rondscheuren daartussen, lijkt me nogal stressvol voor de beesten. Ik vraag me dan af of er wel eens zo'n auto is aangevallen, maar goed.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #9 Gepost op: 30 mei 2007, 14:06:13 »
De verontwaardiging in de media gaat echter niet over het feit dat er misschien meer gevoerd wordt dan noodzakelijk, of dat er auto's rondrijden. De verontwaardiging gaat voornamelijk over het voeren van levende dieren, in plaats van bieflappen. En dat vind ik volledig onterecht.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2007, 14:19:13 »
Ach je kan wel een discussie gaan voeren of die koe nog weg kan rennen, maargoed hij wint het natuurlijk nooit van een stel tijgers. Wat een verschrikkelijk iets. Ook slangen die levende dieretjes eten vind ik erg. Maak die muizen/kuikentjes van te voren gewoon dood yoh.

Zo'n koe is helemaal erg. Een tijger eet in het wild niet eens een koe. Maak die beesten gewoon af en leg het kadaver dan in de kooi. Wat dieren in het wild doen maakt me verder niet zoveel uit. Dat is de natuur maar in dierentuinen, gatver! Een schandalige manier van geld verdienen. Dat die bezoekers dat willen zien. Ik durf te wedden dat zoiets in Nederland niet mogelijk is. Volgens mij wil de gemiddelde dierentuin bezoeker er hier niets van weten!
« Laatst bewerkt op: 30 mei 2007, 14:20:58 door Anna »

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2007, 14:58:11 »
Ach je kan wel een discussie gaan voeren of die koe nog weg kan rennen, maargoed hij wint het natuurlijk nooit van een stel tijgers. Wat een verschrikkelijk iets. Ook slangen die levende dieretjes eten vind ik erg. Maak die muizen/kuikentjes van te voren gewoon dood yoh.

Zo'n koe is helemaal erg. Een tijger eet in het wild niet eens een koe. Maak die beesten gewoon af en leg het kadaver dan in de kooi. Wat dieren in het wild doen maakt me verder niet zoveel uit. Dat is de natuur maar in dierentuinen, gatver! Een schandalige manier van geld verdienen. Dat die bezoekers dat willen zien. Ik durf te wedden dat zoiets in Nederland niet mogelijk is. Volgens mij wil de gemiddelde dierentuin bezoeker er hier niets van weten!

Een slang eet de muis niet als hij al dood is.

Bovendien, dat is de natuur. Zo wordt de populatiegrootte ook beperkt.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2007, 15:01:25 »
Slangen eten ook dode muizen hoor.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #13 Gepost op: 30 mei 2007, 15:06:19 »
Slangen eten ook dode muizen hoor.

dan ken ik vast een hele selectieve en rare slang ::)

maar dat scheelt in ieder geval al, dat ze ook dode muizen eten.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Jippia

Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #14 Gepost op: 30 mei 2007, 20:23:25 »
Het is eigenlijk hetzelfde als onze huiskatten die op vogeltjes jagen, puur omdat dat het aard van het beestje is. Het zou natuurlijker zijn, lijkt mij, om een tijger juist koe en geen bieflappen meer te geven. Het blijft China en daar hebben ze heel andere gedachten over dieren dan wij hier. Vegetarisme zal daar vast niet zoveel voorkomen, denk ik. In Nederland zouden er kamervragen over komen.

Mirjam

jarno

Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2007, 13:31:51 »
Als je slangen houdt voer je die toch ook levende kuikens en muizen? Ook in alle nederlandse dierentuinen, maar hoor je niemand over. Roofvissen krijgen ook levend voer.
En nu is dit ineens weer zielig... Leeuwen en tijgers eten geen biefstuk, die eten koe of gazelle en die bijten ze zelf dood, op de manier waarop ze er zelf zin in hebben. Hoe duidelijker dat is voor mensen, hoe beter. Als je daar niet van houdt, moet je je afvragen of leeuwen en tijgers wel geschikt zijn om in gevangenschap te houden.

Niet dat ik een slang in een glazen doos in m'n kamer zou neerzetten, maar als ik dat deed zou ik er zeker geen levende dieren aan voeren. Dat is mijn keus. Een enigzins ethische (niet dat een dierentuin in principe ethisch kan worden genoemd) dierentuin als Artis zal wellicht omwille van de slangen en roofvissen levende dieren serveren (alhoewel het me nog steeds onnodig lijkt), maar in deze Chinese dierentuin gebeurt er iets heel anders. Zag je hoe die koe met geweld uit een doos wordt gekieperd, terwijl een groep mensen vanachter een rooster staat te lachen? Dat heeft niets, NIETS met die roofdieren te maken. Dit betreft het ensceneren van iets wat in de natuur inderdaad voorkomt, ter vermaak van de mens. Het verschil met de natuur is dat hier een soort morbide Romeinse spelen worden opgevoerd, waarvoor dieren uit hun omgevingen worden gerukt en in busjes naar een groep hondsdolle mensen worden gereden om letterlijk voor de leeuwen te worden gegooid. Het is een grondig andere situatie dan die in de natuur (oftewel een situatie waar de mens geheel buiten staat), en is met geen mogelijkheid natuurlijk of "natuurlijker" (dan het gangbare voeren) te noemen.

(Laat staan een busje dat begint te rijden met een tijger op het dak, maar dat is een hele andere discussie.)

Het is eigenlijk hetzelfde als onze huiskatten die op vogeltjes jagen, puur omdat dat het aard van het beestje is.

Die vergelijking zou opgaan als je het vogeltje ving, één vleugel zou breken en het in de achtertuin aan de kat zou overleveren.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2007, 14:44:17 door jarno »

Zjest en Zjaar

Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2007, 14:58:08 »
Het is eigenlijk hetzelfde als onze huiskatten die op vogeltjes jagen, puur omdat dat het aard van het beestje is. Het zou natuurlijker zijn, lijkt mij, om een tijger juist koe en geen bieflappen meer te geven.

Mirjam

Tja het verschil is wel dat dit tot het vermaak van de mensen dient...Het laat me echt wel aan de stierengevechten denken...

shadowfax

Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #17 Gepost op: 04 juli 2007, 01:25:56 »
In de vrije natuur bestaat er een ontsnappingspercentage.
In dit geval, is die 0,0..
Overgeleverd aan zijn vijand, door middel van dwang heeft dit dier geen schijn van kans.
Een muis die in een terrarium wordt gegooid kan enkel en alleen uitstel verschaffen, maar de dood is onontkoombaar, in dit geval is dat ook zo, mensen laten dit dier geen keus, het is al dood voordat het op de grond gedonderd word, pure wreedheid, als je het mij vraagt, en van een natuurlijke selectie is al helemaal geen sprake .
« Laatst bewerkt op: 04 juli 2007, 01:26:46 door shadowfax »

Offline bambi

  • ******
  • 5.560
  • Geslacht: Vrouw
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #18 Gepost op: 04 juli 2007, 09:02:15 »
Citaat
... kan enkel en alleen uitstel verschaffen, maar de dood is onontkoombaar,

dat lijkt me het motto voor élk leven, eerlijk gezegd?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Chinese dierentuin voedt de tijgers levend...
« Reactie #19 Gepost op: 11 juli 2007, 22:00:53 »
Tijgers niet opsluiten in dierentuinen. Eigenlijk moeten er helemaal geen dierentuinen zijn. Is hier al een topic over (geweest)?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!