Vegatopia Forum

Madhur Jeffrey's Vegetarische Gerechten

vijfhoogachter

« Gepost op: 02 mei 2002, 00:13:00 »
Dit boek kost een hele bom duiten (maar liefst 40 euro) maar bevat zo'n 600 vegetarische recepten uit de hele wereld die door televisiekokkin Madhur Jeffrey (van Indiaas-Engelse afkomst) bij elkaar zijn gesprokkeld. Het boek is in een aantal hoofdstukken ingedeeld: groenten, gedroogde peulvruchten en noten, granen, zuivel, bijgerechten, sauzen en smaakmakers, soepen en salades, dranken. Dit alles met info over alle ingrediënten en bereidingswijzen en leuke achtergrondinfo over het gerecht en land van herkomst. Het boek bevat géén foto's.

Dus:
(door Madhur Jeffrey)
592 pagina's, ingebonden, geen foto's
Prijs: 40 euro
ISBN: 90-5501-780-9

Ik vind het boek de moeite en het geld waard omdat je er veel lekkere, gemakkelijke en bijzondere gerechten in aantreft... zowel voor vegetariërs als voor veganisten.
« Laatst bewerkt op: 03 september 2004, 09:55:33 door Sande® »

Offline iammars

• 288
  • Geslacht: Man
« Reactie #1 Gepost op: 04 mei 2002, 13:17:00 »
Is dit (prijzige) boek echt een aanvulling als je al enkele vegetarische kookboeken hebt, waaronder Het grote vegetarische kookboek?

cake

« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2002, 19:35:00 »
Heb het boek een tijdje geleden geleend uit de bib. Hoewel het een heel mooi boek is met leuke achtergrondverhalen ben ik niet van plan om het te kopen. Ik heb al een aantal goede kookboeken, en vind dit boek een beetje te duur. De recepten die me echt intereseerden heb ik gewoon gekopieerd.

Zo zou jij het misschien ook kunnen doen iammars ? Ik vond het alleszins niet echt een aanvulling op de kookboeken die ik al heb. Maar 't is wel een mooi boek.

Offline iammars

• 288
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2002, 21:35:00 »
Quote:

Op 2002-05-10 19:35, schreef cake:
De recepten die me echt intereseerden heb ik gewoon gekopieerd.

Goed plan. Ik zal het eens gaan doorbladeren.

Pieter B

« Reactie #4 Gepost op: 25 juli 2002, 16:42:00 »
Ik vind het best een goed kookboek met vooral Indiase, Aziatische en Caraibische gerechten.

Je betaalt (veel) voor de kwaliteit van de recepten en de uitleg, niet voor de mooie plaatjes want die staan er niet in! En dat is bij andere kookboeken wel eens omgekeerd...

Offline iammars

• 288
« Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2002, 16:26:00 »
Maar zoals ik al zei: vrij weinig toegevoegde waarde als je al enkele andere vegetarische kookboeken hebt die ook nog eens stukken goedkoper zijn.

Bubble

« Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2002, 00:19:00 »
Quote:

Op 2002-05-04 13:17, schreef iammars:
Is dit (prijzige) boek echt een aanvulling als je al enkele vegetarische kookboeken hebt, waaronder Het grote vegetarische kookboek?

Ik vind van wel omdat ze een heleboel basistechnieken uitlegt. Mijn moeder bijvoorbeeld kookt al haar groentes dood. (WAT! Jij zet je spruiten pas op als je aardappels koken? Meid bij mij koken ze dan al een half uur!) Dus als ik eens iets traditioneels wilde maken hoefde ik ma niet te bellen voor tips. In dit boek staan voor zo'n beetje alle groentes de traditionele manier van klaarmaken (koken, stoven) en daarbovenop nog een aantal exotische recepten. Bovendien schrijft ze bij elk ingredient een kort persoonlijk verhaaltje en dat vind ik altijd erg leuk.

el25

« Reactie #7 Gepost op: 01 september 2002, 19:24:00 »
Ik vind dit een fantastisch boek. Het bevat ontzettend veel recepten en de ordening per hoofdingredient is heel handig. De recepten zijn verder heel authentiek; er worden veel buitenissige (maar over het algemeen goed vindbare) ingredienten gebruikt, wat de gerechten heel bijzonder maakt. Ook zijn de recepten meestal heel eerlijk en puur natuur (niet alles wordt met een laag creme fraiche en kaas overgoten). Mijn lievelingsgerecht is tofu met champignons in Chinese stijl. Dus als je naar de bieb gaat om te kopieren, vergeet deze zeker niet

jacq

« Reactie #8 Gepost op: 11 september 2002, 19:28:00 »
En vergeet de kikkererwtenpannekoeken niet. Dit ben ik nog nooit in enig ander kookboek tegengekomen, en vind ik dus heel bijzonder.

Offline animal lover

• 592
  • Geslacht: Vrouw
Re:Madhur Jeffrey's Vegetarische Gerechten
« Reactie #9 Gepost op: 02 september 2004, 21:34:07 »
Dit boek heb ik voor mijn afstuderen gekregen! Ik had van mijn neef en nicht een boekenbon gekregen en het resterende bedrag wat er nog bij moest hebben mijn vriendin en haar man gegeven. Echt een heel mooi boek met veel lekkere recepten. ;D
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Reza

« Reactie #10 Gepost op: 24 oktober 2004, 15:30:08 »
Op 2002-05-10 19:35, schreef cake:
De recepten die me echt intereseerden heb ik gewoon gekopieerd.

dank je voor de tip, ik loop alle recepten maar op internet te zoeken, het is niet bij me op gekomen om in de bieb eens te gaan neuzen.
bedankt ;D
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2004, 15:31:01 door Reza »

Offline iammars

• 288
« Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2009, 22:50:52 »
Toch maar recentelijk aangeschaft, 25 eurie kostie nu. Is een goed boek, vooral de anekdotes maken het leuk. Ingrediënten zijn niet altijd makkelijk te krijgen, maar ik ben blij dat ik nu onderbouwd Indiaas kan koken thuis ;-).

musje

« Reactie #12 Gepost op: 08 augustus 2009, 00:32:16 »
Dit is echt mijn kookbijbel! Heb het eens gekregen voor mijn verjaardag, en ben er erg blij mee! Vooral de rode bietjesmousse doet het erg goed!

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #13 Gepost op: 08 augustus 2009, 10:15:32 »
Toch maar recentelijk aangeschaft, 25 eurie kostie nu. Is een goed boek, vooral de anekdotes maken het leuk. Ingrediënten zijn niet altijd makkelijk te krijgen, maar ik ben blij dat ik nu onderbouwd Indiaas kan koken thuis ;-).
Waar heb je hem gekocht?
Ik vind het ook een heel mooi boek. Een vriend van me heeft het en ik heb wel wat dingen gekopieerd maar ik wil het wel hebben. Voor 25 euro ga ik hem zeker halen. Voorheen vond ik het ook teveel geld.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Kiwi

« Reactie #14 Gepost op: 08 augustus 2009, 10:48:40 »
Bij de AKO en bij Bol is hij 24,95. :D

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #15 Gepost op: 08 augustus 2009, 11:13:17 »
Ah bedankt! Heb hem nu 2e hands voor 17,50  :laugh:
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline iammars

• 288
« Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2009, 17:23:57 »