Ik ga over een paar weken op vakantie naar zuid spanje en nood-afrika. en nou vroeg ik me af of er nog vegetarische vleesvervangers zijn die ik mee kan nemen (in de bus) en waar ik niet bang voor hoef te zijn dat ze gaan bederven! producten zoals bijv. quorn kunnen natuurlijk niet mee in mn koelboxje en het lijkt me ook niet slim om weken op alleen groete en fruit te leven
well let me know
- Sojabrokken zijn gedroogd en die zijn dus goed houdbaar. Niet ieders favoriete eten, maar wel praktisch. Je weekt ze terplekke en dan bak je ze mee in een tomatensaus of aziatische roerbak. Je hebt fijne en grove. De fijne zijn goed als een soort 'gehakt' de 'grove' echt grote, daar kun je sate van maken. Te koop bij toko en Natuurwinkel.
- Seitan: daar zijn in de natuurwinkel glazen potten (wel de kleine potten nemen) van en die zijn houdbaar (je moet dus niet die uit de koeling nemen). Zwaar, maar ik neem aan dat je bedoelt met bus dat je zelf een bus hebt waar je mee rondtourt en op campings staat, dus dan heb je wel wat plek. Bij voorkeur eet je reisgenoot daar ook van mee, want 1 kleine pot eet je niet in je eentje op, en eenmaal open in de hitte zou ik het wel meteen op eten. Seitanrecepten kun je wel googlen, maar het is lekker met paprika en courgette en ananas en rijst en wat chilisaus.
- Vetara heeft ook nog worstjes en een soort gehaktballen in pot, ook weer in de natuurwinkel. Ziet er niet echt geweldig uit, maar voor de afwisseling wellicht best okee en die worstjes kunnen weer makkelijk op de barbeque.
- Er is ook burgermix te krijgen bij de Natuurwinkel maar dat lijkt me nogal bewerkelijk om op de camping daar een burger van te staan maken, als je in een huisje zit is dat wel weer ideaal.
- Quinoa is een graan met veel eiwit waar je ongeveer hetzelfde mee kan doen als couscous. Ook weer te koop in de natuurwinkel.
- Kikkererwten en linzen hebben ook veel eiwit, dus daar zou ik ook wat van meenemen.
- Ter plekke kun je natuurlijk kaas en yoghurt en eieren kopen.